طرز تهیه فوری خوراک لوبیا سبز با مرغ/ برای زنان شاغل

خط سلامت: خوراک لوبیا سبز یک غذای خوشمزه و مفید برای وعده های غذایی است.

طرز تهیه فوری خوراک لوبیا سبز با مرغ/ برای زنان شاغل

خوراک لوبیا سبز را با مرغ یا گوشت می توان تهیه کرد.

به گزارش خط سلامت طرز تهیه خوراک لوبیا سبز با مرغ در این مطلب آورده شده است.

طرز تهیه خوراک لوبیا سبز با مرغ

خوراک لوبیا سبز با مرغ به روش زیر تهیه می شود:

مواد لازم

مرغ( ران یا سینه): ۳ تکه

پیاز:  ۱ عدد

نمک و زردچوبه:  به مقدار لازم

فلفل سیاه: به مقدار لازم

زعفران دم کرده: ۳ قاشق غذا خوری

هویج: ۲ عدد

لوبیا سبز : ۲۰۰ گرم

سیب زمینی: ۲ عدد

گوجه فرنگی:  ۱ عدد

فلفل سبز شیرین: ۲ عدد

برنج: ۱ پیمانه برای هر نفر

زعفران دم‌کرده برای تزیین برنج: به مقدار لازم

نعنا و ریحان و شوید تازه برای تزئین خوراک: به مقدار لازم

برش حلقه‌ای گوجه فرنگی برای تزئین:  ۱ عدد

فلفل سبز شیرین برای تزئین: ۳ عدد

دستورالعمل:

ابتدا مقداری زعفران را داخل یک ظرف کوچک بریزید، کمی آب جوش به آن اضافه کنید، روی ظرف را بپوشانید، بگذارید تا زعفران دم بکشد و غلیظ شود مقدار زعفران بستگی به ذائقه و سلیقه خودتان دارد و هرچه بیشتر باشد طعم غذا بهتر و خوشرنگ‌تر می‌شود.

سپس تکه‌های مرغ را تمیز بشورید، خشک کنید با توجه به ذائقه خودتان می‌توانید از ران یا سینه مرغ استفاده کنید بعد در یک تابه مقداری روغن بریزید، تابه را روی حرارت متوسط قرار دهید تا روغن داغ شود سپس تکه‌های مرغ را در آن خوب سرخ کنید.

وقتی یک طرف مرغ‌ها سرخ شد آن‌ها را برگردانید تا طرف دیگر مرغ‌ها هم سرخ و طلایی رنگ شود بعد از این که همه قسمت‌های مرغ‌ها خوب سرخ شد تابه را از روی حرارت بردارید مرغ‌ها را از داخل تابه بیرون بیاورید و در ظرف دیگری قرار دهید.

بعد یک پیاز را پوست بگیرید، به شکل خلالی و باریک خرد کنید سپس در همان تابه که مرغ‌ها را سرخ کردید کمی روغن بریزید، روی حرارت ملایم قرار دهید تا روغن داغ شود، بعد پیازها را در آن بریزید و تفت دهید تا سبک، شیشه‌ای و نرم شوند.

سپس مقداری زردچوبه به پیازها اضافه کنید، تفت دهید تا پیازها طلایی رنگ شوند بعد از آن نمک و فلفل سیاه را هم روی مواد بریزید و کمی تفت دهید تا عطر فلفل سیاه پخش شود از این که ادویه‌ها خوب تفت داده شدند تکه‌های مرغ را روی پیازها بچینید.

بعد از آن هویج‌ها را پوست بگیرید، به شکل حلقه‌ای در اندازه‌های متوسط برش بزنید و روی مرغ‌ها بریزید سپس لوبیا سبزها را که از قبل سر و ته آن‌ها را گرفته‌اید و آن‌ها را تمیز شسته‌اید در اندازه‌های متوسط خرد کنید، روی مواد بریزید و با هم ترکیب کنید.

سپس سیب زمینی‌ها را پوست بگیرید، ابتدا به شکل حلقه‌ای برش بزنید بعد آن‌ها را به شکل مکعبی در اندازه‌های متوسط خرد کنید، سیب زمینی‌های خرد شده را بشورید و به مواد داخل ظرف اضافه کنید، بعد از آن همه مواد را با هم مخلوط کنید و کمی تفت دهید.

به جای این که سیب زمینی‌ها را به این شکل به مواد اضافه کنید به دلخواه و سلیقه خودتان می‌توانید سیب زمینی‌ها را خلالی برش بزنید، بشورید و بگذارید آب اضافی آن‌ها برود، سپس در یک تابه مقداری روغن بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا روغن داغ شود.

سیب زمینی‌ها را در تابه بریزید، تفت دهید تا طلایی رنگ شوند سیب زمینی‌ها را در حین سرخ کردن هر از گاهی هم بزنید تا نسوزند یا خشک نشوند و همه قسمت‌های آن‌ها به یک اندازه سرخ و طلایی رنگ شود، بعد از آن تابه را از روی حرارت بردارید.

سپس سیب زمینی‌های سرخ کرده را از داخل تابه بیرون بیاورید و در ظرف دیگری قرار دهید، بعد از این که غذا پخت و آماده شد سیب زمینی‌های سرخ کرده را در کنار ظرف خوراک یا روی مواد آن بریزید و به شکل سرخ کرده از آن استفاده کنید.

دقت کنید برای سبزیجات داخل قابلمه می‌توانید طبق میل خودتان از هر نوع سبزی دیگری مثل کلم بروکلی، کدو یا گل کلم هم استفاده کنید و به مواد اضافه کنید، بعد از این که همه سبزیجات خرد شده را داخل قابلمه ریختید زعفران را که خوب دم کشیده است روی مواد بریزید.

زعفران را طوری روی مواد بریزید که همه تکه‌های مرغ کاملاً به زعفران آغشته شود بعد مقداری آب در ظرف بریزید، در آن را ببندید و اجازه دهید تا مرغ‌ها و سبزیجات داخل آن به مدت یک ساعت تا یک ساعت و نیم خوب بپزند و بافت آن‌ها نرم شود.

در این فاصله گوجه‌ها را پوست بگیرید، کاملاً ریز و نگینی خرد کنید، سپس در نیم ساعت آخر پخت به مواد داخل ظرف اضافه کنید و با آن‌ها مخلوط کنید چند فلفل سبز شیرین را هم تمیز بشورید و از وسط نصف کنید، به مواد اضافه کنید و با آن‌ها مخلوط کنید.

مواد داخل ظرف را کمی هم بزنید تا عطر و طعم فلفل سبز به خورد مواد برود دوباره در ظرف را ببندید و اجازه دهید تا همه مواد با هم به مدت نیم ساعت دیگر خوب بپزند، باید خوراک کاملاً جا بیفتد، طوری که عطر و طعم همه مواد با هم مخلوط شود.

بعد از این که خوراک آماده شد ظرف را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید تا در دمای محیط کمی از حرارت اولیه آن کم شود سپس خوراک لوبیا سبز با مرغ را داخل ظرف مناسب بریزید، سعی کنید سبزیجات را جداگانه به شکلی جذاب در ظرف بریزید.

بعد اگر از سیب زمینی‌های سرخ شده استفاده کردید در کنار ظرف بریزید سپس خوراک را با چند برگ نعنا، ریحان و شوید تازه و چند برش حلقه‌ای گوجه فرنگی و فلفل شیرین تزئین کنید، برای تزئین خوراک لوبیا طبق سلیقه و از مواد دلخواه خودتان استفاده کنید.

سپس برنج را هم که همزمان با پخت خوراک پخته‌اید و آماده کرده‌اید، داخل ظرف مناسب بریزید، بعد  با کمی زعفران دم کرده غلیظ آن را تزئین کنید، بعد از آن خوراک لوبیا سبز با مرغ را به عنوان یک غذای خوش طعم همراه با برنج زعفرانی، سالاد، ترشی، انواع دورچین و مخلفات سرو کنید. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

منبع: نکته چی

ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان