این علامت ها نشان می دهد به اندازه کافی نمی خوابید!

خط سلامت: برخی از مطالعات ارتباطی بین کمبود خواب و آکنه پیدا کرده‌اند که شاید به نحوه کنترل خواب هورمون‌ها در بدن مرتبط باشد.

این علامت ها نشان می دهد به اندازه کافی نمی خوابید!

اگر خواب خوبی ندارید، به زودی پوست شما تاثیر آن را نشان می دهد.

کمبود خواب همچنین به سیستم ایمنی آسیب می رساند و بدن را در برابر بسیاری از مسائل مختلف باز می گذارد.

چشمان شما خوب به نظر نمی رسند

به گزارش خط سلامت قرمزی، پف‌کردگی، حلقه‌های تیره و کیسه‌ها  همه نشان می‌دهند به اندازه کافی نمی خوابید. مطالعات نشان می دهد افرادی که از خواب محروم هستند، چین و چروک، خطوط، تورم و افتادگی بیشتری دارند. چرا؟ ممکن است بدن کنترل هورمون و ترمیم بافت را که در مراحل خواب عمیق اتفاق می‌افتد از دست بدهد.

وزن اضافه پیدا می کنید

وقتی یک شب خوب استراحت می کنید، بدن می تواند به درستی گرلین و لپتین - هورمون هایی که بر میزان احساس گرسنگی شما تأثیر می گذارند - کنترل کند. بدون آنها، ممکن است تمایل به خوردن بیشتر از نیاز خود داشته باشید، که می تواند باعث افزایش وزن شما شود.

هوس غذای ناسالم می کنید

بعد از یک شب بی خوابی، احتمالاً چیزبرگر و سیب زمینی سرخ شده را روی سالاد برای ناهار انتخاب کنید. مغز کم خواب بیشتر تمایل به خوردن تنقلات و وعده های غذایی ناسالم دارد. ممکن است قضاوت و تصمیم گیری زمانی که خسته هستید چندان درست نباشند و این امر باعث می شود که دیگر خواسته ها راحت تر تسخیر شوند.

کافئین بیشتری مصرف می کنید

جای تعجب نیست اگر  کافئین پاسخی برای کم خوابی شود، اما به سرعت می تواند بخشی از مشکل شود. در کوتاه مدت، مصرف قهوه یا نوشابه ممکن است شما را هوشیارتر کند، اما در دراز مدت می تواند منجر به بی خوابی یا اضطراب شود.

احساس خلق و خوی پائین می کنید

تحریک پذیری نشانه بزرگی از بد خوابی است. یک مطالعه افراد را به 4 و نیم ساعت خواب شبانه برای یک هفته محدود کرد. نتیجه افراد با استرس، عصبانیت و از نظر ذهنی خسته تر. زمانی که به برنامه عادی خود بازگشتند، احساس بهتری داشتند.

احساس افسردگی می کنید

افسردگی و کم خوابی ارتباط نزدیکی با هم دارند. افسردگی می تواند منجر به خواب ضعیف شود و عکس آن نیز می تواند اتفاق بیفتد. 

تمرکز و حافظه کم است

 از دست دادن فقط 2 ساعت خواب اگر معمولاً 8 ساعت در شب می خوابید می تواند شما را گیج کند و بر تمرکز و حافظه تأثیر بگذارد.

صبح ها احساس تلخی در دهان می کنید

​بیدار شدن با گلودرد، خشکی دهان یا سردرد می‌تواند دلیلی پزشکی برای بدخوابی باشد برای مثال آپنه خواب، خروپف، یا رفلاکس اسید معده. اگر بارها و بارها متوجه علائم شدید، با پزشک خود صحبت کنید. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان