تاثیر کشنده هوای سرد بر فشار خون / این یافته جدید را حتما بخوانید

خط سلامت: فشارخون و هوای سرد بر اساس تحقیقات جدید به یک فرایند کشنده تبدیل می شوند. به این علت سکته قلبی در سرما افزایش پیدا می کند.

تاثیر کشنده هوای سرد  بر فشار خون / این یافته جدید را حتما بخوانید

فشار خون بالا افراد را دچار عارضه های جسمی جدی نظیر سر درد، حالت تهوع و یا سکته قلبی می کند.

به گزارش خط سلامت فشار خون با هوای سرد مرتبط است.

فشار خون و هوای سرد

فشار خون با دمای هوا ارتباط دارد. تجزیه و تحلیل سوابق سلامت الکترونیکی برای بیش از 60000 بزرگسال در ایالات متحده نشان داد فشار خون سیستولیک یا بالاترین رقم در طول زمستان در مقایسه با ماه های تابستان اندکی افزایش می یابد.

بر اساس مطالعه جدیدی که در هیپرتانسیون انجمن قلب آمریکا ارائه شده است، به نظر می رسد فشار خون در میان بیمارانی که مبتلا به فشار خون بالا تشخیص داده شده اند، اندکی افزایش یافته است و به نظر می رسد که میزان فشار خون سیستولیک یا بالاترین میزان کنترل شده در طی یک ویزیت سرپایی در طول ماه های زمستان اندکی کاهش یافته است

تحقیقات قبلی نشان داده بود  فشار خون با فصول سال متفاوت است. بیشتر این تغییرات در فشار خون سیستولیک است بالاترین عدد در خوانش فشار خون که فشار داخل رگ های خونی را در طول ضربان قلب اندازه گیری می کند. نویسندگان مطالعه به دنبال درک این موضوع بودند که آیا کنترل فشار خون، که در این مطالعه به عنوان کمتر از 140/90 میلی‌متر جیوه در میان بیماران مبتلا به فشار خون بالا تعریف شده است، بسته به فصل متفاوت است یا خیر.

سرپرست تیم تحقیق، گفت: علیرغم درجه کمتر تغییر فشار خون سیستولیک در مقایسه با مطالعات قبلی در مورد فصلی بودن فشار خون، ما از مشاهده درجه زیادی از تغییر در کنترل فشار خون بین ماه های زمستان و تابستان شگفت زده شدیم. افراد مبتلا به فشار خون بالا از نظارت دوره ای فشار خون و بهبود فعالیت بدنی و الگوهای تغذیه در ماه های زمستان برای جبران اثرات نامطلوب تغییرات فشار خون فصلی بهره مند شوند.

تجزیه و تحلیل پرونده های سلامت نشان داد که به طور متوسط ​​فشار خون سیستولیک شرکت کنندگان در ماه های زمستان نسبت به ماه های تابستان تا 1.7 میلی متر جیوه افزایش یافته است. علاوه بر این، آن ها دریافتند که میزان کنترل فشار خون در طول ماه های زمستان تا 5 درصد کاهش می یابد. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است. 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان