واکسن آنفولانزا خطر حمله قلبی را کاهش می‌دهد؟ + فیلم / آستین خود را بالا بزنید!

خط سلامت: اگر واکسن آنفولانزا بتواند به جلوگیری از حمله قلبی کمک کند، آیا واکسن خواهید زد؟ اگر پاسخ شما "بله" است، برنامه ریزی کنید و آستین خود را بالا بزنید.

واکسن آنفولانزا خطر حمله قلبی را کاهش می‌دهد؟ + فیلم / آستین خود را بالا بزنید!

دریافت واکسن آنفولانزای فصلی می تواند خطر ابتلا به حمله قلبی مرتبط با آنفولانزا را کاهش دهد.

به گزارش خط سلامت، کاملاً مطمئن هستیم که واکسن آنفولانزا، ما را نه تنها در برابر ابتلا به خود ویروس آنفولانزا، بلکه برخی از عوارضی که ممکن است در اثر ابتلا به آنفولانزا ایجاد شود، مانند حملات قلبی، محافظت می کند. اگر بالای 50 سال سن دارید یا بیماری پرخطر دیگری قرار دارید این موضوع بسیار قابل توجه است.

اگر به آنفولانزا مبتلا شوید، سیستم ایمنی بدن به شدت برای مبارزه با ویروس به کار گرفته می‌شود.  این پاسخ منجر به التهاب داخلی می شود که فشار خون را بالا می برد و فشار بیشتری را بر قلب وارد می کند.

در این شرایط تجمع پلاک در شریان ها به طور فزاینده ای در برابر پارگی آسیب پذیر می شود. با ضعیف شدن و شکستن پلاک، لخته‌های گرفتگی شریان می‌توانند ایجاد شوند و جریان خون به قلب را مختل کنند.

انسداد می تواند باعث حمله قلبی شود. هرکسی که مشکل قلبی دارد، احتمالاً سیستم قلبی عروقی خود را تحت تأثیر اثرات آنفولانزا قرار می دهد. در واقع، افراد مبتلا به بیماری قلبی تقریباً 10 برابر بیشتر در معرض حمله قلبی مرتبط با آنفولانزا هستند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان