این سبک زندگی مشکل نعوظ را درمان می کند / به فکر شریک تان هم باشید

خط سلامت: اگر اختلال نعوظ را تجربه می کنید، تنها نیستید. همسر تان نیز تحت تاثیر اختلال نعوظ قرار می گیرد.

این سبک زندگی مشکل نعوظ را درمان می کند / به فکر شریک تان هم باشید

اختلال نعوظ یک بیماری عروقی (یک مشکل عروق خونی ) است و اغلب با سایر بیماری های عروقی مانند دیابت، فشار خون بالا یا بیماری قلبی همراه است.به گزارش خط سلامت زمانی که متوجه مشکلات مداوم در اختلال نعوظ می شوید به پزشک مراجعه کنید. 

اختلال نعوظ و چکاپ

توانایی ایجاد و حفظ نعوظ به رگ های خونی سالم بستگی دارد. هنگامی که شریان ها با کلسترول مسدود می شوند یا در اثر فشار خون بالا آسیب می بینند، جریان خون به آلت تناسلی مختل می شود.

مردان بالای 55 سال مبتلا به اختلال نعوظ 50 درصد بیشتر از مردان بدون مشکل نعوظ در معرض خطر ابتلا به بیماری قلبی هستند. مردان جوان با مشکلات نعوظ حتی بیشتر در معرض خطر بیماری قلبی هستند .

اختلال نعوظ  و رژیم غذایی

انتخاب‌های غذایی دقیق‌تر  به کاهش عوامل خطر مرتبط با مشکلات نعوظ از جمله فشار خون بالا و کلسترول بالا کمک می کند. مانند بسیاری از شرایط، زمانی که عوامل خطر بیشتری وجود داشته باشند، خطر ابتلا به بیماری را افزایش می دهند.

توصیه اولیه در اختلال نعوظ

میوه و سبزیجات بیشتری بخورید ۵ تا ۹ وعده در روز.

با مصرف کمترغذای فرآوری شده که اغلب سرشار از سدیم است، نمک کمتری مصرف کنید.

ماهی، مرغ و سایر منابع پروتئین بدون چربی بیشتر بخورید.

مصرف گوشت قرمز را کاهش دهید.

محصولات لبنی کم چرب یا بدون چربی را انتخاب کنید.

اگر چاق هستید و وزن مشکل ساز است، به تدریج آن را کاهش دهید.

وزن کم کنید

اضافه وزن از بسیاری جهات مانع برقراری رابطه جنسی خوب و باعث می شود مرد احساس کمتری در جذابیت وسکسی بودن داشته باشد.

چاقی همچنین با سطح تستوسترون پایین تر از حد طبیعی در مردان مرتبط است که می تواند باعث کاهش میل جنسی شود . مصرف کالری کمتر با خوردن کمتر و سوزاندن کالری بیشتر با افزایش فعالیت بدنی راه های موثری برای کاهش وزن هستند.

اختلال نعوظ  و ورزش

ورزش و فعالیت بدنی منظم نه تنها به حفظ وزن سالم کمک می کند، بلکه عملکرد قلب و عروق خونی را بهبود می بخشد. این به نوبه خود می تواند به بهبود کیفیت نعوظ کمک کند. برخی از مطالعات نشان داده اند مردانی که به طور منظم ورزش می کنند، خطر ابتلا به اختلال نعوظ را کاهش می دهند .

علاوه بر این هرچه تناسب اندام بیشتری داشته باشید، احتمالاً انرژی بیشتری برای رابطه جنسی خواهید داشت. پیدا کردن فعالیت هایی که با شریک زندگی خود انجام دهید می تواند به تقویت رابطه و تقویت حس صمیمیت کمک کند .

اختلال نعوظ  و سیگار

مردان سیگاری در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به اختلال نعوظ هستند. سیگار به عروق کوچکی که خون را به آلت تناسلی می رساند آسیب می رساند . در مطالعه‌ای روی 2115 مرد، مردان سیگاری 2.5 برابر بیشتر از مردان غیرسیگاری در معرض ابتلا به اختلال نعوظ بودند. سیگاری هایی که این عادت را ترک کرده بودند به طور چشمگیری خطر ابتلا را کاهش دادند.

اختلال نعوظ و آرامش

نعوظ سفت هم ذهنی و هم جسمی است. حتی اگر مشکل دلایل فیزیکی مانند اختلال در گردش خون وجود داشته باشد، نگرانی های عاطفی و روانی اغلب اوضاع را بدتر می کند. استرس در محل کار یا خانه می تواند آرامش و لذت بردن از رابطه جنسی را دشوار کند.

اختلال نعوظ می تواند خود رابطه جنسی را استرس زا کند. برای کاهش استرس، فهرستی از نگرانی های اصلی زندگی خود را همین حالا تهیه کنید. راه هایی برای کاهش استرس های اجتناب ناپذیر پیدا کنید. هر چند وقت یکبار 10 دقیقه وقت بگذارید و آرام بنشینید، استراحت و روی تنفس خود تمرکز کنید.

راه‌های موثر دیگر برای کاهش استرس عبارتند از: یوگا ، مدیتیشن، فعالیت‌های بدنی مانند پیاده‌روی یا شنا و انجام کارهایی که از آن لذت می‌برید مانند گوش دادن به موسیقی یا صحبت کردن با یک دوست است. گذراندن زمان با کیفیت با همسر یا شریک زندگی راه خوب دیگری برای کاهش استرس است. یکی از راه های عالی برای داشتن زمان با کیفیت با یکدیگر این است که یک تعطیلات با هم داشته باشید. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان