تقلب 2 ورزشکار المپیکی و محرومیت همیشگی آن ها / چرا ورزشکاران بزرگ تقلب می کنند؟

خط سلامت: تقلب و فریب کاری استراتژی اصلی برخی افراد برای رسیدن به هدف است. پژوهش ها نشان داده است برخی ورزشکاران در مسابقات جهانی، دست به تقلب می زنند تا با صرف کمترین تلاش به پیروزی دست یابند.

تقلب 2 ورزشکار المپیکی و محرومیت همیشگی آن ها / چرا ورزشکاران بزرگ تقلب می کنند؟

تقلب و فریب کاری رفتاری متضاد با صداقت است. برخی افراد از فریب کاری و تقلب به عنوان راهی برای رسیدن به موفقیت استفاده می کنند.

به گزارش خط سلامت با وجود وضع قوانین جدی برای جلوگیری از تقلب ورزشکاران، همچنان برخی از ورزشکاران در مسابقات بزرگ دست به تقلب می زنند.

تقلب در ورزشکاران 

تقلب و فریب کاری در جمعیت ورزشکاران بارها دیده شده است. پژوهشگران در تلاش برای پاسخ به این سوال که "چرا ورزشکاران دست به تقلب می زنند؟" به نتایج جالبی دست یافتند. 

چرا ورزشکاران تقلب می کنند؟

چرا ورزشکاران دست به تقلب می زنند؟ تحقیقات روانشناختی بینشی در مورد ماهیت رقابتی محض ورزش و عوارض اخلاقی تقلب ارائه کرده است. این دو عامل دیدگاهی را در مورد اینکه چرا ورزشکاران مایل به تقلب هستند ارائه می دهد.

دکتر مریم سامانی – روانشناس بالینی وعضوهیات علمی دانشگاه – در مورد اینکه چرا ورزشکاران دست به تقلب می زنند می گوید: تاکید بر برنده شدن اصل مهمی است که نباید نادیده بگیرید. هاوارد گیلز در "دایره المعارف بین المللی ارتباطات بین فرهنگی" می گوید ورزش به بخش مهمی از فرهنگ جوامع تبدیل شده است.

به گفته این متخصص ورزش رقابتی اغلب افراد را در موقعیت‌های متناقض پیروزی و بازی جوانمردانه قرار می‌دهد؛ در صورتی که در سیستم ارزش گذاری یک ورزشکار، برنده شدن به هرقیمتی اولویت داشته باشد، احتمال تقلب برای دستیابی به موفقیت افزایش می یابد.

عملکرد اخلاقی ورزشکاران

وی می گوید: نحوه تفکر ورزشکاران درباره هویت و چرایی رقابت با یکدیگر تفاوت دارد. ورزشکاران وظیفه شناس و اخلاق مدار بر کار سخت و خودسازی تمرکز می کنند، در حالی که ورزشکاران خودمحور بر بهتر بودن از دیگران تمرکز می کنند و معتقدند مهارت یک موضوع ذاتی است.

مطالعات نشان می دهد ورزشکاران خودمحور، اخلاق ورزشی پایین تری دارند، بیشتر تقلب کرده و معمولا از این کار احساس پشیمانی نمی کنند.

وی می گوید: روانشناسی تقلب در ورزش موضوع پیچیده ای است و محققان در حال پژوهش های بیشتر در مورد آنچه افراد را به نقض قوانین، استفاده از داروهای تقویت کننده عملکرد یا شرکت در روش های دیگر تقلب می کشاند، هستند.

تقلب بزرگ دو خواهر المپیکی 

دو خواهر پورتوریکویی در بازی‌های المپیک ۱۹۸۴ دست به یک تقلب بزرگ زدند و دنیا را فریب دادند.

رقابت در بازی‌های المپیک همیشه جوانمردانه نیست و در طول تاریخ این بازی‌ها، تقلب‌هایی هم صورت گرفته است. یکی‌از این تقلب‌ها مربوط به دو خواهر دوقلو است که در المپیک ۱۹۸۴ لس آنجلس رقم زدند و به نوعی دنیا را فریب دادند. مادلین و مارگارت دی‌ژسوس دوقلوهای پورتوریکویی دست به یک تقلب بزرگ در المپیک زدند.

دو خواهر

در المپیک ۱۹۸۴ لس آنجلس، مادلین دی‌ژسوس نماینده پورتوریکو در مسابقه پرش طول دچار کشیدگی همسترینگ شد و می‌دانست که شش روز بعد نمی‌تواند برای رقابت ماده چهار در ۴۰۰ متر امدادی آماده باشد. از این رو مادلین با خواهرش مارگارت که از تماشاگران المپیک بود مشورت کرد. هیچ کس نمی‌دانست که مصدومیت مادلین او را از مسابقه دور می‌کند، بنابراین اگر خواهرش جای او را می‌گرفت، تیم پورتوریکو شانس صعود داشت چون مارگارت یک دونده سرعت بود اما در تیم المپیک حضور نداشت.

مادلین تمام مدارک خود را به خواهرش داد که به او امکان دسترسی به دهکده، امکانات آموزشی و استادیوم را می‌داد. مارگارت دی‌ژسوس در مسابقات شرکت کرد. ده تیم در فینال رقابت می‌کردند و تیم پورتوریکو با زمان ۳:۳۷.۳۹ هشتم شد و به فینال راه یافت.

مارگارت دنیا را فریب داده بود. یک روزنامه‌نگار برای یک روزنامه پورتوریکویی کار می‌کرد و این روزنامه‌نگار دستاوردهای ورزشی خواهران را پوشش داده بود و در واقع می‌توانست تفاوت بین مادلین و مارگارت را تشخیص دهد و متوجه این تقلب شد.

هنگامی که مسئول تیم المپیک پورتوریکو نیز این تقلب را شنید، بلافاصله تیم ۴ در ۴۰۰ متر خود را از فینال خارج کرد. پس از تحقیقات انجام شده توسط کمیته ملی المپیک پورتوریکو، مادلین و مارگارت از مسابقات آینده محروم شدند.

تحقیقات همچنین نشان داد که مربی تیم، فرانسیسکو کولون آلرز، از این ماجرا اطلاع داشت که منجر به محرومیت مادام‌العمر از مسابقات بین‌المللی شد. سه نفر دیگر از تیم نیز همدست بودند و یک سال از مسابقات محروم شدند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان