خرما بر درد پریودی را کم می کند یا نه؟

خط سلامت: مطالعات نشان می‌دهند منیزیم موجود در خرما می‌تواند به طور موثری به کاهش دردهای قاعدگی کمک کند.

خرما بر درد پریودی را کم می کند یا نه؟

خرما علاوه بر منیزیم، حاوی فیبر، ویتامین‌ها و مواد معدنی دیگری است که برای سلامتی زنان بسیار مفید هستند.

به گزارش خط سلامت در این مقاله، به بررسی علمی خواص خرما برای تسکین دردهای پریود پرداخته و به شما خواهیم گفت که چگونه می‌توانید از این میوه به عنوان یک درمان طبیعی و موثر استفاده کنید.

چرا خرما برای درد پریود مفید است؟

منیزیم

یکی از مهم‌ترین دلایل فایده خوردن خرما برای کاهش دردهای قاعدگی، وجود منیزیم فراوان در آن است. منیزیم به عنوان یک ماده معدنی ضروری، نقش مهمی در آرامش عضلات ایفا می‌کند. با مصرف خرما، میزان منیزیم بدن افزایش می‌یابد که می‌تواند به کاهش گرفتگی‌های عضلانی و دردهای ناشی از آن‌ها کمک کند.

فیبر

تنظیم هورمون‌ها و بهبود هضم فیبر موجود در خرما به تنظیم سطح هورمون‌ها در بدن کمک می‌کند و می‌تواند به کاهش التهاب و درد کمک کند. همچنین، فیبر به بهبود هضم غذا و کاهش یبوست کمک می‌کند که یکی از مشکلات رایج در دوران قاعدگی است.

پتاسیم

کاهش نفخ و احتباس آب پتاسیم موجود در خرما به حفظ تعادل آب و الکترولیت‌ها در بدن کمک می‌کند. این امر می‌تواند به کاهش نفخ و احتباس آب که از علائم رایج دوران قاعدگی هستند، کمک کند.

ویتامین‌های گروه B

بهبود خلق و خو ویتامین‌های گروه B موجود در خرما به تنظیم خلق و خو و کاهش استرس کمک می‌کنند. این ویتامین‌ها نقش مهمی در تولید سروتونین دارند که به عنوان هورمون شادی شناخته می‌شود.

آنتی‌اکسیدان‌ها

کاهش التهاب خرما حاوی آنتی‌اکسیدان‌های قوی است به کاهش التهاب در بدن کمک می‌کنند. التهاب یکی از عوامل اصلی ایجاد درد و ناراحتی در دوران قاعدگی است.

اگرچه مطالعات اختصاصی و گسترده‌ای در مورد تأثیر مستقیم خرما بر کاهش دردهای قاعدگی وجود ندارد، اما مطالعات متعددی به نقش منیزیم، فیبر و سایر مواد مغذی موجود در خرما در کاهش درد و التهاب اشاره کرده‌اند. به عنوان مثال، مطالعات نشان داده‌اند که مصرف مکمل‌های منیزیم می‌تواند به طور قابل توجهی شدت دردهای قاعدگی را کاهش دهد.

برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.
ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان