به این دلیل صبحانه را دقیق انتخاب کنید

خط سلامت: صبحانه یکی از وعده های مهم غذایی است. انرژی روزانه را با صبحانه به دست می آوریم. خلق و خوی ما در طول روز تغییر می کند و این تغییرات روزانه ممکن است بر انواع انتخاب های غذایی که ما  انتخاب می کنیم تأثیر بگذارد به عنوان مثال زمانی که خلق و خوی خوبی داریم،به غذای سالم ترتمایل داریم ، در حالی که در حالت بد خلقی، به غذاهای سالم کمتر تمایل داریم.

به این دلیل صبحانه را دقیق انتخاب کنید

صبحانه و خلق و خو

به گزارش خط سلامت تمام مولفه های عاطفه مثبت شامل اشتیاق، سطح انرژی، هوشیاری ذهنی، علاقه، شادی و اراده از صبح زود تا ظهر به شدت افزایش می یابد. سپس تا ساعت 9 بعد از ظهر نسبتاً ثابت می مانند و پس از آن به سرعت افت می کنند.

متخصصان تغذیه اغلب غذاهای مختلفی را برای صبحانه توصیه می کنند تا به بهبود خلق و خو کمک کنند علاوه بر این شاید تعجب آور نباشد، ترکیب دقیق وعده غذایی صبحانه احتمالاً نقش مهمی در تعیین خلق و خوی بعدی دارد.

رفتارهای غذایی و تصمیمات شناختی

سرعت ترشح بزاق به طور خود به خود تغییرات روزانه قابل توجهی را نشان می دهد چنین تغییراتی در طول روز ممکن است برخی از غذاها را در ساعات مختلف روز کمی خوش طعم تر کند.

در نهایت، تعجب آور نیست اگر متوجه شوم تغییرات روزانه درالگوی تحریک حسی محیط نیز نقش کوچکی در سوگیری رفتارهای غذایی ما دارد. دمای محیط بیرون نیز بر انتخاب های غذایی تأثیر می گذارد. به طور کلی در دماهای بالاتر تصمیمات شناختی و عقلانی بیشتری گرفته می شود و در افت دما تصمیمات احساسی‌تری گرفته می شود. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان