در ذهن زن جوان چه گذشت که ۲۱۱ مرد را به ایدزی کرد؟ + افراد مبتلا یه ایدز چه مشکل روانی دارند؟

خط سلامت: اغواگری و جلب افراد یک زن که می دانست به اچ‌ آی‌ وی مبتلا است بیش از 200 مرد فریب خورده را به ایدز مبتلا کرد. این زن به جنایت درجه سه متهم است. چه اتفاقی می افتد که یک فرد دیگران را به ایدز مبتلا می کند؟

در ذهن زن جوان چه گذشت که ۲۱۱ مرد را به ایدزی کرد؟ + افراد مبتلا یه ایدز چه مشکل روانی دارند؟

این اولین خبری نیست که در آن یک فرد مبتلا به ایدز عده زیادی را به ایدز مبتلا کرده است.

به گزارش خط سلامت دکتر مریم سامانی روانشناس بالینی و استاد دانشگاه در این مورد می گوید: زمانی که آزمایش اچ‌ آی‌ وی(HIV) یک نفر مثبت می شود، از دید او دنیا تمام شده است و دیگر امیدی به آینده ندارد. فکر می کند که از او سوء استفاده شده است و دیگر ارج و ارزشی نزد بقیه ندارد.

وی ادامه می دهد: استرس عاطفی و روانی که فرد مبتلا به اچ‌ آی‌ وی(HIV)موجب انواع مشکلات روانی در این افراد می شود و آنها فشار روانی قابل توجهی را تجربه  می کنند. اغلب افراد مبتلا به اچ‌ آی‌ وی(HIV) از افسردگی و اضطراب رنج می برد زیرا با مشکلات زندگی با یک بیماری مزمن و مرگ مواجه می شوند. زندگی با اچ‌ آی‌ وی(HIV) به لحاظ روانی برای افراد بسیار پر چالش است  درد فیزیکی، برچسب و انگ اجتماعی و تبعیض با این افراد همراه است.

افراد مبتلا به ایدز  نیازهای عاطفی زیادی دارند و برای کنار آمدن با شرایط سخت این بیماری  حمایت و درک احساسات و هیجانات عاطفی آنها ضرورت دارد.

به گفته دکتر مریم سامانی بر اساس پژوهش های صورت گرفته افسردگی شایع ترین اختلال روانی آنان است. علائم افسردگی با پیشرفت بیماری افزایش می یابد. بنابراین هر چه شدت بیماری بیشتر باشد، تأثیر آن بر سلامت روانی فرد بیشتر خواهد بود .

به گفته این روانشناس یکی دیگر از تأثیرات روانی بیماری ایدز ترس است. پس از تشخیص ایدز  اغلب ترس انگ زدن و ترس افشاگری بوجود می آید اینکه اگر دیگران بفهمند چه اتفاقی خواهد افتاد برای یک لحظه ذهن فرد را رها نمی کند. به این علت است که فرد در مورد بیماری اش جرات نمی کند که صحبت کند . کما اینکه در این خبر نیز این نکته را شاهد هستید.

دکتر مریم سامانی می گوید: به دنبال افشا گری فرد مبتلا به ایدز با انگ و تبعیض روبرو می شود و محدودیت اجتماعی مانند ازدواج، کار و حتی طلاق را برایش بوجود می آورد. انگ و تبعیض مرتبط با ایدز اغلب یکی از دلایل اصلی این بیماران است.

به این علت است که وضعیت روانی آنان در واقع پریشانی حاد خواهد بود بگونه ای که حتی نمی توانند مشکلات روانی شان را به روانپزشکان و روانشناسان شان نیز بیان کنند.

ایدز و عفونت‌ بر مغز و سیستم عصبی تأثیر می گذارد که نحوه تفکر و رفتار یک فرد را تغییر می دهد. اچ‌ آی‌ وی(HIV) باعث التهاب قابل توجهی در بدن می شود. این التهاب با آسیب به نخاع و مغز که سیستم عصبی مرکزی را تشکیل می دهند، عوارض عصبی ایجاد می کند.

این استاد دانشگاه می گوید: از سوی دیگر زنان بصورت زیستی بیشتر در معرض افسردگی قرار دارند تفاوت بیولوژیکی (هورمونی) و هورمون های زنانه مانند عدم تعادل استروژن و پروژسترون احتمالا باعث مشکلات روانی مختلفی مانند اضطراب و افسردگی بیشتر در زنان می شود. همچنین گروهی از زنان توانایی کمتری برای تحمل استرس های آسیب زای زندگی مانند ایدز نسبت به مردان دارند که آنها را در برابر ایجاد مشکل سازگاری با بیماری آسیب پذیرتر می کند.

در خبر تکان دهنده ای آمده است یک کارگر جنسی اچ‌آی‌وی مثبت با بیش از ۲۰۰ مشتری در چند ایالت ارتباط داشته است که سبب صدور هشدار سلامت شده است.

بنا بر اعلام اداره کلانتری واشینگتن کانتی، لیندا اینز لچسه در ۱۴ مه ۲۰۲۴ به اغواگری پس از جواب مثبت آزمایش اچ‌آی‌وی متهم شد، که جنایت درجه سه محسوب می‌شود.

به گزارش نیوز اند سنتینل (The News and Sentinel)، مارک واردن، معاون ارشد اداره کلانتری واشینگتن کانتی در اوهایو، در نشست مطبوعاتی گفت: «این پرونده ممکن است از هر جایی شروع شده باشد از فلوریدا تا سواحل شرقی، اما افرادی محلی هستند که با آن‌ها تماس خواهیم گرفت.»

این تحقیق ادامه خواهد داشت و بازجویی‌ها دوباره انجام خواهد شد، تا از سلامت عمومی محافظت شود و سایر افرادی که با این فرد در تماس بوده‌اند اندک‌اندک گردآوری شوند.

واردن گفت تحقیق پلیس نشان داده است لچسه پس از اینکه جواب آزمایش اچ‌آی‌وی او در سال ۲۰۲۲ مثبت شد، به اغواگری و جلب مشتری ادامه داده بود.

اکنون، هم اداره کلانتری و هم اداره پلیس ماریتا مشغول تماس با دست‌کم ۲۱۱ نفری‌اند که بر اساس شماره‌های یافته‌شده در گوشی تلفنی که این زن برای کار به‌عنوان کارگر جنسی استفاده می‌کرد، ممکن است با او در ارتباط بوده باشند.

واردن گفت: می‌خواهیم شهروندان بدانند که معاون کلانتر با این افرادی که شماره‌هایشان را داریم تماس خواهد گرفت. آن‌ها توی هیچ دردسری نیفتاده‌اند، این اطلاع‌رسانی سلامت عمومی است. کلاهبرداری نیست.

در نشست خبری، دایانا بک، مدیر بخش پرستاری اداره بهداشت، خطاب به عموم مردم گفت مسئله تماس افراد با این کارگر جنسی اچ‌آی‌وی مثبت ممکن است به پیش از سال ۲۰۲۲ بازگردد، زیرا بین ۱۸ تا ۹۰ روز طول می‌کشد تا پادتن‌های اچ‌آی‌وی در سیستم بدن فرد شناسایی شود.

بک در ادامه افزود دوره نهفتگی اچ‌آی‌وی بین یک تا شش هفته است، بنابراین گاهی افراد نمی‌دانند اچ‌آی‌وی مثبت‌اند. علائم ممکن است گلودرد، خستگی، تورم غدد لنفاوی، و سایر علائم مشابه مونو [مونونوکلئوز عفونی] باشد.

باربارا بردلی، رئیس اداره بهداشت ماریتا/بلپر، در نشست مطبوعاتی حضور داشت تا به سوال‌ها پاسخ دهد و به افرادی که فکر می‌کنند ممکن است آلوده شده باشند کمک کند. 

خبرهای قبلی 

روابط شوم این مرد ایدزی زنان و مردان زیادی را آلوده کرد

 آرایشگر ایدزی پس از مبتلا شدن تصمیم به انتقام گرفت .

   
روابط شوم این مرد ایدزی زنان و مردان زیادی را آلوده کرد! +عکس

دوریل روو 27 ساله به جرم انتقال ویروس ایدز HIV در اسکاتلند محاکمه شد .

این مرد آرایشگر در اعترافات خود گفت اعتیاد جنسی داشته و در مدت چند سال گذشته با زنان و مردان زیادی این ارتباط را بدون رعایت کردن بهداشت انجام داده و از طریق آن ها مبتلا به بیماری ایدز شده است .

این مرد در بازجویی پلیسی گفت: وقتی متوجه شدم به این بیماری مرگبار مبتلا شده ام تصمیم به انتقام از همه دوستان و آشنایان خود گرفتم.

تحقیقات پلیس نشان می دهد وی حتی به مشتریان آرایشگاه خود نیز رحم نکرده و به شکل های مختلف آنان را نیز مبتلا به ایدز کرده است. پلیس در ادامه تحقیقات از تمامی افرادی که با این مرد ارتباط داشته اند خواست تا جهت اطمینان پیدا کردن از سالم بودن اقدامات پزشکی را انجام دهند.

گزارش ها حاکی است متهم در تمامی جلسات محاکمه انگیزه خود را انتقام دانسته و گفته بود از مرگ بخاطر بیماری اش هراس داشته است.او به حکم دادگاه ادینبرگ به مدت 8 سال زندان محکوم شد .

این مرد ایدزی دو زن متاهل و بچه های آنها را آلوده کرد

دو زن جوان در یکی از خیابان های لنکشایر مورد تجاوز مرد ایدزی قرار گرفتند.

   
این مرد ایدزی دو زن متاهل و بچه های آنها را آلوده کرد+عکس

مردی در لنکشایر به اتهام مبتلا کردن دو زن متاهل به ویروس اچ آی وی دستگیر و زندانی شد.

طبق گزارش پلیس، متهم آرون استوکفالد 29 ساله دو قربانی را در قسمت تاریک خیابان به اجبار وادار به برقراری رابطه جنسی کرد و از این طریق دو زن جوان را به ایدز مبتلا کرد.

طبق اطلاعات منتشر شده قربانیان که نمی دانستند وی مبتلا به ایدز است از طریق شیردهی به فرزندانشان آن ها را مبتلا به این بیماری کردند.

قربانیان پس از گذشت چندماه متوجه علائم بیماری در بدنشان شدند با آزمایشات پزشکی فهمیدند که به ویروس ایدز مبتلا شدند وبا تحقیقات پلیس Police و شکایت قربانیان مظنون اصلی که فرد متجاوز در خیابان بود دستگیر شد.

طبق گزارش ماموران تحقیق متهم از مستی دو زن جوان سواستفاده کرد و به اجبار آن ها را مورد تجاوز قرار داد و متهم که می دانست به ایدز مبتلا است با این رفتار وحشیانه دو زن را هم به این بیماری مبتلا کرد.

اکنون متهم بدون قرار وثیقه در زندان است و طبق نظریه قاضی احتمالا وی به حبس ابد محکوم شود.

این مرد ایدز دارد و با لباس پلیس تهرانی ها را به دام می انداخت

این مرد با لباس پلیس راهور در جلوی آموزشگاه رانندگی اقدام به کلاهبرداری از طعمه هایش می کرد.

  
این مرد ایدز دارد و با لباس پلیس تهرانی ها را به دام می انداخت + عکس چهره و فیلم گفتگو

چندی قبل ماموران پلیس تهران در جریان فریبکاری مرد جوانی با لباس پلیس راهور قرار گرفتند و تیمی از ماموران اداره 13 پلیس آگاهی تهران برای دستگیری عامل این کلاهبرداری وارد عمل شدند.

کارآگاهان در گام نخست تحقیقات پی بردند مرد جوان با پوشیدن لباس پلیس راهور با نام سروان امید احمدیان در جلوی آموزشگاه های رانندگی و پلیس +10 اقدام به شناسایی طعمه هایش کرده و سپس با ادعای ارائه گواهینامه بدون نیاز به گذراندن کلاس های آموزشی و تهیه طرح ترافیک دست به کلاهبرداری زده است.

تجسس های پلیسی ادامه داشت تا اینکه ماموران موفق شدند پاتوق این مرد فریبکار را در خیابان آذربایجان و جمهوری شناسایی کنند تا اینکه روز 17 فروردین ماه کارآگاهان در عملیاتی غافلگیرانه موفق به دستگیری مامور قلابی شدند.

متهم در تحقیقات ابتدایی خود را با نام جعلی مهدی شیرزاده معرفی کرد و سعی داشت با ابراز پشیمانی از شاکیان پرونده اش رضایت بگیرد که کارآگاهان پس از بررسی سوابق وی پی بردند که این متهم یکی از متهمان سابقه دار است که بارها به خاطر کلاهبرداری و سرقت به زندان رفته است.

گفتگو با پلیس قلابی

جانقلی 39 ساله اهل شهرهای جنوبی کشور 11 سابقه کلاهبرداری و سرقت در پرونده اش دارد و از 4 سال پیش وقتی فهمید که بیماری ایدز دارد از دینای افیونی خداحافظی کرد و به خاطر تصادفی که در گذشته داشته کمی فراموشی پیدا کرده است.

سابقه داری؟

بله، 11 بار به خاطر جرم Crime های کلاهبرداری و سرقت به زندان رفتم.

الان به چه جرمی دستگیر شدی؟

جعل عنوان پلیس راهور.

در کدام مناطق دست به کلاهبرداری می زدی؟

در خیابان جمهوری، چون جای دیگری را درتهران بلد نیستم.

به چه شیوه های طعمه هایت را شناسایی می کردی؟

در جلوی آموزشگاه رانندگی وقتی کسی برای ثبت نام به آنجا مراجعه می کرد با گوشی موبایلم صحبت می کردم و می گفتم که گواهینامه ات آماده است و نیازی به ثبت نام و رفتن به کلاس نداری به همین خاطر طعمه هایم با شنیدن حرفهایم به سمتم می آمدند و با توجه به اینکه لباس پلیس راهور به تن داشتم خیلی زود اطمینان می کردند و می خواستند که برای آنها نیز گواهینامه صادر کنم، به همین ترتیب افراد دیگری نیز به صورت زنجیری به من متصل می شدند.

چه مدت است که این کلاهبرداری را انجام می دادی؟

یک ماه.

چند نفر را هدف کلاهبرداری ات قرار دادی؟

20 نفر .

از هر طعمه ات چقدر پول می گرفتی؟

از 300 هزار تومان تا 3 میلیون تومان پول گرفتم.

بیسیم و لباس را از کجا تهیه کردی؟

چندی قبل برای زیارت به مشهد رفته بودم که داخل یک مغازه قدیمی یک بیسیم خراب دیدم و خریدم ، لباس م که تنها کاپشن و کلاه برای پلیس بود که آن را از میدان گمرک تهیه کردم.

ازدواج کردی؟

بله، یک پسر 12 ساله دارم اما 4 سالی است که از همسرم جدا شدم.

چرا طلاق گرفتی؟

اعتیاد داشتم و 4 سال پیش بود که فهمیدم بیماری ایدز دارم.

از چه طریق به این بیماری مبتلا شدی؟

اعتیاد داشتم و از طریق تزریق مواد مخدر ایدز گرفتم.

چطور متوجه بیماری ات شدی؟

یکبار خون اهدا کردم که بعد از چند روز زنگ زدند و خواستند به آنجا بروم که پزشکان اعلام کردند که من بیماری ایدز دارم.

می دانستی به چه بیماری ای مبتلا شدی؟

نه، الان هم نمی دانم که چه بیماری ای گفتم و فقط شنیدم بعد از چند سال کبدم از کار می افتد و از بین می روم.

بعد از طلاق دیگر ازدواج نکردی؟

یک زن صیغه ای دارم.

از بیماری ات خبر دارد؟

نه. اما نکاتی که پزشکان گفته اند را رعایت می کنم.

از پسرت هم خبر نداری؟

3 ماه است که خبری ندارم، زنگ هم نزدم چون برایش پدری نکردم.

وقتی از طعمه هایت کلاهبرداری می کردی عذاب وجدان نداشتی؟

شاید باورتان نشود، یکبار یکی از طعمه هایم به من پول داد که برایش گواهینامه تهیه کنم اما وقتی بلند شد که راه برود متوجه شدم یکی از پاهایش مشکل دارد و لنگان لنگان قدم بر می داشت که دلم برایش سوخت و پولش را پس دادم و گفتم که خودم پول را پرداخت می کنم تا گواهینامه ات را بگیرم.

دیگر طعمه هایت چطور؟

وضعیت مالی شان خوب بود به همین خاطر عذاب وجدان نداشتم و برایشان هم گواهینامه را تهیه می کردم.

شنیدم از یک خانم دکتر هم کلاهبرداری کردی؟

بله، به خاطر تصادفی که کرده بودم دچار فراموشی شده بودم و در این مدت به خاطر جدایی همسرم، بیماری ایدز حال خوبی نداشتم به همین خاطر با لباس شخص به پزشک مراجعه کردم و 40 هزار تومان نیز ویزیت پرداخت کردم اما برای بار دوم با لباس پلیس راهور به مطب پزشکم مراجعه کردم که هیچ پولی از من دریافت نکرد.

چطور از او کلاهبرداری کردی؟

قرار شد برای یکی از اقوامش گواهینامه تهیه کنم .

اما شنیدم که می خواستی طرح ترافیک برای پزشک تهیه کنی؟

نه، قبول ندارم.

چرا زمان دستگیری دوبار اسمت را به دروغ گفتی؟

چون سابقه دار بودم نمی خواستم دستم رو شود.

حرف آخر؟

توبه.

بنا به این گزارش، بازپرس شعبه چهارم دادسرای ناحیه 32 تهران با تقاضای چاپ عکس متهم خواست تا کسانیکه در دام این مرد گرفتار شده اند به اداره 13 پلیس آگاهی تهران مراجعه کنند. 

این مرد کثیف 53 زن را ایدزی کرد

جوان ایتالیایی به اتهام آلوده کردن بیش از ۳۰ زن به ویروس اچ‌ آی وی(HIV)، به ۲۴ سال زندان محکوم شد.

   
این مرد کثیف 53 زن را ایدزی کرد+عکس

دادگاه روز گذشته(جمعه)، «والنتینو تالوتو» 33 ساله را به دلیل آلوده کردن بیش از 30 زن به ایدز گناه‌کار تشخیص داد و برای او 24 سال زندان تعیین کرد.

«والنتینو تالوتو»(Valentino Talluto)، یک حسابدار 33 ساله است که از طریق فضای مجازی بیش از 53 زن را فریب داده و با انها رابطه جنسی محافظت‌نشده برقرار کرده است.

ایدز

پلیس معتقد است که وی با حداقل 53 زن رابطه داشته که از این میان 32 نفر به ویروس کشنده بیماری ایدز مبتلا شده‌اند.

«تالوتو» از آنچه که اتفاق افتاده ابراز پشیمانی کرده و گفته است که از عواقب اقداماتش مطلع نبوده است.

بسیاری از قربانیان پیش از دستگیری وی از بیماری او مطلع نبودند.

بیماری همه گیر HIV / AIDS از دهه 1980، حدود 35 میلیون نفر در سراسر جهان راکشته است.

رابطه جنسی جنجالی بازیگر ایدزی با 5 هزار زن 

رابطه جنسی جنجالی بازیگر ایدزی با 5 هزار زن + عکس

ماجرای افشای ابتلای «چارلی شین» به بیماری ایدز جنجال به پا کرد . هنرپیشه مشهور هالیود چارلی شین دچار ایدز است. آزمایش HIV او مثبت اعلام شد به گفته ی خودش  با 5000 زن ارتباط جنسی داشته، به بیماری ایدز جنجال کم‌سابقه‌ای در آمریکا به راه انداخته و تاکنون موجب اقدام قانونی ده‌ها زن شده است.

 «چارلی شین» از بازیگران سرشناس هالیوود رسما اعلام کرد 4 سال است به بیماری ایدز مبتلا شده است؛ اعترافی که حالا جنجالی کم‌سابقه در آمریکا به راه انداخته است.

چارلی شین، (Charlie Sheen) متولد ۳ سپتامبر ۱۹۶۵ و بازیگر نقشهای فیلمها و سریالهای متعددی همچون جوخه، روز تعطیل فریس بولر، وال‌استریت، دو مرد و نصفی (۲۰۰۳-۲۰۱۱)، سه تفنگدار سایه توطئه اینک آخرالزمان ، سرزمین‌های بد، اسکری مووی و… اعلام کرد که مبتلا به ویروس HIV است.

رابطه جنسی جنجالی بازیگر ایدزی با 5 هزار زن + عکس

وی دلیل افشای این خبر را جلوگیری از سوء استفاده دیگران برای فاش ساختن آن اعلام نمود. معلوم نیست تا کنون به چند نفر بابت این خبر حق سکوت داده ام ولی ملیونها دلار از لحظه قطعی شدن بیماری ام تا کنون پرداخته ام.

بازیگر نقش دو مرد و نصفی (Two and A Half Men) شین 50 ساله به مجری شبکه ان بی سی گفت حدود 4 سال پیش از وجود ویروس ایدز مطلع شدم ولی از چگونگی و علت مبتلا شدن به آن به طور قطع اطلاعی ندارم اما امروز به این دلیل این خبر را فاش می کنم چون بابت عدم پرداخت حق سکوت مورد تهدید قرار گرفته ام.

رابطه جنسی جنجالی بازیگر ایدزی با 5 هزار زن + عکس

چارلی شین که به ارتباط گسترده جنسی معروف است، از هفته گذشته با شکایت دستکم 75 زنی مواجه شده که می‌گویند در این دوره 4 ساله با وی ارتباط داشته‌اند.به نوشته روزنامه «میرور»، کارشناسان می‌گویند 75 نفر، تنها نوک کوه یخ فاجعه است و او احتمالا در این مدت با 700 نفر از جمله چندین مرد، دختر در ارتباط بوده است.

میرور به نقل از یک منبع آگاه نوشته است که شین زمانی اعتراف کرده که با 5000 زن در ارتباط بوده است.این منبع آگاه می‌گوید:  شین فقط با 500 نفر زن بدکاره در ارتباط بوده و آن 500 نفر هم هریک با 5 نفر ارتباط جنسی داشته‌اند. این یعنی چندهزار نفر در معرض ابتلا به ایدز قرار گرفته‌اند.

چارلی شین که تنها در سال 2013 یک میلیون دلار هزینه ارتباطات جنسی کرده، مدعی است که تمام افرادی که با آن‌ها ارتباط داشته، از بیماری وی مطلع بوده‌اند.با این حال بسیاری از افرادی که با او مرتبط بوده‌اند این ادعا را رد کرده، می‌گویند او هیچ حرفی در این مورد نزده است. چارلی شین 50 ساله و پدر 5 فرزند است.برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان