خوردن یک حبه سیر خام چه فوایدی دارد؟

خط سلامت: سیر خام مزایای فراوانی برای سلامتی دارد. مشخص شده است این ماده غذایی دارای خواص ضد التهابی، آنتی اکسیدانی، ضد باکتریایی و ضد سرطانی است.

خوردن یک حبه سیر خام چه فوایدی دارد؟

سیر خام حاوی چند ماده مغذی ضروری است، همچنین این ماده غذایی کالری کمی دارد. یک حبه سیر خام حاوی منگنز، ویتامین C ، سلنیوم و مقادیر کمی فیبر، کلسیم، مس، فسفر، آهن، ویتامین B1، ویتامین B6 و پتاسیم است.

به گزارش خط سلامت خوردن یک حبه سیر خام در روز، اگر به آن حساسیت نداشته باشید بی خطر است. با این حال، مصرف مقدار زیادی سیر، باعث احساس سوزش در داخل دهان، سوزش سر دل و تغییر حرکات روده می شود.

سیر خام چه مزایایی دارد؟

سیر یک ماده غذایی محبوب است که در بسیاری از غذاها و نوشیدنی ها استفاده می شود. سیر معمولا به صورت پخته مصرف می شود اما بهتر است آن را به صورت خام مصرف کرد، زیرا تمام مواد مغذی مفید آن حفظ می شود.

بیشتر فواید سیر خام از آنزیمی به نام آلیسین ناشی می شود که دارای خواص ضد التهابی، آنتی اکسیدانی، ضد باکتریایی و ضد سرطانی است. بوی خاص سیر نیز بخاطر وجود آلیسین را می دهد.

10 فواید سیر برای سلامتی

خواص دارویی

سیر در طول تاریخ باستان به دلیل فواید سلامتی و خواص دارویی آن مورد استفاده قرار گرفته است. فواید سلامتی سیر نتیجه ترکیبات گوگردی است که هنگام جویدن یک حبه سیر ایجاد می شود و از آن برای درمان چندین بیماری رایج، مانند سرماخوردگی استفاده می شود.

ارزش غذایی بالا و کالری کم

سیر حاوی چندین ماده مغذی ضروری است، همچنین این ماده غذایی کم کالری است. یک حبه سیر خام حاوی منگنز، ویتامین C ، سلنیوم و مقادیر کمی فیبر، کلسیم، مس، فسفر، آهن، ویتامین B1، ویتامین B6 و پتاسیم است.

سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند

مشخص شده است که سیر عملکرد سیستم ایمنی را تقویت می کند، بروز و شدت بیماری های رایج مانند: آنفولانزا و سایر عفونت های سیستمیک یا پوستی را کاهش می دهد.

فشار خون را کاهش می دهد

ترکیبات فعال موجود در سیر فشار خون را کاهش می دهد و خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی مانند حملات قلبی و سکته را کم می کند.

قند خون را کاهش می دهد

سیر در بیماران دیابتی( به ویژه اگر بیش از 3 ماه مصرف شود) موثر است.

سطح کلسترول را کاهش می دهد

سیر سطح کلسترول خون را کاهش داده و خطر بیماری قلبی را کم می کند.

خواص آنتی اکسیدانی

آنتی اکسیدان های موجود در سیر، آسیب اکسیداتیو در بافت بدن را کاهش می دهند، روند پیری را کند می کنند و از بدن محافظت می کنند. آنتی اکسیدان های موجود در سیر از قلب و مغز نیز محافظت می کند و خطر ابتلا به بیماری های مغزی، مانند زوال عقل و آلزایمر را کاهش می دهد.

عملکرد بدنی را بهبود می بخشد

سیر خستگی را کاهش می دهد، همچنین عملکرد ورزشی و ظرفیت بدنی را بهبود می بخشد. 

سم زدایی از فلزات سنگین در بدن

در دوزهای بالا، سیر به دلیل ترکیبات گوگردی، از اندام ها در برابر سمیت فلزات سنگین محافظت می کند.

طول عمر را افزایش می دهد

سیر برای قلب، مغز و سایر اندام ها مفید است و خطر برخی بیماری ها مانند: فشار خون، کلسترول بالا و مسمومیت ناشی از فلزات سنگین را کاهش می دهدو به افراد کمک می کند عمر طولانی تری داشته باشند. سیر منبعی غنی از آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی است و سیستم ایمنی بدن را نیز تقویت می کند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان