با نوشیدن آب به دو بیماری روانی غلبه کنید

خط سلامت: احتمالا شما هم مطالب زیادی در مورد فواید نوشیدن آب شنیده اید. این مطالب اغلب شامل دستورالعمل هایی است که به دیگران یادآوری می کنند، آب بنوشید و اظهار می کنند که ممکن است به دلیل کم آبی احساس افسردگی یا اضطراب کنید.

با نوشیدن آب به دو بیماری روانی غلبه کنید

به گزارش خط سلامت نوشیدن آب به مقدار کافی، برای سلامتی و عملکرد طبیعی بدن، ضرورت دارد. کم آبی بدن طیف وسیعی از مشکلات را در بر می گیرد؛ از خستگی گرفته تا احتمال وارد شدن شوک که علایم حیاتی را تهدید می کند.

فواید نوشیدن آب برای بدن

نوشیدن آب برای سلامتی ضروری است زیرا می تواند به جلوگیری از کم آبی بدن کمک کند. کم آبی زمانی اتفاق می افتد که بدن شما مایعات زیادی از دست می دهد. از دست دادن آب بدن می تواند باعث تعدادی از علائم ناخوشایند از جمله خشکی دهان، دفع کمتر ادرار، خشکی پوست، سرگیجه، خستگی، افزایش احساس تشنگی و ادرار تیره شود. در اثر کم آبی بدن، علائم تهدید کننده حیات مانند غش، گیجی، ضربان قلب سریع، شوک و عدم ادرار ممکن است رخ دهد. به طور کلی، فواید نوشیدن آب عبارتند از:

فشار خون پایدار

هضم بهتر

پیشگیری از یبوست

تنظیم دمای بدن

ضربان قلب پایدار

حفاظت از اندام ها و بافت ها

رسیدن اکسیژن به سلول ها

آیا نوشیدن آب واقعاً سلامت روان را بهبود می بخشد؟

مطالب مربوط به نوشیدن آب در صفحات مجازی و پست‌های خودمراقبتی، باعث می‌شود تصور کنید، نوشیدن آب مستقیماً با سلامت روان شما ارتباط دارد. اگر چه بین سطح آب بدن و سلامت روان و جسم ارتباط وجود دارد، اما ماهیت آن بسیار پیچیده است. در واقع، این کم آبی بدن است که می تواند سلامت روان شما را تحت تاثیر قرار دهد، بنابراین نوشیدن آب برای جلوگیری از کم آبی بدن ضروری است. مطالعات نشان داده است، بین ن وشیدن آب و سلامت روان رابطه وجود دارد، اما این بدان معنا نیست که نوشیدن آب به طور جادویی سلامت روان شما را چند برابر می کند. شما باید مقدار مناسبی آب در روز بنوشید تا بدن خود را سرحال نگه دارید، به درستی کار کنید و بهترین فرصت را برای سالم ماندن داشته باشید.

کم آبی و سلامت روان

کم آبی بدن نه تنها بر سلامت جسمی بلکه بر سلامت روان نیز تأثیر می گذارد. مغز شما از 73 درصد آب تشکیل شده است، وقتی آب بدن کم می شود سیستم ها ی مختلف بدن، شروع به کند شدن می کنند و دیگر نمی توانند به درستی کار کنند. هنگامی که این اتفاق می افتد، می تواند باعث علائم افسردگی شود زیرا مغز شما دیگر انرژی لازم برای عملکرد صحیح را ندارد. بدن شما همچنین افزایش استرس را تجربه خواهد کرد، که می تواند نه تنها به افسردگی بلکه به افزایش اضطراب نیز دامن بزند. اگر اضطراب شما به شیوه ای سالم مدیریت نشود، به طور بالقوه ممکن است دچار حمله پانیک شوید. کم آبی بدن به تنهایی نمی تواند این علائم را ایجاد کند، بلکه تجمع آن در طول زمان این عوارض را ایجاد می کند.

چقدر آب در روز بنوشم؟

نوشیدن آب به حفظ انرژی و رفع خستگی کمک می کند. هر کس بسته به سلامت عمومی، سطح ورزش و پیشینه سلامتی خود، به مقدار متفاوتی آب در روز نیاز دارد تا بتواند سالم بماند. با این حال، قانون چهار تا شش فنجان یک قانون کلی است. نوشیدن این مقدار آب شما را هیدراته نگه می دارد و به شما کمک می کند از مصرف بیش از حد آب جلوگیری کنید که منجر به سایر مشکلات سلامتی می شود. توجه به این نکته ضروری است که اگر در حال حاضر از داروهایی استفاده می کنید که به شما در حفظ آب کمک می کنند، مانند برخی از داروهای ضد افسردگی، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید تا ببیند چه مقدار در روز باید آب بنوشید. انجام این کار به شما کمک می کند تا از کم آبی بدن جلوگیری کنید و با انرژی به فعالیت های خود ادامه دهید. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان