علامت پنهان خطر خودکشی را بشناسید

خط سلامت: خودکشی یکی از علت های اصلی مرگ و میر در سراسر جهان است. تحقیقات نشان داده است وجود برخی علایم و نشانه ها در دوران کودکی، احتمال خودکشی در نوجوانی را افزایش می دهد.

علامت پنهان خطر خودکشی را بشناسید

خودکشی یک معضل اجتماعی در سراسر جهان است. تحقیقات نشان داده است وجود برخی رفتارهای خاص در دوران کودکی، احتمال اقدام به خودکشی در نوجوانی را افزایش می دهد.

به گزارش خط سلامت افرادی که در دوران کودکی از همسالان خود کناره گیری می کنند و تمایلی به وقت گذرانی با دیگران ندارند، در دوران نوجوانی بیشتر از سایر افراد در معرض خطر خودکشی هستن. 

خودکشی و کناره گیری اجتماعی

خودکشی در نوجوانان به دلایل مختلفی رخ می دهد .

تحقیقات جدید نشان داده است یک عامل هشدار دهنده برای اقدام به خودکشی، اجتناب نوجوان از شرکت در فعالیت‌های مدرسه و سایر رویدادهای اجتماعی است

محققان گزارش می دهند منزوی بودن و ابتلا به ناراحتی های فیزیکی مانند: سردرد، حالت تهوع یا معده درد در دوران کودکی، احتمال تجربه افکار خودکشی را  در سن 16 سالگی افزایش می دهد.

شیوع خودکشی 

بر اساس گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های در ایالات متحده، اقدام به خودکشی و مرگ ناشی از خودکشی در میان کودکان و بزرگسالان جوان در سال های اخیر افزایش یافته است. در یک مطالعه جدید، محققان ژاپنی 2700 نوجوان را در توکیو مورد بررسی قرار دادند.

نتایج این مطالعه نشان داد شرکت کنندگانی که در سنین 10 تا 12 سالگی کناره گیری اجتماعی و علائم جسمی را تجربه کردند، تقریباً دو تا سه برابر بیشتر در معرض افکار خودکشی در سن 16 سالگی بودند.

سخنی با والدین

علائمی مانند: تغییرات خلقی شدید، ناامیدی، بخشیدن وسایل گران قیمت به دیگران یا اشتغال خاطر با مساله مرگ، از جمله علایم هشداردهنده خودکشی در نوجوانان هستند.

در این موارد جستجوی زودهنگام کمک حرفه ای، به عنوان یک رویکرد پیشگیرانه مهم است. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است. 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان