7 ماده غذایی برای تقویت و سم زدایی از کبد

خط سلامت: کبد نیروگاه بدن است که به سلامت و تندرستی بدن و دفع مواد سمی کمک می کندبنابراین توجه به سلامت آن از اهمیت زیادی برخوردار است.

7 ماده غذایی برای تقویت و سم زدایی از کبد

کبد مسئول پاکسازی بدن از مواد زائد و سمی است به همین دلیل تقویت آن منجر به تقویت ایمنی بدن می شود.

به گزارش خط سلامت مصرف برخی مواد غذایی برای تقویت کبد توصیه می شود.

کبد و رژیم غذایی

کبد اگر به خوبی کار نکند سم زدایی بدن به خطر می افتد. در اینجا لیستی از ابرغذاهای مملو از ویتامین ها، مواد معدنی و ترکیبات برای تقویت سلامت کبد آورده شده است:

سبزیجات برگ سبز

سبزیجات برگ سبز مانند اسفناج، کلم پیچ، کلم، برگ شنبلیله و غیره مملو از ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان هایی هستند که از فرآیندهای سم زدایی کبد حمایت می کنند.  فیبر موجود در آن ها همچنین به حذف سموم از بدن کمک می کند.

سیر

 ترکیبات ضروری مانند آلیسین و سلنیوم موجود در سیر به افزایش سطح گلوتاتیون کمک می کند و فرآیندهای سم زدایی کبد و عملکرد سیستم ایمنی را فعال می کند.  سیر همچنین به آنزیم های کبدی لازم برای عملکرد مطلوب کبد کمک می کند.

لیمو

 نیروگاه ویتامین C است. مصرف آب لیمو به تحریک تولید صفرا برای دفع سموم برای بهبود هضم و عملکرد کبد کمک می کند.  اسید سیتریک نیز به جلوگیری از آسیب آنزیم های کبدی کمک می کند. 

 چغندر

سرشار از فیتونوترینت ها و فلاونوئیدها مانند بتائین است که سلول های کبد را تحریک و محافظت می کند.  نوشیدن آب چغندر باعث افزایش جریان صفرا و سطح آنزیم های کبدی می شود.

زردچوبه

 کورکومین موجود در زردچوبه ، التهاب و آسیب سلول های کبد را کاهش می دهد.  همچنین جریان صفرا را افزایش می دهد .

گردو

گردو سرشار از اسید آمینه ای به نام آرژنین است و به کبد کمک می کند تا آمونیاک را سم زدایی کند و گلوتاتیون و امگا 3 را برای محافظت بیشتر از کبد تامین می کنند.

 ریشه شیرین بیان

مسیرهای سم زدایی کبد را تقویت می کند و از سلول های کبد در برابر مرگ برنامه ریزی شده سلولی ناشی از مواد شیمیایی یا داروها محافظت می کند. 

دانه چیا

 منبع قوی اسیدهای چرب امگا 3، دانه چیا به کاهش التهاب، تنظیم متابولیسم چربی و جلوگیری از پیشرفت بیماری کبد کمک می کند.  برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است. 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان