10 خاصیت بی نظیر برگ انبه + نحوه استفاده از برگ انبه

خط سلامت: برگ انبه، که از درخت انبه (Mangifera indica) بدست می آیند، سابقه طولانی در طب سنتی دارند. تحقیقات علمی برخی از این کاربردهای سنتی را تایید می کند و نشان می دهد برگ های انبه فواید سلامتی متعددی داشته باشند.

10 خاصیت بی نظیر برگ انبه + نحوه استفاده از برگ انبه

برگ انبه حاوی پلی فنول ها و ترپنوئیدها هستند که دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی هستند. این ترکیبات ممکن است به بهبود سلامت روده، پیشگیری از بیماری های مزمن و تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کنند.

به گزارش خط سلامت این برگ ها منبع خوبی از آنتی اکسیدان ها هستند که به محافظت از سلول ها در برابر آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد کمک می کنند. این امر ممکن است به کاهش خطر ابتلا به بیماری هایی مانند سرطان، بیماری های قلبی و بیماری آلزایمر کمک کند.

10 خاصیت برگه انبه برای سلامتی

دارای خواص ضد التهابی

التهاب مزمن با بسیاری از بیماری ها مرتبط است.  برخی مطالعات نشان داده اند که برگ های انبه دارای خواص ضد التهابی هستند که ممکن است به کاهش التهاب و محافظت در برابر بیماری های مزمن کمک کند.

به کنترل قند خون کمک کند

  مطالعات حیوانی نشان داده است که برگ های انبه ممکن است به کاهش قند خون و بهبود حساسیت به انسولین کمک کند. این امر می تواند برای افراد مبتلا به دیابت یا پیش دیابت مفید باشد.

سلامت دستگاه گوارش را تقویت می کند

برگ های انبه به طور سنتی برای درمان مشکلات گوارشی مانند اسهال و سوء هاضمه استفاده می شده است. برخی مطالعات نشان داده اند که برگ های انبه ممکن است به رشد باکتری های مفید روده و کاهش التهاب در دستگاه گوارش کمک کند.

ممکن است خاصیت ضد سرطانی داشته باشد

برخی مطالعات لوله آزمایشگاهی و حیوانی نشان داده است که برگ های انبه ممکن است دارای خواص ضد سرطانی باشند. این امر به دلیل ترکیبات آنتی اکسیدانی و ضد التهابی موجود در برگ ها است.

 به کاهش وزن کمک می کند

برخی مطالعات حیوانی نشان داده است که برگ های انبه ممکن است به افزایش متابولیسم و کاهش تجمع چربی کمک کند. این امر می تواند برای افرادی که به دنبال کاهش وزن یا حفظ وزن سالم هستند مفید باشد.

سلامت قلب را تقویت می کند

  برگ های انبه ممکن است به کاهش فشار خون و کلسترول، که عوامل خطر بیماری قلبی هستند، کمک کند.

ممکن است سلامت پوست را بهبود بخشد:  آنتی اکسیدان های موجود در برگ های انبه ممکن است به محافظت از پوست در برابر آسیب های ناشی از اشعه خورشید و کاهش چین و چروک کمک کند.

سلامت مو را تقویت می کند

برگ های انبه ممکن است به رشد مو و جلوگیری از ریزش مو کمک کند.

نحوه استفاده از برگ انبه

برگ های انبه را می توان به صورت تازه، خشک شده یا به عنوان مکمل مصرف کرد. برای تهیه چای برگ انبه، 10 تا 15 برگ تازه انبه را در 1 فنجان آب جوش به مدت 10 دقیقه دم کنید. سپس صاف کرده و بنوشید.

احتیاط

اگرچه برگ های انبه به طور کلی بی خطر تلقی می شوند، اما قبل از مصرف آنها با پزشک خود مشورت کنید، به خصوص اگر باردار هستید، شیرده هستید یا دارو مصرف می کنید. تحقیقات در مورد فواید سلامتی برگ انبه در حال انجام است. مطالعات بیشتری برای تأیید یافته های اولیه و تعیین دوز و نحوه مصرف موثر برگ انبه برای شرایط مختلف مورد نیاز است.

برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.
ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان