چاقی خطر ابتلا به عفونت شدید را در چه افرادی افزایش می دهد؟

خط سلامت: مطالعه جدیدی نشان می‌دهد کاهش وزن می‌تواند خطر ابتلا به عفونت‌های جدی را در افراد چاق، به‌ویژه مبتلایان به دیابت، کاهش دهد.

چاقی خطر ابتلا به عفونت شدید را در چه افرادی افزایش می دهد؟

یک تحقیق گسترده نشان داده است افراد چاق ، به‌خصوص کسانی که به دیابت مبتلا هستند، بیشتر در معرض خطر ابتلا به عفونت‌های جدی قرار دارند. این عفونت‌ها می‌توانند منجر به بستری شدن در بیمارستان و عوارض جدی دیگر شوند.

به گزارش خط سلامت هرچه فرد چاق‌تر باشد، احتمال ابتلای او به عفونت نیز بیشتر است؛  خبر خوب این است که کاهش وزن می‌تواند این خطر را به طور قابل توجهی کاهش دهد

ارتباط مستقیم بین چاقی و ابتلا به عفونت های جدی

یک مطالعه ارتباط قوی بین چاقی و خطر ابتلا به عفونت‌های جدی را نشان می‌دهد.

این یافته خصوصا در رابطه با افراد مبتلا به دیابت کشف مهمی تلقی می شود؛ چراکه بیماران دیابتی به‌طور کلی بیشتر در معرض خطر عفونت هستند و این مطالعه تأکید می‌کند که کاهش وزن برای آن‌ها بسیار مهم است. با کاهش وزن، می‌توان از بسیاری از بستری شدن‌ها در بیمارستان و هزینه‌های مرتبط با درمان عفونت‌ها جلوگیری کرد.

نتیجه‌گیری

این مطالعه اهمیت کاهش وزن را برای پیشگیری از عفونت‌های جدی، به‌ویژه در افراد چاق و مبتلا به دیابت، برجسته می‌کند. با تغییر سبک زندگی و رسیدن به وزن سالم، می‌توان به طور قابل توجهی خطر ابتلا به بیماری‌ها و عوارض ناشی از آن‌ها را کاهش داد.

برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.
ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان