با این ویژگی بدبینی را کاهش دهید ! / بدبین ها بخوانند

خط سلامت: مثبت اندیشی به مدیریت استرس کمک می کند و می تواند سلامت روان و جسم شما را بهبود بخشد.

با این ویژگی بدبینی را کاهش دهید ! / بدبین ها بخوانند

به گزارش خط سلامت با استفاده از مثبت اندیشی می توان خود گویی های منفی، یعنی همان عبارت های نا امید کننده که به خود می گوییم، خواه کلامی یا ذهنی، متوقف کرد.

مثبت اندیشی و خوش بینی

شما نیمه خالی لیوان را می بینید یا نیمه پر؟ نحوه پاسخ دادن به این سوال قدیمی در مورد مثبت اندیشی ، ممکن است دیدگاه شما نسبت به زندگی، نگرش شما نسبت به خود و خوش بین بودن یا بدبین بودن شما را منعکس کند و حتی ممکن است بر سلامت روان شما تأثیر بگذارد. مثبت اندیشی که معمولاً با خوش بینی همراه است، بخش کلیدی مدیریت استرس است. مدیریت استرس با فواید بسیاری برای سلامت روان همراه است.

مثبت اندیشی و خودگویی مثبت

مثبت اندیشی به این معنا نیست که موقعیت های ناخوشایند زندگی را نادیده بگیرید بلکه به این معنی است که شما به شیوه ای مثبت و سازنده تر با موقعیت های ناخوشایند مواجه شوید. شما در مثبت اندیشی به بهترین اتفاق فکر می کنید ، نه بدترین. مثبت اندیشی اغلب با خودگویی مثبت شروع می شود. خودگویی جریان از افکار ناگفته است که در سر شما می گذرد. این افکار می توانند مثبت یا منفی باشند. برخی از خودگویی های شما ناشی از منطق و عقل است و باعث قوت قلب می شود، به گونه ای که حتی در سخت ترین شرایط افکار شما حال و هوای خودسرزنشگری ندارد. به وسیله خودگویی مثبت، شما خود را قدم به قدم در مسیر رسیدن به هدف راهنمایی می کنید و با خود تکرار می کنید، من می توانم به شرایط مسلط شوم و از عهده وظایم برآیم. سایر خودگویی ها ممکن است ناشی از تصورات نادرستی باشد که شما به دلیل کمبود اطلاعات ایجاد می کنید. اگر افکاری که در سرتان می گذرد عمدتا منفی هستند، احتمالاً دیدگاه شما نسبت به زندگی بدبینانه است. اگر افکار شما عمدتا مثبت هستند، شما فردی خوش بین هستید.

فواید مثبت اندیشی برای سلامت روان

محققان به بررسی اثرات مثبت اندیشی و خوش بینی بر سلامت روان پرداخته اند. مزایای سلامت روان ناشی از مثبت اندیشی عبارتند از:

افزایش طول عمر

میزان کمتر افسردگی

ناراحتی و درد جسمانی کمتر

مقاومت بیشتر در برابر بیماری ها

سلامت قلب و عروق

کاهش خطر مرگ ناشی از بیماری های قلبی عروقی و سکته مغزی

کاهش خطر مرگ ناشی از سرطان

کاهش خطر مرگ ناشی از شرایط تنفسی

کاهش خطر مرگ ناشی از عفونت

مهارت های مقابله ای بهتر در هنگام سختی ها

افراد مثبت اندیش ، با موقعیت های استرس زا بهتر کنار می آیند، بنابراین اثرات منفی استرس بر بدنشان کاهش پیدا می کند. افراد مثبت‌ اندیش و خوش‌بین تمایل به سبک زندگی سالم‌تری دارند؛ آنها فعالیت بدنی بیشتری دارند، از رژیم غذایی سالم‌تری پیروی می‌کنند و کمتر سیگارمی‌کشند؛ این موارد با سلامت روان و جسم آن ها ارتباط دارد. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان