درد میگرن با حرکت کم می شود یا زیاد؟

خط سلامت: آیا ورزش به میگرن کمک می کند یا آن را تشدید می کند؟ مطالعات نشان داده اند انجام منظم ورزش های هوازی خفیف تا متوسط، مانند پیاده روی سریع، دویدن، شنا، دوچرخه سواری، رقصیدن، طناب زدن و غیره در کاهش علائم میگرن موثر است .

درد میگرن با حرکت کم می شود یا زیاد؟

آیا میگرن با حرکت بدتر می شود؟

به گزارش خط سلامت فعالیت بدنی معمول، حرکت، یا حتی سرفه یا عطسه می تواند درد سردرد را بدتر کند . میگرن اغلب هنگام صبح اتفاق می افتد، به خصوص پس از بیدار شدن از خواب .

آیا میگرن می تواند بر توانایی راه رفتن تأثیر بگذارد؟

یکی از علائم مشخص میگرن همی پلژیک ضعف است که معمولاً در یک طرف بدن رخ می دهد. علامت ناتوان کننده می تواند بر توانایی شما در راه رفتن ، استفاده از دست ها یا انجام سایر فعالیت های روزانه تأثیر بگذارد. در برخی موارد، ضعف می تواند آنقدر شدید باشد که علائم سکته مغزی را تقلید کند

دوچرخه سواری مجازی و تجربه بالا و پایین شدن در آن به افرادی که دچار سردرد میگرنی هستند نسبت به افرادی که به میگرن مبتلا نیستند ، بیشتر سرگیجه و احساس عدم تعادل و حالت تهوع می دهد.

 بر اساس یک مطالعه جدید که در مجله پزشکی آکادمی نورولوژی آمریکا در 7 ژوئیه 2021 منتشر شده است ، محققان دریافتند افرادی که به میگرن مبتلا هستند ، هنگام دویدن روی غلتک مجازی ، فعالیت سلول های عصبی بیشتری در نواحی خاصی از مغز داشته و در مناطق دیگر مغزفعالیت کمتری داشته اند.

میگرن و بیماری های حرکتی

محققان می گویند: این پردازش غیرعادی محرک های حرکتی بینایی در مغز با میگرن و حساسیت بیشتر به بیماری های حرکتی ارتباط دارد.

آرن می ، نویسنده این مطالعه از دانشگاه هامبورگ در آلمان می گوید: "میلیون ها نفر به طور مرتب دچار سردردهای میگرنی دردناک و ناتوان کننده می شوند که کیفیت زندگی آنها را کاهش می دهد."

درمان ساده میگرن

می ادامه می دهد : افراد مبتلا به میگرن اغلب از سرگیجه ، مشکلات تعادلی و درک نادرست از مکان بدن خود در فضا هنگام میگرن شکایت دارند. با شبیه سازی دوچرخه سواری مجازی ، مطالعه محققان نشان داد برخی از این مشکلات نه تنها در افرادی که میگرن را تجربه می کنند بیشتر می شود ، بلکه همچنین با تغییرات در نواحی مختلف مغز همراه است.

با شناسایی و تعیین دقیق این تغییرات ، تحقیقات ما می تواند به درک بهتر میگرن منجر شود که به نوبه خود می تواند منجر به توسعه درمان های بهتر شود.

این مطالعه روی 20 فرد مبتلا به میگرن در مقایسه با 20 فرد بدون میگرن بود. میانگین سنی شرکت کنندگان 30 سال و بیش از 80 درصد آنها زن بودند. افراد مبتلا به میگرن به طور متوسط چهار میگرن در ماه را تجربه می کردند.

دوچرخه سواری و میگرن

محققان با استفاده از تصویربرداری رزونانس مغناطیسی عملکردی (fMRI) اسکن مغزی هر یک از شرکت کنندگان را هنگام تماشای فیلم ها برای تجربه دوچرخه سواری مجازی مشاهده کردند.

هیچ یک از شرکت کنندگان در طول دوچرخه سواری های مجازی، میگرن را تجربه نکردند. پس از دوچرخه سواری مجازی ، از شرکت کنندگان در مورد میزان سرگیجه ، بیماری حرکتی و علائم دیگر آنها نظرسنجی شد.

محققان دریافتند 65 درصد از افراد مبتلا به میگرن در مقایسه با 30 درصد از افراد بدون میگرن دچار سرگیجه شده اند. در پرسشنامه ای در مورد بیماری حرکتی که شدت علائم را در مقیاس 1 تا 180 نشان می داد ، افراد مبتلا به میگرن دارای نمره متوسط 47 در مقایسه با میانگین نمره 24 برای افراد بدون میگرن گرفته بودند.

افراد مبتلا به میگرن همچنین علائم بیشتری را تجربه می کردند ، به طور متوسط 1 دقیقه و 19 ثانیه در مقایسه با میانگین 27 ثانیه علائم آنها شدیدتر بود.

مناطق مغزی مربوط به میگرن

با اسکن مغز ، محققان توانستند تغییرات در فعالیت سلول های عصبی را بر اساس جریان خون در مناطق خاصی از مغز شناسایی کنند.

افراد مبتلا به میگرن فعالیت خود را در پنج ناحیه از مغز افزایش دادند ، از جمله دو ناحیه در مجرای اکسیپیتال ، ناحیه پردازش بینایی مغز  و فعالیت آنها در دو ناحیه دیگر از جمله شکنج پیشانی میانی کاهش یافت. این تغییرات مغزی با ناتوانی میگرن و بیماری های حرکتی ارتباط دارد.

مای می گوید: یکی دیگر از مناطق مغز که در آن مشخص شد فعالیت سلول های عصبی در افراد مبتلا به میگرن وجود دارد ، در داخل هسته پونتین بود که به تنظیم حرکت و سایر فعالیت های حرکتی کمک می کند. این افزایش فعالیت می تواند به انتقال غیرطبیعی اطلاعات بصری ، شنوایی و حسی در مغز مربوط باشد. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان