طرز تهیه بادمجان ترش و شیرین با چیپس سیر/ عصرانه ای متفاوت

خط سلامت: طرز تهیه بادمجان ترش و شیرین با چیپس سیر، طرفداران زیادی دارد. این پیش غذای سبک و خوشمزه تنها در عرض 20 دقیقه آماده می شود.

طرز تهیه بادمجان ترش و شیرین با چیپس سیر/ عصرانه ای متفاوت

طرز تهیه بادمجان ترش و شیرین با چیپس سیر، طرفداران زیادی دارد. این دستور پخت ساده و کم هزینه را به عنوان پیش غذا یا میان وعده می توان سرو کرد.

به گزارش خط سلامت اگر از غذاهای تکراری خسته شده اید می توانید، تنها با چند ماده اولیه ساده، بادمجان ترش و شیرین با چیپس سیر را تهیه کنید و از خوردن آن لذت ببرید.

طرز تهیه بادمجان ترش و شیرین با چیپس سیر

طرز تهیه بادمجان ترش و شیرین با چیپس سیر طرفداران زیادی دارد. در ادامه دستورالعمل تهیه این پیش غذای ساده و خوشمزه را توضیح می دهید:

مواد لازم

 4 حبه های سیر، (بسیار نازک برش داده شود)

یک چهارم فنجان روغن آفتابگردان

 نمک ( به مقدار لازم)

 3 عدد بادمجان متوسط ( به چهار قسمت تقسیم کنید)

 3 قاشق غذاخوری سس سویا

 2 قاشق غذاخوری شکر قهوه ای 

1 قاشق غذاخوری سرکه 

فلفل قرمز

 گشنیز تازه خرد شده

فنجان برگ ریحان تازه، خرد شده

مرحله اول

یک الک کوچک را روی یک کاسه ضد حرارت قرار دهید. سیر و روغن را در یک تابه متوسط بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید. سیر را سرخ کنید تا جایی که طلایی و ترد شود ( 3 تا 4 دقیقه) سپس به سرعت سیر های سرخ شده را در الک روی بریزید. پس از آنکه روغن سیر کم شد، آن را با نمکمزه دار کنید و کنار بگذارید. روغن سیر را به ماهیتابه برگردانید.

مرحله 2

روغن سیر را روی حرارت متوسط رو به بالا گرم کنید. بادمجان ها را به صورت دسته ای اضافه کنید و هر از گاهی هم بزنید تا بادمجان ها طلایی مایل به قهوه ای شود و پوست آن کمی چروک شود (6 تا 8 دقیقه).

مرحله 3

سس سویا، شکر، سرکه و تکه های فلفل قرمز را اضافه کنید، حرارت را کم کنید و بگذارید بادمجان ها تا زمان غلیظ شدن سس بجوشند، (1 تا 2 دقیقه). روی آن را با سبزیجات تازه و چیپس سیر  بپوشانید. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان