در این نقطه رابطه به پایان می رسد/ نگذارید به این نقطه برسد

خط سلامت: رابطه جنسی در زن و شوهرها به رسیدگی و توجه خاص نیاز دارد و اختلافات جنسی یکی از عوامل جدایی زن و شوهر ها است.

در این نقطه رابطه به پایان می رسد/ نگذارید به این نقطه برسد

رابطه جنسی اگر به درستی نیاز جنسی را ارضا نکند منجر به ایجاد اختلاف بین زن و شوهر ها می شود.

به گزارش خط سلامت یکی از دلایل جدایی زن و شوهر ها اختلافات جنسی است.

رابطه جنسی ، عاملی برای جدایی

رابطه جنسی در زن و شوهر ها اگر رضایت جنسی را در پی نداشته باشد به عاملی برای اختلاف و جدایی تبدیل می شود.

دکتر دومینیکا پردوچ اسلادکا- Dominika Perdoch Sladká-محقق گروه جامعه شناسی دانشگاه ماساریک می گوید برخی از مطالعات قبلی نشان داده اند مردان بیشتر از زنان کیفیت رابطه خود را بر اساس کیفیت زندگی جنسی خود در نظر می گیرند اما طبق تحقیقات جدید افرادی که اختلافات جنسی مکرر را گزارش کردند، به طور قابل توجهی بیشتر به فکر پایان دادن به روابط خود بودند.

این تأثیر به ویژه در میان زنان مشهود بود. معیار اصلی این مطالعه، تمایل به جدایی، با پرسیدن از شرکت کنندگان ارزیابی شد که آیا آن ها در سال گذشته به جدایی از شریک زندگی خود فکر کرده بودند یا خیر. علاوه بر این، فراوانی اختلافات جنسی از طریق یک سوال در مورد اینکه آن ها در دوازده ماه گذشته چند بار در مورد رابطه جنسی با هم مشاجره کرده اند اندازه گیری شد.

زنان و اختلافات جنسی 

طبق تحقیقات زنانی که اغلب اختلافات جنسی را تجربه می کردند، در مقایسه با زنانی که هرگز چنین اختلاف نظرهایی نداشتند، 13.1 درصد بیشتر احتمال داشت که به جدایی فکر کنند. در مقابل، مردانی که دارای اختلافات جنسی مکرر بودند، در مقایسه با مردانی که اختلاف نظر نداشتند، تنها 5 درصد افزایش تمایل به جدایی نشان دادند.

محققان همچنین دریافتند در هر سطحی از اختلافات جنسی، زنان بیشتر از مردان تمایل به جدایی داشتند. این تفاوت در میان افرادی که اختلاف نظرهای مکرر داشتند، آشکارتر بود و بر یک تفاوت جنسیتی قابل توجه تأکید داشت.

اگر زن و شوهری اغلب اختلافات جنسی را تجربه می‌کنند، احتمال بیشتری وجود دارد که شریک زندگی به جدایی فکر کنند. این رابطه بین اختلاف نظرها و تمایل به جدایی، به طور شگفت انگیزی، در بین زنان قوی تر از مردان است. حتی اگر زن و شوهر در زمینه‌های دیگر مانند پول، روابط خانوادگی یا تربیت فرزندان اختلاف نظر نداشته باشند، اختلافات در زمینه جنسی به جدایی کمک می کند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان