فیلم / هضم کدام غذاها راحت تر است؟ / افراد با مشکلات گوارشی بخوانند

خط سلامت: افراد مبتلا به بیماری های گوارشی اغلب به غذاهایی روی می آورند که هضم آنها آسان است. در این ویدیو شش غذای آسان هضم را بررسی می کنیم.

فیلم / هضم کدام غذاها راحت تر است؟ / افراد با مشکلات گوارشی بخوانند

هضم سالم برای سلامت کلی شما مهم است. اکنون متأسفانه بسیاری از افراد با مشکلات گوارشی مانند یبوست، اسهال، گاز بیش از حد و نفخ مواجه هستند.

به گزارش خط سلامت در این ویدیو شش غذای آسان هضم را بررسی می کنیم:

شماره یک، برنج

برنج عمدتا حاوی کربوهیدرات و فیبر بسیار کمی است، بنابراین هضم آن واقعا آسان است.

شماره دو، سفیده تخم مرغ

تخم مرغ یکی از مغذی ترین غذاهای موجود در جهان است. در حال حاضر، سفیده تخم مرغ تقریباً فقط پروتئین است و به راحتی هضم می شود.

زرده تخم مرغ حاوی تمام مواد مغذی است، اما چربی نیز دارد و هضم آن برای برخی افراد دشوار است.

تخم مرغ کامل حتی برای افراد مبتلا به سندرم روده تحریک پذیر یا IBS که یک اختلال است که با مشکلات طولانی مدت گوارشی مشخص می شود ، توصیه می شود.

گوشت بدون چربی یا ماهی

گوشت های بدون چربی مانند مرغ و بوقلمون و ماهی حتی واقعاً آسان هضم می شوند. آنها عمدتا پروتئین هستند، آنها حاوی هیچ کربوهیدراتی نیستند، بنابراین درست مانند تخم مرغ، هیچ فیبری در آنها وجود ندارد که باعث مشکلات گوارشی شود.بهتر است پوست گوشت را جدا کنید زیرا گوشت حاوی چربی است که دیرهضم است.

سیب زمینی آب پز

سیب زمینی سرشار از کربوهیدرات است و حاوی چندین ماده مغذی مهم است. سیب زمینی خام حاوی مقدار زیادی نشاسته مقاوم است که هضم نمی شود و به طور بالقوه می تواند مشکلاتی ایجاد کند با این حال، سیب زمینی معمولا به صورت خام مصرف نمی شود. حالا پختن سیب زمینی باعث می شود نشاسته ها به راحتی هضم شوند.

سیب زمینی پخته حاوی نشاسته کمتری نسبت به سیب زمینی پخته است، بنابراین گزینه بهتری برای هضم آسان است.

موز رسیده

در حال حاضر، درست مانند سیب زمینی خام، موز نارس دارای مقدار زیادی نشاسته مقاوم است که می تواند برای هضم مشکل ایجاد کند. اما با رسیدن موز، نشاسته آن به قندهای ساده ای تبدیل می شود که بدن شما می تواند به راحتی آن را هضم کند. نکته جالب توجه این است که محتوای نشاسته موز نارس حدود 70 تا 80 درصد است اما زمانی که رسیده می شود به کمتر از 1 درصد کاهش می یابد.

 ماست

برخی از انواع ماست بسیار غنی از پروبیوتیک هستند که برای سلامت روده و هضم شما بسیار مفید است. خوردن این پروبیوتیک ها ممکن است به باکتری های روده شما کمک کند.

تحقیقات نشان داده است آنها همچنین ممکن است برای سلامت گوارش مفید باشند، از عملکرد سیستم ایمنی حمایت کنند و حتی بر کاهش وزن تأثیر بگذارند.

ماست همچنین ممکن است به محافظت در برابر اسهال ناشی از آنتی بیوتیک ها به خصوص در کودکان کمک کند. خوردن ماست همچنین ممکن است علائم IBS از جمله نفخ و تکرر مدفوع را کاهش دهد.برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان