آیا رنگ زرده تخم مرغ با ارزش غذایی و سلامت آن رابطه دارد؟

خط سلامت: بیشتر ما از خوردن تخم مرغ لذت می بریم. می توانید آنها را به روش های مختلف تهیه کنید. همه تخم مرغ ها شبیه هم نیستند.

آیا رنگ زرده تخم مرغ با ارزش غذایی و سلامت آن رابطه دارد؟

آیا می توانید با توجه به رنگ زرده تخم مرغ ببینید کدام تخم مرغ واقعا سالم است؟ 

بیشتر ما از خوردن تخم مرغ لذت می بریم. می توانید آنها را به روش های مختلف تهیه کنید. همه تخم مرغ ها شبیه هم نیستند. برخی از تخم‌مرغ‌ها زرده‌های نارنجی تیره دارند در حالی که تخم‌مرغ‌های دیگر زرده‌هایی با رنگ روشن‌تر دارند.

این چه معنایی می تواند داشته باشد آیا رنگ زرده چیزی در مورد مرغ یا ارزش غذایی تخم مرغ می گوید؟

رنگ زرده

به گزارش خط سلامت مردم گفته اند رنگ و شکل زرده تخم مرغ می تواند چیزی در مورد سلامت مرغی که آن را می گذارد به شما بگوید. ایده کلی این است که هر چه زرده تیره تر، سفت تر و گردتر باشد، مرغ مورد نظر سالمتر است. نشانه این است که این مرغ آزادی زیادی برای راه رفتن و رژیم غذایی غنی و متنوعی داشته است.

از طرف دیگر، زرده تخم مرغ روشن تر نشان دهنده زندگی ناسالم برای مرغ است. مدتها تصور می شد که این اطلاعات حقیقت دارد، اما معلوم شد که اصلا درست نیست! اما این سؤال را باقی می گذارد: چه چیزی باعث تفاوت رنگ زرده تخم مرغ می شود و به چه معناست؟

غذا

تنها چیزی که می دانیم در حال حاضر درست است این است که زرده تخم مرغ رنگ های مختلفی دارد. آنها می توانند از نارنجی تیره تا زرد روشن متغیر باشند. اما به چه معنی است؟! ظاهراً چیزی در مورد سلامتی یا سبک زندگی مرغ یا میزان سلامتی زرده برای فردی که آن را می خورد نمی گوید. تنها چیزی که به شما می گوید این است که مرغ قبل از تخم گذاری چه خورده است. اگر غذایی که مرغ خورده حاوی مقدار زیادی گندم باشد، زرده آن زرد می شود. با این حال، اگر مرغ رژیم غذایی متعادل تری با ذرت و یونجه داشته باشد، به عنوان مثال، زرده تیره تر خواهد بود. این به دلیل کاروتن موجود در ذرت و یونجه است.

عواقب

همه اینها هیچ تاثیری بر ارزش غذایی یا طعم تخم مرغ ندارد. زرده تخم مرغ بدون توجه به رنگ حاوی ویتامین های A، D، E و K است و طعم همه آنها یکسان است. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان