خوردن بادمجان برای چه افرادی سم است؟ + لیست فواید و ویتامین ها

خط سلامت: بادمجان مانند سیب زمینی، گوجه فرنگی و فلفل سبزی شب بو است . در اصل از هند و آسیا می آید، جایی که هنوز به صورت وحشی رشد می کند.

خوردن بادمجان برای چه افرادی سم است؟ + لیست فواید و ویتامین ها

بادمجان دارای بافتی گوشتی و غلیظی است که هنگام پختن آن حالت خامه ای به خود می گیرد. به گزارش خط سلامت بافت دلچسب آن را به یک پایه مناسب در کنار گوشت تبدیل می کند.

 

 

ارزش غذایی در هر وعده

یک وعده 3.5 اونس (100 گرم) بادمجان دارای:

کالری: 25

پروتئین : 1 گرم

چربی : 0.2 گرم

کربوهیدرات: 6 گرم

فیبر: 3 گرم

فولات: 22 میکروگرم

ویتامین آ  : 23 واحد بین المللی

ویتامین ث : 2.2 میلی گرم

ویتامین کا : 3.5 میکروگرم

کلسیم : 9 میلی گرم

آهن: 0.23 میلی گرم

منیزیم : 14 میلی گرم

فسفر: 24 میلی گرم

پتاسیم : 229 میلی گرم

فواید سلامتی

هزاران سال است که بادمجان یکی از مواد تشکیل دهنده طب سنتی بوده است. در سیستم پزشکی آیورودا هند باستان، پزشکان از بادمجان سفید برای درمان دیابت و ریشه آن برای تسکین آسم استفاده می کردند .

در حالی که بادمجان مغذی ترین سبزی نیست، اما منبع مناسبی از پتاسیم و فیبر به شما می دهد.  تنها با ۲۵ کالری و کمتر از ۱ گرم چربی در هر وعده، یک غذای کاملاً عاری از کالری است.

بادمجان دارای آنتی اکسیدان هایی مانند ویتامین A و C است که به محافظت از سلول ها در برابر آسیب کمک می کند. همچنین سرشار از مواد شیمیایی طبیعی گیاهی به نام پلی فنول است که ممکن است به سلول ها کمک کند در صورت ابتلا به دیابت ، عملکرد بهتری در پردازش قند داشته باشند .

مطالعات آزمایشگاهی اولیه در سلول‌ها نشان می‌دهد بادمجان در برابر آسیب‌های DNA که منجر به سرطان می‌شود، محافظت می‌کند . اما محققان هنوز باید این فایده را در انسان تایید کنند.

مضرات بادمجان

بادمجان و سایر سبزیجات شب بو دارای ماده شیمیایی سولانین هستند که برخی افراد ادعا می کنند که به التهاب می افزاید و بیماری هایی مانند آرتریت را بدتر می کند. هیچ مدرک محکمی مبنی بر اینکه مقدار کمی سولانین در بادمجان علائم آرتریت را بدتر می کند وجود ندارد . اما اگر متوجه شدید که پس از خوردن بادمجان درد مفاصل تشدید می شود، از آن اجتناب کنید.

به ندرت افراد به بادمجان حساسیت دارند. علائم واکنش آلرژیک شامل بثورات پوستی ، تورم صورت، خارش ، کهیر و صدای خشن است.

طرز تهیه و نگهداری بادمجان

قبل از پختن بادمجان، آن را بشویید و دو سر آن را ببرید. پوست آن برای خوردن مناسب است.

بادمجان به طور طبیعی کمی تلخ است. روی آن نمک بپاشید و بگذارید 30 دقیقه بماند. نمک مقداری از تلخی را از بین می برد. همچنین از جذب روغن زیاد و چرب شدن بادمجان در هنگام پخت جلوگیری می کند. قبل از پختن نمک را بشویید.

می توانید بادمجان را کباب کنید، بپزید، بخارپز کنید یا تفت دهید. وقتی بریده می شود، افزودنی خوبی به کاری و سوپ می شود. و البته، یک دستور غذای مورد علاقه پارمزان بادمجان است.

بادمجان را تا زمانی که آماده طبخ نشدید برش ندهید. این سبزیجات به سرعت خراب می شوند. در عوض، آن را در یخچال قرار دهید، جایی که می توانید با خیال راحت آن را تا یک هفته نگهداری کنید. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان