با این شیوه آرام بخوابید

خط سلامت: نمک دریا روی بهبود خواب و آرامش تاثیر بسزایی دارد. متخصصان می گویند استفاده از نمک دریا در وان حمام استرس های روزانه را کاهش داده و موجب ارتقا سلامت روانی و جسمانی خواهد شد.

با این شیوه آرام بخوابید

نمک دریا حاوی بیش از 100 نوع ماده‌ی معدنی است و از این رو از ارزش غذایی بالایی برخوردار است. تفاوت نمک دریا و نمک معمولی به فرآیند تصفیه آنها باز می‌گردد. نمک معمولی، اغلب خشک می‌شود و برخی مواد نیز به آن افزوده می‌شود. از این رو مواد معدنی مانند کلسیم، منیزیم و پتاسیم در فرآیند تصفیه جدا می‌شوند.

به گزارش خط سلامت سدیم برای فعالیت‌های بدن ضروری است و مصرف بیش از 1500 تا 2300 میلی گرم از آن در روز توصیه می‌شود. نمک دریا علاوه ‌بر تامین این نیاز به دلیل برخورداری از مواد معدنی، فواید دیگری را نیز برای بدن به همراه خواهد داشت. میزان سدیم موجود در نمک دریا حدود 468 میلی گرم در هر یک چهارم از قاشق چایخوری است. مصرف این نمک ضربان قلب نامنظم را پایدار می‌کند. همچنین نوشیدن محلول مقدار کمی نمک دریا در یک یا دو لیتر آب هر روز برای مدت یک هفته در تنظیم فشار خون مفید است .علاوه بر این نمک دریا بقایای سدیم مضر در بدن و جستجو می‌کند سپس آنها را به طور کامل از بین می برد.

نمک دریا و بهبود خواب

برای داشتن خوابی عمیق و طولانی باید قبل از خواب از محلول نمک دریا در آب ولرم استفاده کرد. مصرف این محلول همچنین گرفتگی سینوسی و برونشتی را نیز از بین می‌برد. علاوه بر این نمک دریا با حفظ تعادل الکترولیتی در بدن، فرایند ارتباطی سلول‌های مغزی را نیز بهبود می‌بخشد.

نمک دریا و سنگ کلیه

نمک دریا از تجمع آب در بدن جلوگیری می‌کند و گفته می‌شود که در از بین بردن سنگ کلیه موثر است.

نمک دریا و سیستم ایمنی

نمک دریا با رساندن مواد معدنی مورد نیاز، سلول ها سیستم ایمنی را تقویت می‌کند و مقاومت بدن را در برابر عفونت‌ها و بیماری‌های باکتریایی افزایش می‌دهد. علاوه بر این سرعت بهبودی را پس از تصادف، جراحی، بیماری، سوختگی، اختلال روانی و… افزایش می‌دهد. همچنین نمک دریا به کنترل تراوش آب دهان در خواب که به دلیل کمبود نمک و یا آب در بدن رخ می‌دهد، کمک می‌کند. این عارضه در صورت تشدید باعث شکل گیری غبغب می‌شود زیرا غده‌ی ترشح کننده‌ی بزاق برای تامین رطوبت دهان باید سخت تر کار کند. این در حالی است که نوشیدن محلول نمک دریا در آب، در جلوگیری از این مشکل مفید است.

نمک دریا و دیابت

استفاده از نمک دریا به جذب غذا در روده نیز کمک می‌کند. همچنین با حفظ سطح قند خون، خطر ابتلا به دیابت را نیز کاهش می‌دهد. با تامین مواد مغذی ضروری برای ماهیچه ها از گرفتگی ماهیچه ای جلوگیری می‌کند. همچنین با نگه داشتن بدن در PH مناسب، مانند یک آنتی هیستامین طبیعی عمل کرده و مانع از بروز مشکلات مختلف خواهد شد. مصرف آن در افراد مبتلا به آسم، ریه را از اخلاط پاک می‌کند.

امروزه در برخی از کشورها از خاصیت درمانی نمک تصفیه شده بهره می‌گیرند و بدین منظور غارهایی در معادن نمک تعبیه شده که گفته می‌شود اقامت چند روزه در آنها و استنشاق ذرات ریز نمک، برای درمان آسم، برونشیت مزمن و سایر مشکلات تنفسی مفید است. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان