محاصره سلامت روان در یک مثلث جهانی+کرونا عامل مهم اعتیاد به پورن

اضطراب ابتلا به بیماری <strong>کرونا (covid-19)</strong> باعث ایجاد مثلث خطرناک شده است که یکی اعتیاد بزرگ و همگی را در بر گرفته و عشق را در جهان به تهدید می کشاند.

محاصره سلامت روان در یک مثلث جهانی+کرونا عامل مهم اعتیاد به پورن

زمانی که نظم و انضباط ثابت روابط در تمام دنیا به هم ریخته است و انسان ها به دلیل شرایط جدید کرونا (covid-19) در یک وضعیت نامعلوم و نابه سامان قرار می‌گیرند. اضطراب و احساس ناتوان بودن افزایش یافته و در این زمان انسان برای کاهش اضطراب خود به سمت چیزهایی حرکت می‌کند که در نهایت باعث تشدید ناراحتی او خواهد شد.

مثلث سلامت دنیا

به گزارش همامسافر از خط سلامت جهان در حال حاضر با یک مثلثی مواجه است که سرآغاز آن با بیماری کرونا (covid-19) همراه بوده و دو ضلع دیگر این مثلث را اعتیاد به پورن و اضطراب فراگیر می‌توان نامید. در این بین می‌توان گفت که این همگرایی این سه بیماری با یکدیگر نخستین بار در ایتالیا مورد تجربه قرار گرفت. درست زمانی که تمام این کشور قرنطینه شد تا بتوانند بیماری کرونا (covid-19) را مورد درمان و از میزان شیوع آن کم کند.

کرونا و پورن

برای عبور از بیماری کرونا (covid-19) بسیاری از افراد به سمت دیدن فیلم های پورن روی می‌آورند زیرا می‌خواهند که اضطراب بیماری را از خود دور کند در واقع می‌توان گفت که در روزهای هم گیری ابتلا به بیماری کرونا (covid-19) و اضطراب فراگیر این روزها توجه به دیدن فیلم های پورن افزایش پیدا کرده است.

عوارض پورنوگرافی

پورنوگرافی بر سلامت روان آسیب بسیاری وارد می‌کند زیرا زمانی که فرد اضطراب دارد به مغز او به صورت طبیعی به دنبال چیزی و رفتاری می رود تا به نوعی بتواند احساس آرامش و تسکین را تجربه کند، در این زمان فرد به دنبال یک فضای آرامش‌بخش است و در این میان دیدن فیلم های پورن بعنوان یک راه حل بنظرمی رسد که می تواند منبع آرامش برای او باشد. در نتیجه فرد با دیدن فیلم های پورن به نوعی راه حل ها را به تعویق انداخته و هرگز نمی تواند به دنبال منابع داخلی رشد فردی خود برود. وقتی فرد برای کاهش اضطراب به دنبال دیدن فیلم های پورن می رود در حقیقت مغز مسیرهای عصبی جدیدی را ایجاد می کند تا بتواند از این طریق احساس لذت را تجربه کند .نقشه ای که از این تجربیات در مغز فرد شکل می گیرد باعث می شود که فرد همواره این مسیرها را با انجام این کار بخاطر بسپارد تا بتواند به آرامش دست یابد.

پورن و رابطه جنسی سالم کمتر

هر چقدر افراد به دیدن فیلم های پورن بیشتر گرایش پیدا کنند زندگی جنسی شان تاثیرات منفی بیشتری را تجربه خواهد کرد .بر اساس تحقیقات صورت‌گرفته بهترین راه برای داشتن رابطه جنسی کمتر راضی‌کننده دیدن فیلم های پورن است. فیلم های پورن در حقیقت فرد را با یک تحریک جنسی زیاد مواجه می‌کنند، اما در همین زمان به او می آموزند که فقط به خواسته های خود توجه کنند. به همین دلیل در ذهن خود جهانی می سازد که چیزی جز ان خواسته ها برای او جذاب نخواهد بود و در حقیقت فرد در این مرحله نمی تواند به خواسته های فرد دیگر در رابطه احترام بگذارد بنابراین یادگیری لذت بردن و برآورده کردن خواسته‌های فرد دیگر در نظر این افراد معنا و مفهومی نخواهد داشت. بنابراین اگر فردی می خواهد توانایی جنسی خودش را محدود کند می‌تواند از طریق دیدن فیلم های پورن به این هدف به راحتی و به سرعت دست پیدا کند.پورن باعث رابطه جنسی کمتر می شود

وقتی شخصی هدفی نداشته باشد خوب بیشتر ممکن است که به تماشای فیلم های پورن ادامه دهد نداشتن هدف باعث می‌شود افراد به سمت دیدن پورن حرکت کنند و به نوعی به اعتیاد به پورن دست یابند. همان چیزی که به عنوان یک راهکار برای تسکین مشکلات شخصی و رابطه انتخاب می‌شود در این مقطع بسیاری از افراد سعی می‌کنند با تسلط پیدا کردن بر خود علیه دیدن تماشای پورن به نوعی وارد عمل شوند، اما مشکل این است که دراین مبارزه به جز خودشان به راهکار دیگری دست نخواهند یافت و در حقیقت به جای این جنگ و فشار زیاد برای تماشا نکردن این فیلم ها بهتر است که فرد با ایجاد یک ریتم مناسب و هدف‌گذاری و آرامش بیشتر به دنبال مقاصد دیگری در زندگی بگردد و بدین صورت با افزایش و ارتقای اعتماد به نفس توانایی مواجهه با مشکلات دیگر را به دست آورد.

پورن خشونت علیه زنان است

در جوامع در حال حرکت دیدن فیلم های پورن و کاتالوک های مربوط به انها اثراث لذت بخشی را به لحاظ تصویری در دید بسیاری از مردان ایجاد می‌کند و مردان را به سمت پورن و تجربه گرمای جنسی بیشتر می کشاند. در این زمان مردان در مقابل یک مسئله و معضل دو گزینه ای روبرو می‌شوند و نخست آن که با ترس و زندگی در وحشت و یا نقض حضور زنان چگونه باید رفتار کنند محققان در تحقیقات صورت گرفته و بر روی ۳۰۰ فیلمی که مربوط به برجسته ترین فیلم های پورنوگرافی بود دریافتند مردان بیشتر ترجیح می دهند زیبایی زنان را نقض کنند و در این فیلم ها 88درصد از صحنه های مربوط به این فیلم‌ها به نوعی با اعمال رفتارهای تهاجمی علیه زنان بود . به یاد داشته باشیم که استفاده از مشاهده فیلم های پورنوگرافی برای کاهش استرس فرد را نسبت به بهره کشی هایی که در این فیلم ها میبیند بی احساس می کند.

نقض حقوق زنان

در مواقع بسیاری بحرانی افراد برای تسکین خود همیشه واقف نیستند که چگونه به دیگران خسارت وارد می کنند یکی از مشکلات عمده ای که در فیلم های پورن مشاهده می شود. تسکین یک فرد با سواستفاده از فرد دیگر است. در این دنیای فانتزی زن بعنوان یک شی و کالا بی ارزش می شود در پورن بدن زن برای کاهش اضطراب مردان و خشم آنان مورد استفاده قرار می گیرد.
بنا به گزارش هما مسافر از خط سلامت اگر بخواهیم در بیماری هم گیری ویروس کرونا (covid-19) به عنوان یک بیماری جهانی همزمان درگیر اعتیاد به پورن نشویم بایستی که وظیفه خود را برای محافظت از دیگران و یادگیری شیوه های صحیح تسکین دهنده روان انجام دهیم و اجازه ندهیم تا بیماری کرونا (covid-19) به همراه اعتیاد به پورنوگرافی و اضطراب همسو شده و با تشدید فشارهای روانی سلامت روان مردم جهان را از پای درآورد. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان