فیلم / چگونه خلق و خوی خود را با غذا مدیریت کنیم؟

خط سلامت: 8 نکاتی که به شما کمک می کند رابطه بین آنچه می خورید و احساس خود را کشف کنید.

فیلم / چگونه خلق و خوی خود را با غذا مدیریت کنیم؟

مواد مغذی بر مغز تأثیر می گذارد و بر خلق و خو ، حافظه و عملکرد شناختی تأثیر می گذارد. اگر تعادل سالمی در غذا خوردن دارید و رژیم شما شامل بخش های کاملی از مواد مغذی مختلف است پس به احتمال زیاد احساس آرامش، رضایت بیشتر و به طور کلی خلق و خوی بهتری خواهید داشت.

به گزارش خط سلامت 8 راه برای اینکه شما به این فکر کنید که چگونه غذای شما بر خلق و خوی شما تأثیر می گذارد وجود دارد که در ادامه می خوانید.

1. به طور منظم غذا بخورید

اگر قند خون شما کاهش یابد، ممکن است احساس خستگی، تحریک پذیری یا افسردگی در شما ایجاد کند. خوردن منظم سطح قند شما را ثابت نگه می دارد. غذاهایی را امتحان کنید که انرژی را به آرامی آزاد می کند، مانند غذاهای سرشار از پروتئین مانند مغزها و دانه ها، جو و غلات کامل.

2. مطمئن شوید که چربی های مناسب را دریافت می کنید

مغز شما به روغن های چرب مانند امگا 3 و 6 نیاز دارد تا به خوبی کار کند.  بنابراین به جای اجتناب از تمام چربی ها، مهم است که چربی های مناسب را بخورید. سعی کنید غذاهای سرشار از چربی های خوب مانند ماهی روغنی، مرغ، آجیل مانند گردو و بادام، روغن زیتون و آفتابگردان، تخمه آفتابگردان یا کدو تنبل، آووکادو، یا شیر، ماست، پنیر و تخم مرغ بخورید.

3. پروتئین خود را افزایش دهید

پروتئین دارای اسیدهای آمینه است.  اینها مواد شیمیایی مورد نیاز مغز را برای تنظیم افکار و احساسات شما تشکیل می دهند.  همچنین به کنترل سطح قند خون شما کمک می کند.  بنابراین، سعی کنید از غذاهای غنی از پروتئین مانند گوشت بدون چربی، ماهی، تخم مرغ، پنیر، حبوبات مانند نخود، لوبیا و عدس،آجیل و دانه ها استفاده کنید.

4. بیشتر بنوشید

اگر به اندازه کافی هیدراته نیستید، ممکن است تمرکز یا تفکر واضح برایتان دشوار باشد.  همچنین ممکن است احساس یبوست داشته باشید که هیچ کس را در روحیه خوبی قرار نمی دهد. آب عالی است، اما چرا نوشیدن چای گیاهی یا سبز یا آب میوه رقیق شده را امتحان نکنید.

5. میوه و سبزیجات رنگی بخورید

سبزیجات و میوه ها حاوی مقدار زیادی از مواد معدنی، ویتامین ها و فیبر هستند که برای حفظ سلامت جسمی و روحی به آن ها نیاز داریم.  خوردن انواع رنگ های مختلف هر روز به این معنی است که طیف خوبی از مواد مغذی دریافت خواهید کرد.

6. مصرف کافئین را کاهش دهید

مصرف بیش از حد کافئین می تواند شما را مضطرب و افسرده کند، خواب شما را مختل کند، به خصوص اگر شب گذشته آن را می خورید، یا با قطع ناگهانی کافئین علائم ترک را به شما نشان دهد. کافئین در موادی مانند قهوه، چای، شکلات، کولا و نوشیدنی های انرژی زا وجود دارد.  اگر نوشیدن کافئین را به طور کامل متوقف کنید، ممکن است احساس بهتری داشته باشید، اما فقط کاهش آن نیز کمک خواهد کرد.

7. به روده خود توجه کنید

روده و مغز شما از مواد شیمیایی مشابهی استفاده می کنند، بنابراین سالم نگه داشتن روده می تواند به سلامت مغز شما نیز کمک کند. غذاهای سالم روده شامل غذاهای غنی از فیبرمانند میوه ها، سبزیجات و غلات سبوس دار و ماست های زنده حاوی پروبیوتیک است. به یاد داشته باشید که ممکن است مدتی طول بکشد تا روده شما به یک الگوی غذایی جدید عادت کند، بنابراین تغییرات را به آرامی انجام دهید.

8. آیا تحمل ندارید؟

گاهی اوقات افراد دچار عدم تحمل غذایی هستند که می تواند بر سلامت روحی و جسمی شما تأثیر بگذارد. اگر نگران عدم تحمل هستید، می توانید با یک متخصص تغذیه یا متخصص تغذیه تماس بگیرید. به یاد داشته باشید که هر تغییری که ایجاد می کنید ممکن است زمان ببرد تا بدن و ذهن شما به آن عادت کنند. بنابراین، اگر در حال تغییر به یک الگوی غذایی جدید هستید، ممکن است مدتی طول بکشد تا فواید آن را احساس کنید.برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان