3 خاصیت بی نظیر آلبالو بر مغز که هیچ میوه ای ندارد + بهار آلبالو بخورید

خط سلامت: آلبالو میوه ای ترش و بسیار خوشمزه است که خواص فراوانی برای مغز دارد و از آلزایمر جلوگیری می کند.

3 خاصیت بی نظیر آلبالو بر مغز که هیچ میوه ای ندارد + بهار آلبالو بخورید

آلبالو از میوه های قرمز رنگ است که مصرف آن بسیار مفید است. این میوه سرشار از کلسیم، فسفر و آهن است، همچنین به بهبود عملکرد کلیه و قلب کمک می کند.

به گزارش خط سلامت آلبالو از میوه های فصل گرمسیری است که خواص بسیاری دارد. مصرف آلبالو به طور منظم می تواند مغز را آرام کند، اضطراب را کاهش دهد و خلق و خوی فرد را بهتر کند. در اینجا فواید شگفت انگیز خوردن آلبالو آورده شده است.

آلبالو و آرتریت

آلبالو سرشار از مواد مغذی فوق العاده است و برای طیف وسیعی از بیماری ها از جمله آرتریت مفید است. این میوه به ویژه یک درمان شگفت انگیز برای بی خوابی و سایر جنبه های سلامت مغز می باشد. در اینجا تمام مزایایی که این میوه دارد، توسط دکتر اوما نایدو، روانپزشک آموزش دیده در هاروارد و متخصص تغذیه توضیح داده شده است.

آلبالو و خستگی

آلبالو سرشار از پلی‌فنول‌ها است که ترکیبات شیمیایی برای پاسخ ایمنی بدن هستند. آن سرشار از آنتوسیانین و ملاتونین می باشد. دکتر نایدو می گوید کسانی که مشکلاتی مانند بی خوابی، مه مغزی یا خستگی دارند، مصرف این میوه می تواند مفید باشد.

آلبالو سرشار از آنتی اکسیدان ها، به ویژه آنتوسیانین ها و فلاونوئیدها است. این آنتی اکسیدان ها به خنثی کردن رادیکال های آزاد مضر در بدن، از جمله آنهایی که می توانند به سلول های مغز آسیب برسانند، کمک می کنند. 

با کاهش استرس اکسیداتیو، آلبالو می تواند به محافظت از مغز در برابر زوال مرتبط با افزایش سن و بیماری های عصبی مانند آلزایمر و پارکینسون کمک کند. 

التهاب مزمن در مغز با اختلالات عصبی مختلف همراه است. آلبالو حاوی ترکیباتی با خواص ضد التهابی است که التهاب را در مغز کاهش می دهد و در برابر شرایط زوال شناختی محافظت می کند.

آلبالو و خواب

آلبالو منبع طبیعی ملاتونین است که چرخه خواب و بیداری را تنظیم می کند. مصرف آب آلبالو یا گیلاس کامل ممکن است به بهبود کیفیت و مدت خواب کمک کند. در سال 2018، جک لوسو و همکارانش آب گیلاس یا دارونما را برای یازده نفر به مدت دو هفته تجویز کردند و دریافتند که آب گیلاس زمان خواب و کارایی خواب را افزایش می دهد.

به طور کلی، آنتی اکسیدان ها و ترکیبات ضد التهابی موجود در آلبالو ممکن است به بهبود ارتباط بین سلول های مغز، تقویت عملکرد انتقال دهنده های عصبی و ارتقای سلامت کلی کمک کند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان