مضرات سبزیجات شب بو را می شناسید ؟ / آخرین تحقیقات

خط سلامت: سبزیجات شب بو به دلیل وجود برخی ترکیبات مانند آلکالوئیدها و لکتین ها، با مجموعه ای از مضرات شناخته می شوند. با این حال تاکنون هیچ یک از شواهد علمی از مضرات این قبیل سبزیجات حمایت نمی کند.

مضرات سبزیجات شب بو را می شناسید ؟ / آخرین تحقیقات

سبزیجات شب بو شامل: گوجه فرنگی، سیب زمینی، بادمجان و فلفل هستند. طبق گزارش‌ها، این قبیلل سبزیجات علایم آرتریت و سایر مشکلات سلامتی را تشدید می‌کنند، با این حال هیچ پژوهشی تا کنون این ادعا را تایید نکرده است.

به گزارش خط سلامت سبزیجات شب بو حاوی چندین محصول غذایی مهم مانند: گوجه فرنگی، سیب زمینی (نه سیب زمینی شیرین)، فلفل (فلفل دلمه ای و تند) و بادمجان هستند. دلیل نامگذاری این گیاهان به نام شب احتمالا به این دلیل است که بیشتر آنها در سایه رشد می کنند و در شب گل دهند.

سبزیجات شب بو را بیشتر بشناسید

سبزیجات شب بو به دلیل وجود برخی ترکیبات، مانند آلکالوئیدها (ترکیبات خاص حاوی نیتروژن با منشاء گیاهی، مانند سولانین) و لکتین ها (پروتئین های اتصال دهنده به کربوهیدرات)، با مجموعه ای از مضرات شناخته می شوند.

رژیم های غذایی مختلف افراد را ترغیب می کند که از خوردن این قبیل سبزیجات خودداری کنند. ادعا می شود این ترکیبات گیاهی التهاب را در بدن تشدید می کنند و در نتیجه شرایط سلامت مزمن، به ویژه آرتریت را بدتر می کنند. با این حال هیچ مدرک علمی برای حمایت از این ادعاها وجود ندارد و آنها همچنان صرفاً در حد نقل قول هستند.

آیا سبزیجات شب بو را از رژیم غذایی حذف کنیم؟

سبزیجات شب بو سرشار از مواد مغذی هستند و هیچ دلیل منطقی برای حذف این قبیل سبزیجات از رژیم غذایی وجود ندارد.

یکی از سالم‌ترین رژیم های غذایی، یعنی رژیم مدیترانه‌ای توصیه می‌کند سبزیجاتی را مصرف کنید که برخی از آن ها در گروه سبزیجات شب بو جای دارند. در ادامه فواید برخی از سبزیجات شب بو را معرفی می کنیم:

گوجه فرنگی

سرشار از ترکیبات ضد التهابی و ضد پیری از جمله لیکوپن و ویتامین C است .

فلفل دلمه ای

یک فلفل دلمه ای حتی بیشتر از مقدار مورد نیاز روزانه (مقدار توصیه شده روزانه) ویتامین C دارد. آنها همچنین سرشار از مواد مغذی دیگر از جمله مواد معدنی و فیبر هستند .

سیب زمینی

سیب زمینی سرشار از آنتی اکسیدان (مانند فلاونوئیدها، کاروتنوئیدها و اسیدهای فنولیک)، پتاسیم و فیبر است. خوردن سیب زمینی کمک می کند برای مدت طولانی تری سیر بمانید و سالم تر باشید.

بادمجان

این سبزی تیره رنگ سرشار از مواد مغذی از جمله ویتامین K ، پتاسیم و منیزیم است که خوردن آن به سلامت قلب، استخوان ها، ماهیچه ها و اعصاب شما کمک می کند.

به نظر می رسد هیچ ارتباط ثابت شده ای بین سبزیجات شب بو و شرایط سلامتی مانند آرتریت ، میگرن، پوکی استخوان و بیماری های خودایمنی وجود ندارد. اگر مطمئن هستید که این سبزیجات علائم شما را بدتر می کند، وضعیت را با پزشک خود در میان بگذارید زیرا ممکن است به آنها حساس باشید. برای اکثر افراد، گنجاندن سبزیجات شب بو در رژیم غذایی به تناسب اندام و سلامت کمک می کند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان