5 راه برای داشتن خواب خوب شبانه در گرمای تابستان / کولرتان را خاموش کنید!

خط سلامت: خوابیدن در هوای گرم تابستان یک معضل بزرگ برای اغلب افراد است زیرا قرار گرفتن در معرض هوای سرد کولر گازی و کولر آبی مشقت های خودش را دارد.

5 راه برای داشتن خواب خوب شبانه در گرمای تابستان / کولرتان را خاموش کنید!

با افزایش دمای هوا در برخی نقاط در این گرمای تابستان  تا 40 درجه، تقریباً غیرممکن است که بتوانید با گرمای طاقت فرسا خواب شبانه خوبی داشته باشید.

به گزارش خط سلامت در اینجا، کریس تاترسال، کارشناس خواب نکاتی را در مورد نحوه خنک نگه داشتن شب در طول گرمای تابستان ارائه می دهد.

ملافه مناسب انتخاب کنید

پشم پارچه ای سبک، قابل تنفس و ضد رطوبت است ثابت شده است شما را حتی هنگام گرما خنک نگه می دارد. در واقع یک مطالعه نشان داد لحاف‌های پشمی برای داشتن یک خواب عالی در شب موثرتر از پر یا پلی استر هستند و می‌توانند به خواب عمیق‌تر و احیا کننده‌تر 25 درصد کمک کنند.

جریان هوای خنک

وقتی به این فکر می کنیم چگونه در شب خنک بمانیم، اکثر مردم با انداختن روکش ها برای کاهش دما شروع می کنند. ثابت نگه داشتن جریان هوای خنک کمک می کند تا بدون احساس گرما یا گرفتگی بیش از حد، با آرامش بخوابید.

باز کردن یک پنجره اغلب در ایجاد گردش تمیز هوای خنک مفید است. در صورت امکان، سعی کنید پنجره ای را در اتاق دیگری باز کنید و در اتاق خواب خود را باز بگذارید تا نسیم متقاطع ایجاد شود، که به سرعت شما را خنک می کند.

 مناسب لباس بپوشید

لباس قبل از خواب می تواند گرمای بیش از حد در شب را ایجاد کند یا از بین ببرد. الیاف طبیعی مانند پنبه، کتان یا ابریشم سبک و قابل تنفس هستند و می توانند رطوبت را جذب کنند که باعث می شود احساس آرامش بیشتر داشته باشید.

از سوی دیگر الیاف مصنوعی به احتمال زیاد احساس رطوبت و ناراحتی را برای شما به ارمغان می‌آورند. مهمتر از همه، از پوشیدن جوراب در رختخواب خودداری کنید. رگ‌های خونی پاهای شما به سطح پوست نزدیک‌تر هستند، بنابراین پوشیدن جوراب باعث گرم شدن آن‌ها می‌شود و باعث می‌شود  احساس گرما کنید.

فوم حافظه را از بین ببرید

مواد مصنوعی به کار رفته در  تشک به این معنی است این تشک قابلیت تنفس ندارد و رطوبت را جذب نمی‌کند و باعث می‌شود بدن هنگام خواب بیش از حد گرم شود و عرق کند.

می‌دانید وقتی روی تشک خوشخواب می‌خوابید، احساس غرق شدن می‌کنید؟ برای اینکه این اتفاق بیفتد، به گرمای بدن نیاز دارد تا گرم شود، که سپس هنگام خواب به شما منعکس می شود. آیا می دانستید کهمی تواند بدن شما را به دمای حدود 30 درجه سانتیگراد برساند؟ جای تعجب نیست که شما در رختخواب بیش از حد گرم هستید به خصوص هنگام موج گرما!

 اگر به دنبال بهترین تشک برای تنظیم دما هستید با پایه پشمی انتخاب کنید. پشم با خواص جادویی خود، ماده عالی برای خنک نگه داشتن شما در گرما و گرمتر شدن هنگام کاهش دما است.

به جای بطری آب گرم، بطری آب سرد درست کنید

احتمالاً از بطری آب گرم برای راحت ماندن در زمستان استفاده می کنید، درست است؟ اما آیا می دانستید که می توانید از آن برای خنک نگه داشتن در شب نیز استفاده کنید؟ به سادگی بطری آب گرم خود را با آب سرد پر کنید و آن را چند ساعت قبل از خواب در یخچال یا فریزر نگه دارید. سپس کیسه یخ را زیر روکش ها بگذارید این یکی از بهترین راه ها برای خنک نگه داشتن در شب است. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان