این بیماری روانی رابطه جنسی را کاهش می دهد

خط سلامت : رابطه جنسی بخش مهمی از زندگی مشترک است. کیفیت رابطه جنسی در نتیجه ابتلا به برخی بیماری های روانی مانند وسواس ( OCD ) کاهش پیدا می کند.

این بیماری روانی رابطه جنسی را کاهش می دهد

رابطه جنسی با کیفیت، منجر به افزایش صمیمیت زن و شوهر ها می شود. به گزارش خط سلامت بیماری وسواس ( OCD ) کیفیت رابطه جنسی را تحت تاثیر قرار می دهد و منجر به کاهش صمیمیت می شود.

رابطه جنسی و وسواس

رابطه جنسی ابزاری برای حفظ و افزایش صمیمیت بین زن و شوهر هاست. پژوهش ها نشان داده است کیفیت رابطه جنسی در نتیجه ابتلا به وسواس ( OCD ) کاهش پیدا می کند.

وسواس فکری-اجباری (OCD) یک اختلال اضطرابی مزمن است. محتوای فکر برخی افراد مبتلا به وسواس ( OCD )، افکار جنسی ناخواسته و ممنوعه است.

وسواس رابطه جنسی را مختل می کند

آمارها نشان داده است افراد مبتلا به وسواس ( OCD )، میل جنسی کم تری نسبت به سایر افراد دارند.افکاری نظیر ترس از برقراری رابطه جنسی یا احساس انزجار هنگام فکر کردن به فعالیت های جنسی در افراد مبتلا به وسواس ( OCD ) دیده می شود. این امر خصوصا برای کسانی صادق است که وسواس  آلودگی دارند. 

مقابله با وسواس ( OCD )

وسواس ( OCD ) مانند بسیاری از اختلالات اضطرابی، با سطوح پایین سروتونین مشخص می شود. از طرفی مشخص شده است میزان سروتونین ( انتقال دهنده شادی) از طریق برقراری رابطه جنسی با همسر افزایش می یابد. بنابراین، تجربه صمیمیت جنسی به کاهش وسواس ( OCD ) کمک می کند. 

برقراری تماس فیزیکی با همسر سطح سروتونین مغز را در فرد مبتلا به وسواس ( OCD) بالا می برد؛ حتی یک آغوش 20 ثانیه ای نیز به افزایش میزان سروتونین کمک می کند و به تدریج علایم وسواس ( OCD ) کاهش می یابد. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان