خاصیت بی نظیر سیب برای درمان آکنه و جوش + 6 فایده بی نظیر دیگر

خط سلامت: سیب یک میوه پرطرفدار و دارای طعم شیرین و ملس است. سیب حاوی مقدار زیادی فیبر، ویتامین C، پتاسیم و آنتی‌اکسیدان‌ها است. از سیب به صورت تازه یا به عنوان مواد اولیه در تهیه انواع غذاها و دسرها استفاده می شود.

خاصیت بی نظیر سیب برای  درمان آکنه و جوش + 6 فایده بی نظیر دیگر

سیب منبعی غنی از مواد مغذی و ترکیبات زیست فعال از جمله ویتامین ها و عناصر کمیاب است.

به گزارش خط سلامت سیب خواص زیادی دارد، از جمله کنترل قند خون، حفاظت از سلامت دستگاه گوارش، پیشگیری از بیماری‌ها، حفاظت از سلامت پوست، کمک به کاهش وزن و حفاظت از سلامت استخوان. به طور کلی، مصرف منظم سیب به حفظ سلامت عمومی بدن کمک می کند.

سیب و کاربرد های آن برای بدن

سیب به دلیل مواد مغذی و ترکیبات زیست فعال موجود در آنها کاربردهای شگفت انگیز زیادی دارد:

مشکلات گوارشی

سیب سرشار از فیبر غذایی محلول به نام پکتین است که در فرآیند هضم مفید باشد. ما پوست سیب را جدا می کنیم، اما مطالعات نشان داده اند نسبت کل پکتین موجود در سیب حدود 1.79٪ است که فقط در پوست سیب وجود دارد. خوردن سیب، همراه با حمایت از میکرو فلور روده، اثرات مفیدی در بیماری التهابی روده دارد. سیب یک مکمل غذایی موثر است که در برابر اثرات مضر آسپرین بر معده مفید است و به کنترل آسیب روده بزرگ ناشی از زخم کمک می کند.

قند خون

دیابت قندی یا دیابت نوع 2 یک اختلال متابولیک است که با اختلال در عملکرد هورمون انسولین مشخص می شود. فلاونوئیدهای موجود در پوست سیب خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را کاهش می دهند.

مطالعه ای نشان داد خوردن سیب و نوشیدن آب سیب به طور موثری خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را کاهش می دهد. این مطالعه همچنین نشان داد وجود فلاونوئیدها در آب سیب باعث تاخیر در جذب گلوکز روده ای و کاهش سطح انسولین پلاسما می شود.

پوست

سیب اثرات مفیدی روی پوست دارد زیرا آب سیب حاوی فلاونوئیدها است. استفاده از روغن حاوی فرمول عصاره سیب بر روی پوست انسان به کاهش تشکیل سبوم کمک می کند. همچنین سطوح ملانین (رنگدانه‌ای که به پوست ما رنگ می‌دهد)، چربی و قرمزی پوست را  که باعث آکنه می‌شود  کاهش می دهد. 

سیب حاوی خواص آنتی اکسیدانی است که به نرم نگه داشتن پوست، حفظ رطوبت سطح پوست و کاهش بیماری های پوستی کمک می کند. 

کنترل وزن

استفاده از سیب در تناسب اندام عالی است. سیب به کاهش چربی‌های ذخیره شده در عمق اندام‌ها کمک می کند و در عملکرد آنزیم پانکراس (لیپاز) اختلال ایجاد می کند و در نتیجه سطح چربی را کاهش می دهد. سیب همچنین به جلوگیری از جذب گلوکز و افزایش احساس سیری کمک کند. یک تحقیق ثابت کرد پکتین فیبر غذایی موجود در سیب با کاهش تراکم انرژی رژیم غذایی به افراد کمک می کند وزن خود را مدیریت کنند.

سرطان

یکی از مزایای اصلی خوردن روزانه سیب این است که به کاهش خطر ابتلا به سرطان کمک می کند. سیب در برابر سرطان روده بزرگ، کولورکتال، پوست و سینه موثر است. این فعالیت ضد سرطانی سیب به دلیل وجود مواد شیمیایی گیاهی در عصاره پوست سیب است که به تنهایی موثرتر از کل میوه می باشد.

تورم

تحقیقات نشان می دهد اثرات مثبت سیب در دوران بارداری به دلیل فلاونوئیدهای موجود در آن است که خواص آنتی اکسیدانی عالی دارند و با کاهش خطر بیماری های ریوی مرتبط هستند بنابراین، مصرف سیب برای بارداری مفید است و همچنین به جلوگیری از پیشرفت بیماری ریوی و اگزما (یک بیماری پوستی) در کودکان کمک می کند. 

سایر کاربردها

ترکیبات آنتی اکسیدانی موجود در سیب سطح کلسترول و تری گلیسیرید را کاهش می دهد و در کاهش سطح کلسترول خون در انسان مفید است. 

سیب توانایی مبارزه با بیماری را به دلیل ویتامین C و ترکیبات زیست فعال افزایش می دهد و در درمان کم خونی نیز مفید می باشد.  بیماری های مختلف مانند نقرس و بیماری های مرتبط با کلیه را به طور موثر با عصاره سیب کنترل می شوند. 

عوارض جانبی سیب

اگرچه سیب و محصولات سیب بی خطر هستند و به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم و متعادل توصیه می شود، برخی افراد واکنش های آلرژیک همراه با واکنش های شدید را تجربه می کنند. چنین عوارض جانبی باید بلافاصله به پزشکان گزارش شود. فقط پزشکان درمان مناسب آلرژی را به شما می گویند.

از آنجا که سیستم ایمنی کودکان هنوز در مراحل رشد خود است، آنها همیشه مستعد ابتلا به عفونت ها و بیماری های مختلف هستند. به همین دلیل، هنگام دادن سیل به کودکان باید احتیاط کرد.

دانه های سیب حاوی مقادیر کمی سیانید هستند. خوردن بیش از حد این دانه ها باعث مسمومیت سیانید می شود بنابراین از خوردن دانه های سیب خودداری کنید. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان