پارافیلیا برای چه افرادی و در چه سنی اتفاق می افتد؟

خط سلامت: پارافیلیا می تواند منجر به مشکلات شخصی، اجتماعی و شغلی شود و فرد مبتلا به پارافیلیا را می توان "پیچیده" یا "منحرف" نامید. رفتارهای مرتبط نیز ممکن است پیامدهای اجتماعی و قانونی جدی داشته باشد.

پارافیلیا برای چه افرادی و در چه سنی اتفاق می افتد؟

پارافیلیا رفتارها یا تکانه های جنسی غیرطبیعی است که با تخیلات و میل جنسی شدید مشخص می شود که مدام عود می کند.

اصرارها و رفتارها ممکن است شامل اشیاء، فعالیت‌ها یا موقعیت‌های غیرعادی باشد که معمولاً توسط دیگران تحریک‌کننده تلقی نمی‌شوند.

پارافیلیا ممکن است برای عملکرد جنسی برای فردی که آن را دارد ضروری باشد، علیرغم این واقعیت که ممکن است منبع ناراحتی قابل توجهی نیز باشد.

چه رفتارهایی پارافیلیا در نظر گرفته می شوند؟

نمایش گری

نمایشگری شامل کسی است که اندام تناسلی خود را در معرض نمایش قرار می دهد. فرد مبتلا به این مشکل که گاهی اوقات "فلاشر" نامیده می شود، احساس می کند که باید قربانیان خود را غافلگیر کند، شوکه کند یا تحت تاثیر قرار دهد.

این کار غیرقانونی است.

فتیشیسم

افراد مبتلا به فتیش، تمایلات جنسی مرتبط با اشیاء غیر زنده دارند. فرد با پوشیدن یا دست زدن به شی، تحریک می شود. به عنوان مثال هدف یک فتیش می تواند یک لباس باشد . هنگامی که فتیش تنها موضوع میل جنسی می شود، اغلب از روابط جنسی اجتناب می شود. 

Frotteurism

با این مشکل، تمرکز تمایلات فرد بر لمس یا مالیدن اندام خود به بدن یک فرد ناآشنا است. در بیشتر موارد در مکان‌های عمومی شلوغ تماس برقرار می شود که غیرقانونی است.

پدوفیلیا

افراد مبتلا به پدوفیلی، تخیلات، اصرار یا رفتارهایی دارند که شامل فعالیت جنسی غیرقانونی با کودک یا کودکان می شود. کودکان درگیر معمولاً 13 سال یا کمتر هستند. 

 پدوفیل های درنده ممکن است از زور استفاده کنند یا قربانیان خود را تهدید کنند که در صورت افشای آزار، چه اتفاقی خواهد افتاد.

مازوخیسم جنسی

افراد مبتلا به این اختلال از عمل - واقعی، نه شبیه سازی شده - تحقیر، ضرب و شتم یا رنج کشیدن برای رسیدن به هیجان  استفاده می کنند. این اعمال ممکن است محدود به تحقیر کلامی باشد یا ممکن است شامل ضرب و شتم یا بدرفتاری باشد. مازوخیست ها ممکن است با اعمالی مانند بریدن یا سوراخ کردن پوست یا سوزاندن خود، خیال پردازی انجام دهند. یا ممکن است به دنبال شریکی بگردند که از تحمیل درد یا تحقیر دیگران لذت می برد. فعالیت‌هایی که با یک شریک زندگی می‌کنند شامل اسارت، کتک زدن و ... است.

سادیسم جنسی

افراد مبتلا به این اختلال فانتزی های مداوم دارند که در آن هیجانات ناشی از تحمیل رنج روانی یا جسمی (از جمله تحقیر و وحشت) به شریک شان است. 

در شدیدترین حالت، سادیسم فعالیت های غیرقانونی مانند تجاوز، شکنجه و حتی قتل است که در این صورت مرگ قربانی باعث ایجاد هیجان می شود. این افراد نیاز به درمان شدید روانپزشکی دارند و ممکن است به خاطر این فعالیت ها زندانی شوند.

ترنسوستیتیسم

ترنسوستیتیسم یا فتیشیسم ترنسوستیک پوشیدن لباس زنانه برای ایجاد یا تقویت برانگیختگی اشاره دارد. برخی از مردان تنها یک لباس مخصوص زنانه می پوشند، در حالی که برخی دیگر کاملاً زنانه از جمله مدل مو و آرایش می پوشند. 

پارافیلیا چقدر شایع است؟

بیشتر پارافیلیاها نادر هستند و در بین مردان حدود 20 برابر بیشتر از زنان است. با این حال، دلیل این نابرابری به وضوح درک نشده است.

چه چیزی باعث پارافیلیا می شود؟

مشخص نیست چه چیزی باعث پارافیلیا می شود. برخی از کارشناسان معتقدند این آسیب ناشی از آسیب های دوران کودکی، مانند سوء استفاده جنسی است.

بسیاری از پارافیلیاها در دوران نوجوانی شروع می شوند و تا بزرگسالی ادامه می یابند.

پارافیلیا چگونه درمان می شود؟

اکثر موارد پارافیلیا با مشاوره درمان می شود تا به فرد کمک شود رفتار خود را اصلاح کند. داروها ممکن است به کاهش اجبار مرتبط با پارافیلیا و کاهش تعداد توهمات و رفتارهای منحرف کمک کنند. در برخی موارد، برای افرادی که رفتارهای جنسی غیرطبیعی یا خطرناک را تجربه می کنند، هورمون تجویز می شود . برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان