فیلم/ در 5 دقیقه آرامش را تجربه کنید

خط سلامت: مدیتیشن یکی از راه ها برای افزایش تمرکز و توجه حواس است که در بهبود بیماران مبتلا به adhd بسیار کمک کننده است.

فیلم/ در 5 دقیقه آرامش را تجربه کنید

مدیتیشن یکی از راه های درمانی برای بسیاری از مشکلات مغز و روان می باشد که به تازگی به آن توجه خاصی شده است. مدیتیشن را راهی عالی برای بهبود کارکرد مغز و افزایش توجه می توان دانست.

به گزارش خط سلامت مدیتیشن ذهن آگاهی توانایی فرد را برای کنترل توجه تقویت می کند. به فرد می آموزد که چگونه خود را مشاهده کند و روی چیزی تمرکز کند، و به او آموزش می دهد تا ذهن سرگردان خود را آرام کند. همچنین می تواند فرد را نسبت به احساسات خود آگاه تر کند، بنابراین کمتر احتمال دارد که فرد به صورت تکانشی عمل کند.

تصور می‌شود که مدیتیشن به ADHD کمک می‌کند ، زیرا قشر جلوی مغز شما را ضخیم می‌کند، بخشی از مغز شما که در تمرکز، برنامه‌ریزی و کنترل تکانه نقش دارد. همچنین سطح دوپامین مغز شما را که در مغزهای ADHD کمبود دارد، افزایش می دهد .

تحقیقات نشان می دهد که مدیتیشن ذهن آگاهی می تواند در تسکین علائم ADHD بسیار مفید باشد. یک مطالعه برجسته UCLA نشان داد که افراد مبتلا به ADHD که یک جلسه مدیتیشن ذهن آگاهی را یک بار در هفته به مدت 2 ساعت و نیم شرکت می کردند، سپس یک تمرین مدیتیشن روزانه در خانه را که به تدریج از 5 به 15 دقیقه در طول 8 هفته افزایش یافت، انجام می دادند، بهتر می توانستند متمرکز بمانند. در مورد وظایف آنها همچنین کمتر افسرده و مضطرب بودند. مطالعات دیگر از آن زمان تاکنون نتایج مشابهی داشته اند.

نشان داده شده است که یوگا به بهبود علائم ADHD نیز کمک می کند، اگرچه بیشتر تحقیقات در مورد کودکان انجام شده است. مانند مدیتیشن تمرکز حواس، سطح دوپامین را بالا می برد و قشر جلوی مغز را تقویت می کند. یک مطالعه نشان داد که کودکانی که به مدت 8 هفته دو بار در هفته به مدت 20 دقیقه حرکات یوگا را تمرین می کردند در تست هایی که توجه و تمرکز را اندازه گیری می کنند بهبود یافتند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان