پشت پرده دردناک ترین خشونت مردانه+ روانشناسی تجاوز

خط سلامت: روانشناسی تجاوز جنسی پیچیده است.

پشت پرده دردناک ترین خشونت مردانه+ روانشناسی تجاوز

روانشناسی تجاوز پیچیده است و محققان فرضیه های مختلفی را در مورد آنچه در ذهن یک متجاوز می گذرد در نظر دارند.

به گزارش خط سلامت نورم شپنسر، استاد روانشناسی دانشگاه، در مورد دلایل روانشناسی اینکه چرا مردان به زنان تجاوز می کنند گفت مردان از نظر طراحی ژنتیکی از نظر فیزیکی قوی تر هستند ، آنها با تفکر به خود اجازه می دهند که تجاوز کنند.

تجاوز چرا صورت می گیرد؟

شپنسر گفت: همه ما در بسیاری از زمینه‌های زندگی‌مان، از جمله رابطه جنسی، به شیوه‌های برنامه‌نویسی شده رفتار می‌کنیم. فیلمنامه های ما تا حدی توسط زیست شناسی، بخشی توسط جامعه و تا حدی از طریق تجربیات خود ما شکل گرفته است.

اعمال جنسی و خشونت در هورمون تستوسترون مشترک هستند و بنابراین این دو از نظر بیولوژیکی به هم مرتبط هستند. مردان اولیه برای پرخاشگری به زنان و محافظت از آنها در برابر مردان دیگر "پاداش" دریافت می کردند. به گفته او، این ممکن است باعث شود که انگیزه های پرخاشگرانه جنسی در مردان به نسل های بعد منتقل پیدا کرده باشد. با این حال، این تجاوز جنسی را توجیه نمی کند، زیرا مردان بر این تمایلات کنترل دارند.

به گفته  این متخصص، فشار اجتماعی و فرهنگ نسبت به ژنتیک یا زیست شناسی تأثیر بیشتری بر رفتار افراد دارد.

تجاوز

او می گوید برخی از مردان یک هنجار اجتماعی فراگیر را درونی می کنند افراد ازمخالفت با هنجارهای اجتماعی متنفرهستند. بنابراین، وقتی زنی می‌گوید به این مردان اجازه رابطه نمی دهد به جای اینکه رفتار خود را کنترل کنند یا به علت اینکه با هنجارهای اجتماعی مغایرت دارد زیر سوال ببرند، نسبت به آن زن عصبانی می‌شوند.

یک فکر نادرست

پیترسون، استادیار روان‌شناسی در دانشگاه میسوری، بررسی کرد اگر مردان فکر می‌کردند که می‌توانند از این موضوع خلاص شوند، احتمال تجاوز جنسی چگونه خواهد بود. محققان همچنین بررسی کردند آیا مردانی که فکر می‌کردند چنین رفتاری تأیید می شود، بیشتر در معرض تجاوز جنسی یا اجبار جنسی هستند؟

مطالعه اخیر پترسون روی  120 مرد که بین 18 تا 30 سال  داشتند انجام شد. پیترسون و همکارانش دریافتند کسانی که مطمئن بودند می توانند بدون مجازات از تجاوز جنسی خلاص شوند، گزارش دادند بیشتر از رفتارهای اجباری جنسی و تجاوز استفاده کرده

پترسون در این مطالعه گفت مردانی که تجاوز می کنند گاهی اوقات تمایلات ضد اجتماعی دارند. کسانی که ضد اجتماعی هستند کمتر به قوانین و قضاوت های جامعه اهمیت می دهند بنابراین مردانی که تجاوز می کنند احتمالاً به مجازات اهمیت نمی دهند.

تایید  پرخاشگری جنسی

مردانی که احساس می کردند همسالان شان پرخاشگری جنسی را تأیید می کنند، گزارش دادند هرزه گویی کلامی داشته اند. پترسون گفت این مساله به این دلیل است که مردان پرخاشگر جنسی به دنبال مردان پرخاشگر جنسی دیگر هستند تا بخشی از گروه همسالان خود باشند. نویسنده این مطالعه همچنین اشاره کرد مردان ممکن است فکر کنند همسالانشان پرخاشگری جنسی را می پذیرند یا تأیید می کنند در حالی که آنها واقعاً این کار را نمی کنند.

مطالعه مارتین دی. شوارتز- Martin D. Schwartz- جامعه شناس دانشگاه اوهایو و والتر دکسیردی، استاد جامعه شناسی دانشگاه ویرجینیای غربی، نشان داده است مردانی که دوستان یا همسالانی دارند که پرخاشگری نسبت به زنان را می پذیرند، احتمال بیشتری دارد رفتار پرخاشگرانه داشته باشند. دکسردی و شوارتز گفتند گروهی از این مردان خشونت علیه زنان را بخشی از مردانگی می دانستند.

آنها همچنین گفتند هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد مردان بیمار روانی در مقایسه با مردان غیر روانی بیشتر اقدام به تجاوز جنسی می کنند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان