خواص شگفت انگیز موسیر در طب سنتی

خط سلامت: موسیر منبعی غنی از فیبر، ویتامین ها و مواد معدنی است. موسیربه طور بالقوه می تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند، سلامت قلب را ارتقا دهد و التهاب را کاهش دهد.

خواص شگفت انگیز موسیر در طب سنتی

آنتی اکسیدان های موجود در موسیر برای محافظت در برابر بیماری های مزمن و کاهش خطر سرطان پیشنهاد شده است.

آیا موسیر سالم تر از پیاز است؟

 به گزارش خط سلامت موسیر حاوی مقدار بیشتری فیبر و سرشار از ویتامین B6، منگنز، مس، فولات و ویتامین C است. در حالی که پیاز کالری کمتری دارد، موسیر حاوی مقدار بیشتری از چند ویتامین و مواد معدنی است.

موسیر یکی از مواد پرکاربردی است که تا به حال با آن روبرو شده اید. آنها را می توان به عنوان مواد معطر برای ایجاد طعم در یک غذای سرخ شده، آب یا سس به همان روشی که سیر یا پیاز در ابتدای دستور پخت می شود، استفاده کرد. مانند سایر سبزیجات، حتی می توان آنها را به صورت کامل تفت داد و به عنوان غذای جانبی سرو کرد.

آیا موسیر برای کبد مفید است؟

ترشح آنزیم های گوارشی را تحریک می کند و به سم زدایی کبد کمک می کند . علاوه بر این، غنای ترکیبات آلی گوگرد در موسیر یک ترکیب ضروری مورد نیاز کبد است که به فرآیند سم زدایی کمک می کند.

آیا موسیر سرشار از هیستامین است؟

موسیر احتمالا برای رژیم کم هیستامین مناسب است. موسیر احتمالاً دارای هیستامین و سایر آمین ها کم است و باعث آزاد شدن هیستامین طبیعی بدن نمی شود.

خواص درمانی موسیر چیست؟

موسیر حاوی کورستین، فلاونوئید (رنگدانه گیاهی) است که رگ های خونی کوچک (مویرگ ها) را تقویت می کند و نفوذپذیری آنها را کاهش می دهد. این مولکول به پیشگیری از بیماری های عروق مغزی و تعدادی از بیماری های التهابی (پروستاتیت، سیستیت و …) کمک می کند.

خواص موسیر برای مردان

موسیر باعث تحریک گردش خون می‌شود موسیر در بهبود عملکرد قلب و عروق موثر است و در بهبود زخم‌ها و التهابات بدن نقش به‌سزایی دارد. موسیر می‌تواند باعث کاهش خطر بروز انواع سرطان‌ها شود و جلوی ریزش مو را بگیرد.

خواص موسیر برای زنان

 موسیر می‌تواند هورمون‌های زنان را تنظیم کند و تاثیر زیادی در کاهش مشکلاتی چون سندرم پیش از قاعدگی (PMS) داشته باشد بنابراین یک چاشنی خوب برای دوران قبل از پریود است.

ترکیبات موجود در موسیر خطر بروز انواع سرطان‌ها به‌ویژه سرطان سینه و تخمدان را کم می‌کند و مشکلاتی چون یبوست و نفخ را کاهش می‌دهد. با افزایش متابولیسم در کاهش وزن نقش موثری دارد. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان