رضایت از روابط عاشقانه پیامدهای مهمی برای سلامتی دارد

خط سلامت : کلید رضایت از رابطه در مطالعه علمی گسترده توسط روانشناسان یافت شد.

رضایت از روابط عاشقانه پیامدهای مهمی برای سلامتی دارد

رضایت از روابط عاشقانه پیامدهای مهمی برای سلامتی، رفاه و بهره وری کار دارد

به گزارش خط سلامت قابل اعتمادترین پیش‌بینی‌کننده رضایت از رابطه و موفقیت یک رابطه، اعتقاد شرکا به تعهد کامل طرف مقابل است.

پیش بینی رضایت از رابطه

محققانی که در یک  مطالعه بین‌المللی تحت نظر دانشگاه وسترن شرکت داشتند، بیان کردند این اولین تلاش سیستماتیک برای استفاده از الگوریتم های یادگیری ماشینی برای پیش بینی رضایت از رابطه افراد است.

سامانتا جوئل، استاد روانشناسی، گفت: رضایت از روابط عاشقانه پیامدهای مهمی برای سلامتی، رفاه و بهره وری کار دارد،اما تحقیقات روی پیش‌بینی‌کننده‌های کیفیت رابطه اغلب از نظر دامنه و مقیاس محدود است و به‌طور جداگانه در آزمایشگاه‌ها انجام می‌شود.

در یک مطالعه روی بیش از 11000 زوج پاسخ به این سوال را ارائه می دهد: "چه چیزی پیش بینی می کند که من با شریک رابطه خود چقدر خوشحال خواهم شد؟" در این مطالعه، از کاربرد هوش مصنوعی (AI) برای بررسی ترکیب‌های مختلف پیش‌بینی‌کننده‌ها برای یافتن قوی‌ترین پیش‌بینی‌کننده‌های رضایت از رابطه استفاده می‌شود.

مثلث رابطه موفق

طبق این مطالعه، پیش‌بینی‌کننده‌های خاص رابطه مانند تعهد شریک جنسی درک شده، قدردانی و رضایت جنسی تقریباً نیمی از واریانس کیفیت رابطه را تشکیل می‌دهند.

به گفته این مطالعه، ویژگی های فردی، که به جای رابطه، یک شریک را توصیف می کند، 21 درصد از واریانس کیفیت رابطه را توضیح می دهد.

پنج ویژگی قوی

پنج ویژگی فردی با قوی ترین قدرت پیش بینی کیفیت رابطه عبارتند از: رضایت از زندگی، عاطفه منفی، افسردگی، دلبستگی اجتنابی و دلبستگی مضطرب.

جوئل خاطرنشان می کند که او متعجب شد که این مطالعه نشان داد که پیش بینی کننده های تفاوت های فردی یکی از طرفین - مانند رضایت از زندگی، افسردگی یا موافق بودن - تنها پنج درصد از واریانس را در رضایت از رابطه شریک دیگر توضیح می دهد.

جوئل گفت: "به عبارت دیگر، رضایت از رابطه به خوبی با ویژگی های خود گزارش شده شریک زندگی شما توضیح داده نمی شود. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان