مراقبت هایی که از این به بعد برای تان ضروری است

خط سلامت: فصل تابستان گرما و تغییرات سبک زندگی را به همراه دارد که سلامت روده ما را با چالش هایی مواجه می کند. این دستور العمل ها را برای نوشیدنی هایی برای هضم در تابستان امسال آزمایش کنید.

مراقبت هایی که از این به بعد برای تان ضروری است

تابستان و سلامت روده شما به هم مرتبط هستند. هنگامی که بدن با گرمای بیش از حد مواجه می شود، ممکن است مجبور شوید با مسائلی مانند کم آبی و مشکل هضم دست و پنجه نرم کنید.

به گزارش خط سلامت به همین دلیل ضروری است که به رژیم غذایی خود به خصوص در تابستان اهمیت دهید. باید به دنبال غذاها و نوشیدنی هایی با خاصیت هضم کننده و خنک کننده باشید.

تابستان چگونه بر سلامت روده تأثیر می گذارد؟

فصل تابستان تغییری را در برنامه های روزانه، رژیم غذایی و شیوه زندگی کلی ما نشان می دهد که بر سلامت روده ما تأثیر می گذارد. در اینجا نحوه اتصال این دو آمده است:

کم آبی بدن

گرمای تابستان خطر کم آبی بدن را به دلیل افزایش تعریق که یک فرآیند طبیعی خنک کننده بدن است، افزایش می دهد. مانوی لوهیا ، متخصص تغذیه ، می‌گوید کم‌آبی به طور قابل توجهی بر دستگاه گوارش تأثیر می‌گذارد و منجر به کاهش تولید بزاق می‌شود که برای هضم اولیه کربوهیدرات‌ها ضروری است.

همچنین، جذب آب در روده بزرگ برای حفظ مایعات بدن افزایش می‌یابد که منجر به سفت‌تر شدن مدفوع و یبوست احتمالی می‌شود که نیاز به حفظ هیدراتاسیون برای فرآیندهای گوارشی صاف را برجسته می‌کند.

تغییر رژیم غذایی

تابستان اغلب باعث افزایش مصرف نوشیدنی‌های سرد، بستنی‌ها و احتمالاً غذاهای فرآوری‌شده بیشتر می‌شود که می‌تواند مقدار بیشتری قند و چربی را وارد رژیم غذایی کند. این متخصص می گوید این تغییرات می تواند به طور نامطلوبی بر تنوع و تعادل میکروبیوتای روده تأثیر بگذارد که با ناراحتی گوارشی و اختلال در جذب مواد مغذی مرتبط است.

دستور العمل برای نوشیدنی های سالم برای هضم

صحبت در مورد هیدراتاسیون بدون آب ناقص است، اما مطمئن شوید که آب گرم داشته باشید حتی اگر تابستان است. بر اساس مطالعه‌ای که در سال 2015 در مجله اروپایی تحقیقات دارویی و پزشکی منتشر شد ، نوشیدن آب گرم در صبح می‌تواند به تجزیه سریع‌تر غذاها کمک کند و هضم را آسان‌تر کند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان