همسرتان دیگر جذاب نیست؟ + علل و راهکارها

خط سلامت: صمیمیت جنسی در روابط طولانی مدت چالش برانگیز است و برخی از زوج ها جذابیت جنسی را از دست می دهند.

همسرتان دیگر جذاب نیست؟ + علل و راهکارها

صمیمیت جنسی در روابط طولانی مدت چالش برانگیز است و برخی از زوج ها جذابیت جنسی را از دست می دهند.

 به گزارش خط سلامت انگ چاقی بین زن و مرد در حال افزایش بوده و تاثیر مخربی بر روابط عاشقانه دارد.

جذابیت جنسی به همسرمان را حفظ کنیم؟

در ازدواج  قول می دهیم بدون قید و شرط تا زمان مرگ به هم متعهد باشیم و کنار هم بمانیم. معمولاً هیچ بندی در قراردادهای ازدواج  وجود ندارد که به ما اجازه دهد در صورتی که شریک زندگی ما سبک زندگی ناسالم خود را شروع کند، وزن بیش از حد اضافه کند یا تغییرات فیزیکی شدیدی داشته باشد، کنار بکشیم و او را ترک کنیم.

با این حال، بسیاری از شرکا خود را در بیستمین یا بیست و پنجمین سالگرد زندگی خود بدون صمیمیت جنسی و گاهی اوقات جذابیت می بینند، تعهد خود را زیر سوال می برند و خیال پردازی می کنند.

از میان مسائلی که یک رابطه با آن مواجه است صمیمیت جنسی است. چرا؟ زیرا از دست دادن جذابیت جنسی یک مساله پیچیده است و موجب می شود که رابطه و خانواده دچار چالش شود.

صمیمیت جنسی و حقیقت ازدواج

اولین نکته ای که باید به آن توجه کرد این است که هیچ کنترلی بر فعالیت بدنی یا رژیم غذایی شریک زندگی مان نداریم. اما گفتگو در مورد انواع غذاهایی که می توان درست کرد بر سبک زندگی همسرمان تأثیر می گذارد. 

دوم اینکه در این موارد همسران باید به گفت‌وگوی صریح در مورد بدن شریک زندگی‌ خود بپردازند اما ایجاد شرم و تحقیر در این زمینه مشکل را شدیدتر می کند. 

نکته سوم این است که بدن ما در طول عمر تغییر می یابد و پیر می شود و مطمئناً بعد از 20 سال زندگی مشترک متفاوت خواهیم بود. تغییرات هنجاری شامل چین و چروک بیشتر، ریزش مو، سفید شدن و غیره است. در حالی که پیری سالم لزوماً شامل افزایش وزن بیش از حد یا انتخاب سبک زندگی ناسالم نیست، نرخ چاقی در میان میانسالان بالاترین میزان است.

انگ چاقی و رسانه های اجتماعی

بررسی اخیر نشان داد انگ چاقی و افزایش وزن تأثیر منفی بر روابط عاشقانه و مشترک دارد. یک مطالعه نشان می‌دهد نزدیک به 50 درصد از شرکت‌کنندگان دچار شرم از وزن خود توسط همسران شان بوده و از این بابت رنج می‌بردند که بر عزت نفس و رضایت از رابطه تأثیر می گذارد.

اپلیکیشن های دوستیابی بر شکل گیری رابطه موثر است. استفاده زیاد از رسانه های اجتماعی مانند اینستاگرام و .... است صمیمیت ساختگی ایجاد شده توسط اینفلوئنسرها باعث تشدید "ترس از دست دادن" و مقایسه ناعادلانه زیبایی با همسران شده است.

حقیقت این است زندگی مدرن چالش‌های مقایسه اجتماعی را تشدید کرده است و موجب شده تا افراد تمرکز بیشتری به سمت جایگزین‌های جوان‌تر، مناسب‌تر یا جذاب‌تر پیدا کنند.

 

در حالی که کاهش سطح جذابیت در طول دهه های زندگی مشترک کاملاً طبیعی است، بهترین راه برای جلوگیری از نابودی جذابیت این است ، باید بپذیریم بدن شریک زندگی ما تغییر خواهد کرد، مانند بدن ما. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان