4 خاصیت کلم بروکلی که اصلا نمی دانید

خط سلامت: بروکلی سرشار از آنتی اکسیدان هایی از جمله سولفورافان و کوئرستین است که به محافظت از سلول های شما در برابر استرس اکسیداتیو و کاهش خطر بیماری های مزمن کمک می کند.

4 خاصیت کلم بروکلی که اصلا نمی دانید

کلم بروکلی خام یک نیروگاه مغذی است که مملو از ویتامین ها و مواد معدنی ضروری از جمله ویتامین C، ویتامین k ، ویتامین A و فولات است.

به گزارش خط سلامت همچنین منبع عالی فیبر رژیمی و کالری کم است که آن را به انتخابی عالی برای کنترل وزن تبدیل می کند.

سرشار از آنتی اکسیدان 

بروکلی سرشار از آنتی اکسیدان هایی از جمله سولفورافان و کوئرستین است که به محافظت از سلول های شما در برابر استرس اکسیداتیو و کاهش خطر بیماری های مزمن کمک می کند.

این آنتی اکسیدان ها می توانند به پوستی سالم تر و درخشان تر کمک کنند که یکی از جنبه های کلیدی زیبایی است.

بروکلی و سلامت دستگاه گوارش 

فیبر موجود در بروکلی خام از سیستم گوارشی سالم پشتیبانی می کند. به حرکات منظم روده کمک می کند و می تواند یبوست را کاهش دهد.

شکمی صاف و مدیریت وزن

فیبر بالا و محتوای کم کالری کلم بروکلی خام می تواند به مدیریت وزن کمک کند. گنجاندن آن در رژیم غذایی می تواند احساس سیری را تقویت کند، بنابراین احتمال پرخوری شما کم خواهد بود.

بروکلی و سلامت پوست

آنتی اکسیدان های موجود در بروکلی می تواند به کاهش التهاب پوست، تولید کلاژن، خاصیت ارتجاعی و ظاهر پوست را افزایش می دهد.

مضرات خوردن کلم بروکلی خام

ناراحتی گوارشی 

برای برخی از افراد، کلم بروکلی خام به سختی هضم می شود و منجر به گاز، نفخ و ناراحتی معده می شود. پختن بروکلی می تواند عملکرد دستگاه گوارش را آسان تر کند.

بروکلی حاوی گواتروژن است

کلم بروکلی، مانند سایر سبزیجات چلیپایی، حاوی گواتروژن است ، ترکیباتی که ممکن است در صورت خوردن بیش از حد در عملکرد تیروئید اختلال ایجاد کند. با این حال، این به طور کلی نگران کننده نیست، مگر اینکه تیروئید کم کاری داشته باشید یا روزانه مقدار زیادی بروکلی خام مصرف کنید.

خطر آلودگی 

سبزیجات خام، از جمله کلم بروکلی، خطر بیشتری برای آلودگی با باکتری های مضر مانند E. coli و سالمونلا دارند.  شستن کامل کلم بروکلی و رعایت اصول ایمنی غذایی ضروری است.

 جذب مواد مغذی محدود

در حالی که کلم بروکلی خام سرشار از مواد مغذی است، برخی از ترکیبات مفید آن، مانند لوتئین و زآگزانتین، زمانی که بروکلی را به آرامی بپزید، راحت تر جذب می شوند. با این حال، این بدان معنا نیست که شما باید از کلم بروکلی خام خودداری کنید.

چگونه از کلم بروکلی خام لذت ببریم؟

برای اینکه کلم بروکلی خام را خوش طعم تر و لذت بخش تر کنید، نکات آماده سازی زیر را در نظر بگیرید:

به طور کامل بشویید

با شستن کلم بروکلی خود به طور کامل زیر آب جاری سرد شروع کنید تا هرگونه کثیفی یا آلودگی های احتمالی از بین برود. بریدن کلم بروکلی به شکل گلچه هایی به اندازه لقمه مدیریت آن را آسان تر می کند.

از دیپ استفاده کنید

یک دیپ خوشمزه می تواند کلم بروکلی خام را به یک میان وعده خوشمزه و رضایت بخش تبدیل کند. استفاده از سیر مایونز، سالسا، دیپ پنیر، سس باربیکیو یا یک سس سالاد سبک را برای طعم بهتر در نظر بگیرید.

بروکلی را به سالاد اضافه کنید

کلم بروکلی خام یک ترد لذت بخش به سالاد اضافه می کند. آن را با سایر سبزیجات تازه، آجیل و یک سس خوش طعم وینگرت برای یک وعده غذایی با طراوت بریزید.

تفت دادن

اگر می خواهید کلم بروکلی خود را کمی گرم کنید بدون اینکه ترد آن از بین برود، آن را به سرخ کرده یا تفت دهید.  پختن آن برای مدت کوتاه می تواند ناراحتی گوارشی را کاهش دهد و در عین حال برخی از خواص خام را حفظ کند.

با اسموتی مخلوط کنید

با کمال تعجب، می توانید کلم بروکلی خام را به اسموتی صبحگاهی خود برای تقویت تغذیه اضافه کنید. مخلوط کردن آن با میوه هایی مانند موز و انواع توت ها می تواند طعم آن را پنهان کند و در عین حال سرشار از ویتامین ها باشد.

بروکلی را تفت دهید

تفت دادن کلم بروکلی خام با مقداری روغن زیتون، سیر و کمی نمک دریا می تواند طعم کاراملی لذت بخشی را به ارمغان بیاورد. بافت کمی ترد را اعتیاد آور خواهید یافت.

به آرامی بخار کنید

اگر هضم کلم بروکلی خام را دشوار می‌دانید، کمی بخارپز کردن آن برای چند دقیقه می‌تواند آن را نرم کرده و برای معده‌تان نرم‌تر کند و در عین حال بسیاری از مواد مغذی‌اش را حفظ کند.برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان