۴ راه افزایش دادن سرعت متابولیسم و سوخت و ساز

خط سلامت: متابولیسم بدن در وزن بدن موثر است. اگر قصد کاهش وزن دارید با افزایش سرعت متابولیسم سریع تر به نتیجه می رسید.

۴ راه افزایش دادن سرعت متابولیسم و سوخت و ساز

متابولیسم کند باعث می شود در کاهش وزن و لاغری موفق نباشید.

به گزارش خط سلامت متابولیسم را اگر با عادت های سالمی تسریع دهیم راحت تر به تناسب اندام می رسیم. در اینجا چهار راه برای افزایش سرعت متابولیسم از طریق عادات سالم آورده شده است.

متابولیسم و راه های افزایش سرعت آن

متابولیسم را با رژیم غذایی و ورزش که در ادامه توضیح می دهیم تسریع بدهید تا در لاغری و کاهش وزن بهتر عمل کنید:

رژیم غذایی سالم

ملیسا کینی، RDN، مدیر تغذیه بالینی در مرکز پزشکی سنت وینسنت، می گوید: وعده های غذایی و میان وعده های متعادل، شامل کربوهیدرات، چربی، پروتئین و فیبر، می تواند به حفظ نسبت ماهیچه به چربی کمک کند.

دکتر ملیسا کینی می افزاید: «نیازی به کنار گذاشتن قهوه یا چای نیست و تحقیقات نقش کافئین در افزایش سرعت متابولیسم را  نشان می دهند.»

رژیم غذایی را محدود نکنید

رژیم‌های بسیار کم کالری یا محدودیت مصرف در واقع متابولیسم شما را کند می‌کنند. همه چیز به دوران ماقبل تاریخ برمی گردد - خیلی کم بخورید، بدن شما فکر خواهد کرد که از گرسنگی می میرید. دکتر کینی می گوید، بنابراین به اندازه کافی غذا بخورید، در غیر این صورت بدن شما شروع به ذخیره کالری برای حفظ انرژی می کند.

متابولیسم شما در هنگام خواب کند می شود و تا زمانی که غذا نخورید دوباره افزایش نمی یابد. به همین دلیل است که خوردن صبحانه بسیار مهم است

اگر ظرف یک ساعت پس از بیدار شدن غذا بخورید. شما باید هر سه یا چهار ساعت یکبار غذا بخورید تا متابولیسم خود را در طول روز ثابت نگه دارید.

ورزش

به طور کلی، ورزش متابولیسم شما را افزایش می دهد. اما انواع خاصی از ورزش متابولیسم شما را تا ساعت ها بعد از تمرین افزایش می دهد و راحت تر به تناسب اندام می رساند.

تمرینات قدرتی متابولیسم را بهبود می بخشد، زیرا عضله در حالت استراحت انرژی می سوزاند. اگر عضلات بیشتری داشته باشید، در هنگام استراحت کالری بیشتری می سوزانید.

تمرین تناوبی با شدت بالا (HIIT)، پروتکلی که دوره‌های کوتاه تمرینات بی‌هوازی انفجاری را با ریکاوری کوتاه ارائه می‌دهد، متابولیسم را افزایش می‌دهد. دکتر کینی می‌گوید: «میان‌وعده‌های ورزشی» که جهش‌های کوچک ورزش در طول روز هستند نیز کمک کنند.

قبل از تمرین تغذیه مناسب داشته باشید

بدن بیشتر ذخیره گلیکوژن (یا کربوهیدرات) خود را در طول شب استفاده می کند. اگر کربوهیدراتی برای خوردن نداشته باشید، بدن به جای آن از پروتئین برای سوخت تمرین استفاده می کند که باعث از دست دادن توده عضلانی شما می شود.

استراحت کافی داشته باشید

استراحت را فراموش نکنید، همچنین خواب کافی نیز متابولیسم شما را تسریع می کند. برای اینکه بهترین احساس را داشته باشید، شش تا هشت ساعت بخوابید. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان