فیلم/ جدیدترین مدل تنفس آرامش بخش

خط سلامت: تکنیک تنفس 4-7-8 یک روش تنفس آرام‌بخش است که به منظور کاهش اضطراب و کمک به خواب بهتر استفاده می‌شود.

فیلم/ جدیدترین مدل تنفس آرامش بخش

تکنیک تنفس 4-7-8 یکی از راه های افزایش آرامش و کاهش اضطراب است.

به گزارش خط سلامت این تکنیک تنفس توسط دکتر اندرو ویل، متخصص در زمینه پزشکی و آرامش، معرفی شده است. اینجا چگونگی اجرای تکنیک به ترتیب آمده است:

آرامش: ابتدا در موقعیت راحتی قرار بگیرید، می‌توانید بنشینید یا دراز بکشید. به نحوه نفس کشیدن تمرکز کنید و سعی کنید بقیه افکار را کنار بگذارید.

تنفس 4 ثانیه‌ای: به آرامی و عمیق از طریق بینی نفس بکشید، تا 4 ثانیه به دم ادامه دهید.

نگه داشتن نفس 7 ثانیه‌ای: پس از پر کردن ریه‌ها، نفس خود را به مدت ۷ ثانیه نگه دارید. این به اکسیژن فرصت می‌دهد که به اندام‌های شما برسد.

بازدم 8 ثانیه‌ای: به آرامی هوای داخل شکم و سینه خود را به مدت ۸ ثانیه بازدم کنید. این کار را به آرامی و مداوم انجام دهید، و به طور کامل تمام هوای داخل ریه‌ها را خارج کنید.

پس از اتمام بازدم، فرایند را تکرار کنید، به مدت 4 ثانیه دوباره نفس بکشید و به همین ترتیب چند دور انجام دهید. توصیه می‌شود این تمرین را دو بار در روز تکرار کنید، اما در مواقعی که احساس اضطراب می‌کنید یا موقع به خواب رفتن می‌توانید بیشتر انجام دهید. تکنیک تنفس 4-7-8 به گفته دکتر ویل می‌تواند به مرور زمان عضلات تنفسی را تقویت کرده، ذهن را آرام کند، و به بدن کمک کند که به حالت آرام‌تر برگردد. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان