درد روانی تجاوز غیر قابل باور است

خط سلامت: تجاوز درد روانی زیادی را به همراه دارد.تفاوت های قابل توجهی در بروز اختلال استرس پس از سانحه در میان سربازان جنگی و قربانیان تجاوز جنسی وجود دارد.

درد روانی تجاوز غیر قابل باور است

تجاوز به لحاظ روانی دردی شدید در قربانی ایجاد می کند که با درد روانی استرس سربازان در جنگ برابر است.

به گزارش خط سلامت پژوهشگران استدلال می کنند تحقیقات بیشتری برای بررسی اختلال استرس پس از سانحه PTSD در میان قربانیان تجاوز جنسی نیاز است.

علائم رایج اختلال استرس پس از سانحه شامل خاطرات یا رویاهای مکرر از رویداد آسیب زا و واکنش های تجزیه ای است که به عنوان "فلاش بک" شناخته می شوند.  محققان به بررسی تفاوت‌ درد مزمن و تغییرات در عملکرد سیستم ایمنی در میان ‌سربازان جنگ و قربانیان تجاوز جنسی که همگی مبتلا به اختلال استرس پس از سانحه هستند، پرداختند.

تجاوز جنسی

از آنجا که اطلاعات کمی در مورد زنانی که اختلال استرس پس از سانحه را در نتیجه تجاوز جنسی تجربه می‌کنند، وجود دارد، محققان باید بر آنچه از تحقیقات فراوان‌تر در مورد اختلال استرس پس از سانحه در سربازان جنگی شناخته شده است تکیه کنند.

با بررسی تعداد کل مطالعات منتشر شده بیش از 1100 مقاله مرتبط با اختلال استرس پس از سانحه در میان سربازان جنگی و 100 مقاله مرتبط با اختلال استرس پس از سانحه در میان قربانیان تجاوز جنسی محققان به نتایج جالبی دست یافتند. مطالعات مربوط به اختلال استرس پس از سانحه در میان سربازان جنگی بیشتر شامل مردان بود، در حالی که مطالعات در مورد اختلال استرس پس از سانحه تجاوز جنسی بیشتر مربوط به زنان بود.

تفاوت در درد

نتایج نشان می دهد سربازان جنگ درد مزمن را بیشتر از قربانیان تجاوز جنسی درک می کردند.

محققان استدلال می کنند قربانیان تجاوز جنسی درد متفاوتی را نسبت به قربانیان جنگ تجربه می کنند و قربانیان تجاوز جنسی احتمالاً درد را در نواحی لگن، شکم، سینه و ناحیه تناسلی تجربه می کنند. همانطور که در برخی از مقالات بررسی شده نشان داده شده است سربازان جنگ بیشتر درد های آرتریت روماتوئید و کمردرد را تجربه کنند.

آنها همچنین دریافتند قربانیان تجاوز جنسی در کودکی که اکنون با اختلال استرس پس از سانحه دست و پنجه نرم می‌کنند، تمایل به ایجاد اجبار جنسی داشتند. نویسندگان استدلال می‌کنند این اجبارهای جنسی ممکن است نتیجه تمایل قربانی به درک و کنترل موقعیتی باشد که در کودکی کنترل آن را نداشت. اجبارهای جنسی توسط قربانیان تجاوز جنسی مبتلا به مورد اختلال استرس پس از سانحه بیشتر از سربازان جنگی مبتلا به اختلال استرس پس از سانحه گزارش شده است. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان