6 فایده ترک سیگار برای قلب

خط سلامت: سیگار و انواع دخانیات بمب ساعتی برای قلب محسوب می شوند. در دنیایی که سلامتی در کانون توجه قرار دارد، نمی توان اثرات مصرف تنباکو بر قلب را نادیده گرفت.

6 فایده ترک سیگار برای قلب

سیگار و سایر دخانیات مستقیما باعث آسیب به قلب و ریه ها می شود. تنباکو حاوی ترکیبات سمی است که به رگ های خونی آسیب می رساند، فشار خون را افزایش می دهد و باعث ایجاد پلاک کلسترول در رگ ها می شود.

به گزارش خط سلامت ترک سیگار و دخانیات تاثیرات مختلفی بر قلب و عروق می گذارد.

سیگار و فواید ترک آن برای قلب

سیگار و سایر دخانیات عارضه های جدی و کشنده برای سلامتی ایجاد می کنند .در اینجا برخی از فواید سلامتی که می توانید با ترک مصرف دخانیات تجربه کنید آورده شده است:

کاهش ابتلا به بیماری قلبی

مصرف دخانیات خطر ابتلا به مشکلات قلبی را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد. با این حال، شما می توانید این خطر را کاهش دهید و با کمک ترک استعمال دخانیات، سلامت قلب را بهبود بخشید.

چند مطالعه نشان می‌دهد خطر بیماری قلبی پس از چند سال قطع مصرف سیگار کاهش می‌یابد. علاوه بر این، هر چه مدت بیشتری از مصرف تنباکو خودداری کنید، سلامت قلب بهتر خواهد بود.

کاهش فشار خون

فشار خون نیرویی است که قلب برای پمپاژ خون در سراسر بدن از آن استفاده می کند. فشار خون بالا منجر به مشکلات قلبی می شود. آیا می دانستید که پرهیز از مصرف تنباکو به مدت 20 دقیقه می تواند فشار خون شما را کاهش داده و ضربان قلب را کاهش دهد؟ افزایش آنی فشار خون ناشی از مصرف تنباکو، قلب و عروق خونی را تحت فشار قرار می دهد.

فشار خون در نهایت پس از قطع مصرف دخانیات به حالت عادی باز می گردد. کاهش فشار خون خطر حملات قلبی، سکته مغزی و سایر مشکلات قلبی عروقی را کاهش می دهد.

بهبود گردش خون

وقتی فردی تنباکو مصرف می‌کند، رگ‌های خونی بدن قابلیت ارتجاعی خود را از دست می‌دهند و منقبض می‌شوند، که منجر به محدود شدن اکسیژن و جریان خون به اندام‌های حیاتی مانند قلب می‌شود. با این حال، ترک مصرف دخانیات گردش خون را بهبود می بخشد، فشار بر قلب را کاهش می دهد و عملکرد کلی گردش خون را بهبود می بخشد.

کاهش خطر لختگی خون

مصرف دخانیات احتمال لخته شدن خون را افزایش می دهد که جریان خون به مغز یا قلب را مسدود می کند و باعث سکته مغزی یا حمله قلبی می شود. ترک تنباکو باعث می شود خون کمتر چسبنده شود و خطر لخته شدن خون را کاهش دهد. این امر خطر حوادث قلبی عروقی بالقوه کشنده، از جمله سکته را کاهش می دهد.

کاهش التهاب

مصرف دخانیات باعث التهاب در رگ های خونی و سایر قسمت های بدن می شود. التهاب مزمن یک عنصر کمک کننده اصلی در شروع بیماری قلبی است. با قطع مصرف دخانیات، التهاب را کاهش دهید و به رگ های خونی اجازه ترمیم می دهید.

بهبود عملکرد ریه

ریه ها در اثر مصرف تنباکو آسیب می بینند و توانایی آن ها برای حمل اکسیژن به بدن کاهش می یابد. با قطع مصرف تنباکو، تبادل اکسیژن بهتر امکان پذیر است زیرا ریه های شما بهتر عمل می کنند. این کار با تضمین تامین اکسیژن مناسب و کاهش بار روی سیستم قلبی عروقی به قلب کمک می کند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است. 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان