طرز تهیه سالاد کلم بروکلی با کشمش با سس مخصوص + خواص بی نظیر این سالاد

خط سلامت: سالاد کلم بروکلی و کشمش، ترکیبی فوق‌العاده از طعم و سلامتی است که می‌تواند به عنوان یک وعده غذایی سبک و یا یک میان وعده مقوی، به برنامه غذایی شما اضافه شود.

طرز تهیه سالاد کلم بروکلی با کشمش با سس مخصوص + خواص بی نظیر این سالاد

سالاد کلم بروکلی سرشار از ویتامین‌ها، مواد معدنی و فیبر است که فواید بی‌شماری برای سلامتی بدن دارد. در ادامه به بررسی برخی از مهم‌ترین خواص این سالاد می‌پردازیم:

منبع غنی از آنتی‌اکسیدان‌ها

به گزارش خط سلامت کلم بروکلی و کشمش، هر دو سرشار از آنتی‌اکسیدان‌های قوی هستند که به مبارزه با رادیکال‌های آزاد در بدن کمک می‌کنند. رادیکال‌های آزاد می‌توانند به سلول‌ها آسیب رسانده و خطر ابتلا به بیماری‌هایی مانند سرطان و بیماری‌های قلبی را افزایش دهند. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در این سالاد، به محافظت از سلول‌ها در برابر آسیب کمک کرده و سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کنند.

مفید برای دستگاه گوارش

فیبر موجود در کلم بروکلی و کشمش، برای سلامت دستگاه گوارش بسیار مفید است. فیبر به بهبود هضم غذا، تنظیم حرکات روده و جلوگیری از یبوست کمک می‌کند. همچنین، فیبر باعث احساس سیری طولانی‌مدت شده و می‌تواند به کاهش وزن کمک کند.

تقویت استخوان‌ها

کلم بروکلی و کشمش، حاوی مواد معدنی مهمی مانند کلسیم و ویتامین K هستند که برای سلامت استخوان‌ها ضروری هستند. این مواد معدنی به افزایش تراکم استخوانی کمک کرده و خطر ابتلا به پوکی استخوان را کاهش می‌دهند. همچنین، ویتامین K به بهبود لخته شدن خون و جلوگیری از خونریزی کمک می‌کند.

بهبود سلامت قلب

پتاسیم موجود در کلم بروکلی، به تنظیم فشار خون کمک کرده و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد. همچنین، فیبر و آنتی‌اکسیدان‌های موجود در این سالاد، به کاهش سطح کلسترول بد خون کمک کرده و از سلامت قلب محافظت می‌کنند.

همانطور که مشاهده می‌کنید، سالاد کلم بروکلی و کشمش، یک غذای بسیار مغذی و سالم است که می‌تواند به بهبود سلامت کلی بدن کمک کند. با افزودن این سالاد به برنامه غذایی خود، می‌توانید از فواید بی‌نظیر آن بهره‌مند شوید.

طرز تهیه سالاد کلم بروکلی با کشمش

 

مواد لازم

کلم بروکلی کوچک: ۱ عدد

ذرت: ۱ پیمانه

نخود فرنگی: ۱ پیمانه

هویج: ۲ عدد

خیارشور کوچک: ۱۰ عدد

زیتون بدون هسته: ۱۰ عدد

کشمش پلویی: یک سوم پیمانه

مواد لازم برای سس 

ماست پرچرب: ۶ قاشق غذاخوری

سس مایونز: ۲ قاشق غذاخوری

سس تند: ۱ قاشق غذاخوری

شوید تازه خرد شده: ۲ قاشق غذاخوری

آب لیمو تازه: ۴ قاشق غذاخوری

نمک، فلفل سیاه و آویشن: به میزان لازم

طرز تهیه

برای درست کردن این سالاد خوشمزه ابتدا کلم بروکلی را بشویید، سپس به مدت ۳۰ ثانیه به صورت وارونه داخل آب جوش قرار بدهید و بلافاصه داخل آب یخ بگذارید (تا به اصطلاح بلانچ شود) و اجازه بدهید ۱ دقیقه بماند و بعد آبکش کنید و کنار بگذارید تا خشک شود.

هویج را به صورت خلالی درشت خرد یا رنده کنید. خیارشور و زیتون را خرد کنید. کلم بروکلی را هم خرد کنید و کنار بگذارید. داخل یک کاسه مناسب ماست، سس مایونز، سس تند، شوید خرد شده، آب لیمو، نمک، فلفل و آویشن را خوب مخلوط کنید.

کلم بروکلی، هویج، خیارشور، زیتون، نخود فرنگی، ذرت و کشمش را به کاسه سس اضافه کنید و همه مواد را خوب هم بزنید تا با سس مخلوط شود. ظرف سالاد را داخل یخچال بگذارید و نیم ساعت تا ۱ ساعت زمان بدهید و سپس سالاد را سرو کنید.

برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.
ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان