بی اختیاری دارید؟ تحقیقات جدید می گویداین 2 کار را امتحان کنید

خط سلامت: بی‌اختیاری ادرار مشکلی شایع است که بسیاری از افراد، به ویژه زنان، با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. این مشکل می‌تواند به دلایل مختلفی از جمله ضعف عضلات کف لگن، زایمان، افزایش سن و برخی بیماری‌ها رخ دهد.

بی اختیاری دارید؟ تحقیقات جدید می گویداین 2 کار را امتحان کنید

 روش‌های درمانی مختلفی برای رفع بی اختیاری ادرار وجود دارد که یکی از موثرترین آن‌ها، یوگا است. یوگا با تمرکز بر تقویت عضلات کف لگن، بهبود کنترل مثانه و کاهش استرس، می‌تواند به طور قابل توجهی به درمان و کنترل بی اختیاری ادرار کمک کند.

به گزارش خط سلامت یوگا با آرام کردن ذهن و کاهش استرس، می‌تواند به بهبود عملکرد سیستم عصبی که بر روی مثانه تاثیر می‌گذارد کمک کند.

یوگا؛ ورزشی برای کنترل بی اختیاری ادرار

بر اساس مطالعه‌ای که در مجله Annals of Internal Medicine منتشر شده است، تمرین منظم یوگا و ورزش‌های تقویتی می‌تواند به‌طور قابل توجهی تعداد دفعات بروز بی اختیاری ادرار را کاهش دهد. محققان دریافتند هر دو گروه شرکت‌کننده در مطالعه، یعنی گروه یوگا و گروه ورزش‌های تقویتی، بهبود قابل توجهی در کنترل مثانه خود تجربه کردند.

یوگا و ورزش جایگزین هایی بهتر دارو و جراحی

بسیاری از افراد به دلیل عوارض جانبی داروها یا ترس از جراحی، به دنبال روش‌های طبیعی برای درمان بی اختیاری ادرار هستند.

در یک تحقیق هر دو گروه شرکت‌کننده (  گروه یوگا و گروه ورزش‌های تقویتی) در مطالعه، بهبود قابل توجهی در کنترل مثانه خود تجربه کردند، حتی گروهی که تمرینات خاصی برای کف لگن انجام نمی‌دادند. این نشان می‌دهد که تقویت کلی عضلات بدن می‌تواند به تقویت عضلات کف لگن نیز کمک کند و به بهبود بی اختیاری ادرار کمک کند.

همچنین یوگا علاوه بر تقویت عضلات، به آرامش ذهن و بدن نیز کمک می‌کند که این امر می‌تواند در کاهش علائم مثانه بیش فعال مؤثر باشد.

مزایای ورزش و یوگا برای کنترل بی اختیاری ادرار

تقویت عضلات کف لگن؛ این عضلات نقش مهمی در کنترل ادرار دارند.

بهبود تعادل و هماهنگی که خطر افتادن، به‌ویژه در افراد مسن را کاهش می دهد.

کاهش استرس و اضطراب که این عوامل می‌توانند بر روی مثانه تأثیر بگذارند.

نتیجه‌گیری

یوگا و ورزش‌های کم‌تأثیر می‌توانند به عنوان یک روش درمانی موثر و بدون عوارض جانبی برای کنترل بی اختیاری ادرار مورد استفاده قرار گیرند. این روش‌ها نه تنها به بهبود عملکرد مثانه کمک می‌کنند، بلکه به بهبود سلامت کلی بدن نیز منجر می‌شوند.

برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.
ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان