فانتزی های خشونت آمیز را جدی بگیرید+ دانشمندان آن را آغاز قلدری و جنایتمی دانند

خط سلامت: خشونت در جوانان یکی از موضوعات نگران کننده جوامع امروزی است.

فانتزی های خشونت آمیز را جدی بگیرید+ دانشمندان آن را آغاز قلدری و جنایتمی دانند

خشونت در جوانان به دلایل مختلفی ایجاد می شود.

به گزارش خط سلامت جوانانی که مورد آزار و اذیت بیشتری قرار گرفتند فانتزی های خشونت آمیز بیشتری دارند.

خشونت در جوانان  و قلدری

خشونت در جوانان با افزایش قلدری مرتبط است. یک مطالعه جدید نشان می‌دهد افرادی که در اواخر نوجوانی و اوایل بزرگسالی قلدری را تجربه می‌کنند، به طور قابل‌توجهی بیشتر در معرض رویاهای خشن یا خیال‌پردازی‌هایی هستند که شامل صدمه زدن یا حتی کشتن افراد می‌شود. این مطالعه در مجله رفتار تهاجمی منتشر شد.

در این مطالعه نوجوانانی  که طیف وسیعی از بدرفتاری را تجربه کرده‌اند، احتمال بیشتری برای خیال‌پردازی درباره قتل، حمله یا تحقیر دیگران داشتند . به طور کلی پسران بیشتر از دختران مستعد تفکر خشونت آمیز بودند.

فانتزی ها ، راهی برای خشونت های آینده

یکی از راه‌های فکر کردن در مورد فانتزی‌ها این است که مغز سناریوهای آینده را تمرین می‌کند. افزایش خیال‌پردازی‌های خشونت‌آمیز در میان کسانی که قلدری یا بدرفتاری را تجربه می‌کنند، یک مکانیسم روان‌شناختی برای کمک به آماده‌سازی آن ها برای خشونت آینده می باشد.

سایر عوامل مرتبط با خشونت

محققان تعدادی از عوامل را کنترل کردند، اما دریافتند اکثر آنها تأثیر کمی بر نتایج داشتند. به عنوان مثال، آن ها دریافتند وضعیت اجتماعی-اقتصادی نقش کمی در میزان تخیل خشن دارد.  به همین ترتیب، "رویدادهای نامطلوب زندگی" مانند مشکلات مالی یا جدایی والدین نیز تأثیر قابل توجهی نداشت.

این مطالعه همچنین نشان داد افکار کشتن دیگران "با تجربیات آسیب‌رسانی بین فردی - حملات به هویت شخصی  - به‌جای محرک‌های مضر به طور کلی ایجاد می‌شود." این تفاوت بین شرایطی است که مردم را عصبانی و ناراحت می کند و شرایطی که مردم را انتقام جو می کند.

تاثیر روانشناختی افکار خشونت آمیز

این یافته‌ها نتیجه می‌گیرد افکار خشونت‌آمیز توسط یک مکانیسم روانشناختی مرتبط با تلافی ایجاد می‌شود. 

این یافته ها نشان می دهد قربانیان خشونت از نظر افکار خشونت آمیز غربالگری می شوند و مداخلات باید افکار خشونت آمیز را به عنوان بخشی از راهبردهای شناختی-رفتاری گسترده تری که برای کمک به قربانیان خشونت طراحی شده اند، مورد بررسی قرار دهند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان