اگر بیشتراز این مقدار تلویزیون ببینید شب ادراری حتمی است / یافته عجیب محققان

خط سلامت: شب ادراری موجب بیدار شدن دو یا چندبار در طول شب برای استفاده از توالت می شود، بیدار شدن برای استفاده از توالت چندین بار در طول شب می تواند به طرز باورنکردنی مخرب باشد.

اگر بیشتراز این مقدار تلویزیون ببینید شب ادراری حتمی است / یافته عجیب محققان

شب ادراری در افرادی که پنج ساعت یا بیشتر در روز تلویزیون یا فیلم تماشا می کنند در مقایسه با افرادی که کمتر از یک ساعت در روز تلویزیون یا فیلم تماشا می کنند، 48 درصد بیشتراست.

به گزارش خط سلامت چرا تماشای بیش از حد تلویزیون می تواند مقصر باشد، تماشای بیش از 5 ساعت تلویزیون در روز ممکن است باعث نیاز به ادرار در شب شود، چند بار نیاز به توالت در شب می تواند بر الگوی خواب شما تأثیر بگذارد.

این می‌تواند به این دلیل باشد افرادی که این میزان تلویزیون در روز تماشا می‌کنند، بیشتر از دیابت نوع 2 رنج می‌برند وضعیتی که با احتمال بیشتر شب ادراری مرتبط است. این بیماری با افزایش سن افراد شایع تر می شود و همچنین می تواند مردان مبتلا به بزرگی پروستات را نیز درگیر کند.

شب ادراری با تماشای تلویزیون رابطه دارد

علل دیگر عبارتند از شرایط پزشکی زمینه ای، مشکلات دستگاه ادراری مانند سنگ کلیه یا مثانه بیش فعال، برخی داروها، اختلالات خواب و مصرف بیش از حد مایعات. توصیه های درمانی برای شب ادراری شامل کاهش مصرف کافئین، نوشابه های گازدار و الکل، پرهیز از نوشیدن مقادیر زیاد مایعات در ساعات عصر و پرهیز از رژیم غذایی با پروتئین بالا به خصوص در اواخر عصر است.

محققان دانشگاه پزشکی Wenzhou در چین داده های بیش از 13000 فرد 20 ساله و بالاتر را تجزیه و تحلیل کردند.نزدیک به یک سوم از شرکت کنندگان گزارش کردند شب ادراری را تجربه کرده اند .

محققان می گویند: از آنجا که افراد به طور فزاینده ای در فعالیت های مبتنی بر صفحه نمایش شرکت می کنند، درک جامع تأثیر زمان طولانی تلویزیون و یا ویدیو بر الگوهای شب ادراری هم برای متخصصان مراقبت های بهداشتی و هم برای پزشکان بهداشت عمومی بسیار مهم است.

آنها همچنین گفتند تماشای تلویزیون معمولاً با نوشیدن مایعات بیشتر و همچنین با کاهش کیفیت خواب مرتبط است که هر دو می توانند منجر به نیاز به ادرار بیشتر در طول شب شوند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان