آیا برای رژیم گرفتن از نظر روانی آماده هستید؟ / بهترین و بدترین سن را بدانید

خط سلامت: انگیزه افراد به ویژه زنان در اواخر دهه سوم زندگی برای از دست دادن وزن و رسیدن به اندام ایده آل در اوج قله نمودار انگیزه برای کاهش وزن و سن قرار می گیرد.

آیا برای رژیم گرفتن از نظر روانی آماده هستید؟ / بهترین و بدترین سن را بدانید

  رژیم گرفتن در سنین نامناسب علاوه بر آسیب پذیر کردن وضعیت سلامتی و جسمانی ، بیش از هر زمانی مشکلات ذهنی و روانی ایجاد کرده و  رسیدن به هدف را دستخوش آسیب می کند .

به گزارش خط سلامت نتیجه این دستاوردها مشخص کرد، بسیاری از زنان، رژیم گرفتن در سن 25 سالگی را نتیجه بخش تر از زمان های دیگر اعلام کرده و معتقد بودند در سنین میان 23 تا 25 سال ، بهره مند شدن از الگوهای کاهش وزن ، نتایج رضایت بخش‌تری را به دنبال خواهد داشت. همچنین این یافته ها مشخص کرد ، زنان در 30 سالگی بیش از هر زمانی به تناسب اندام خود اهمیت می‌دهند و فارغ از نتیجه بخش بودن یا نرسیدن به هدف کسب وزن ایده آل برای لاغر شدن تلاش می کنند .

نتیجه یافته ها به همین جا ختم نشد و مطابق با تحقیقات گسترده پژوهشگران علوم تغذیه و رفتاردرمان‌گرهای مؤسسه تحقیقاتی جان هاپکینز ، اعلام شد، اکثر زنان در 40 سالگی به طور متوسط 19 کیلوگرم از وزن خود را در رژیم از دست می دهند که این نتیجه معمولاً با 8 بار رژیم گرفتن در دهه سوم زندگی و شش بار رژیم گرفتن در دهه چهارم زندگی یعنی 30 تا 40 سالگی حاصل می شود.

این مطالعات مشخص کرد که اکثر رژیم‌ها فاقد تأیید متخصصان تغذیه بوده و بدون توجه به تأثیرات مشکلات رفتاری و دیدگاه‌های ذهنی و اختلالاتی مانند پرخوری های عصبی انجام می گیرد.

دکتر مک سالوادور، رئیس بخش تحقیقاتی دانشکده جان هاپکینز در گزارش خود نوشت: در این بررسی اثبات شد، دهه سوم زندگی که در آن زنان وقت آزاد تری برای ورزش و پیروی از الگوهای تغذیه ای لاغری دارند ، برای دستیابی به وزن ایده آل مناسب تر است ، از نظر وضعیت متابولیکی نیز زنان در این سنین شرایط بهتری دارند و رژیم هایی که به طور متوسط 4 هفته و سه روز به طول بینجامد بهترین نتیجه را در برخواهد داشت.

دکتر لی اسمی یکی دیگر از پژوهشگران این مرکز نیز اعلام کرد: همچنین در این نتیجه‌گیری مشخص شده است ، با افزایش سن مقابله با چاقی و دستیابی به وزن ایده آل سخت تر شده و تغییرات سبک زندگی مانند ازدواج و تولد فرزندان دستیابی به این هدف را مشکل ساز تر می‌کند .

بنابراین به نظر می‌رسد دهه سوم زندگی و ثابت نگه داشتن وزن از اواخر این دهه بهترین راه برای رسیدن به وزن ایده آل خواهد بود. در واقع نتیجه این مطالعات حاکی از آن بود که مادرانی که پس از تولد فرزند اول معمولاً پس از دوماه برای کاهش وزن اقدام می کنند به وزن ایده آل می رسند، این در حالی است که مادران پس از تولد فرزند دوم ، وقتی یک یا دو سال پس از زایمان تصمیم به لاغر شدن می گیرند اکثراً منجر به شکست می شود و در وضعیت چاقی باقی می‌مانند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است .

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان