خواب ناکافی این بیماری خطرناک را برای زنان در پی دارد

خط سلامت: دیابت یا بیماری مرض قند انواع مختلفی دارد.

خواب ناکافی این بیماری خطرناک را برای زنان در پی دارد

دیابت نوع 2 با کیفیت خواب افراد مرتبط است.

به گزارش خط سلامت یافته ها خواب ناکافی را به عنوان یک عامل خطر قابل تغییر برای دیابت نوع 2 تشخیص داده اند.

دیابت و خواب ناکافی

دیابت نوع 2 در زنان ارتباط مستقیمی با خواب آن ها دارد. طبق مطالعه‌ای که توسط مؤسسه ملی بهداشت انجام شده است، خواب ناکافی مزمن مقاومت به انسولین را در زنان سالم افزایش می دهد و اثرات مشخص‌تری در زنان یائسه ایجاد می کند.

این یافته ها که در Diabetes Care منتشر شده است، اهمیت خواب کافی را در به حداقل رساندن خطر ابتلا به دیابت نوع 2 نشان می دهد، دیابتی که زمانی ایجاد می شود که بدن نتواند به طور موثر از یک هورمون کلیدی، انسولین، برای حفظ سطح قند خون سالم استفاده کند.

کیفیت خواب زنان و تاثیرات سلامتی

زنان به طور کلی خواب ضعیف‌تری نسبت به مردان دارند، بنابراین درک اینکه چگونه اختلالات خواب بر سلامت آن ها در طول عمر تأثیر می‌گذارد، به ویژه برای زنان یائسه بسیار مهم است. موسسه ریه و خون (NHLBI) این مطالعات را انجام داده است.

کیفیت خواب مردان و تاثیرات سلامتی

مطالعات قبلی نشان داده‌اند خواب کم و بدون کیفیت خطر ابتلا به بیماری‌هایی مانند بیماری‌های قلبی عروقی، فشار خون بالا و اختلال در متابولیسم گلوکز را افزایش می دهد منجر به مقاومت به انسولین و دیابت نوع 2 می شود.بسیاری از این مطالعات فقط در مردان انجام شد یا روی محدودیت خواب کوتاه مدت و شدید تمرکز داشت.

دیابت در زنان یائسه و کمبود خواب

مطالعه حاضر فقط زنان را مورد مطالعه قرار داد و به دنبال تعیین این بود که آیا محدودیت طولانی مدت و خفیف خواب - کاهش فقط 1.5 ساعت در هر شب - باعث افزایش سطح گلوکز و انسولین خون زنان می شود یا خیر. انسولین به تنظیم گلوکز در بدن کمک می‌کند و وقتی سلول‌های بدن در برابر انسولین مقاومت می‌کنند، بدن کمتر قادر به استفاده مؤثر از آن می‌شوند و خطر ابتلا به پیش دیابت و دیابت نوع 2 را در فرد افزایش می دهند.

محققان دریافتند محدود کردن خواب به 6.2 ساعت یا کمتر در شبانه روز طی 6 هفته، مقاومت به انسولین را تا 14.8 درصد در میان زنان قبل و بعد از یائسگی افزایش می دهد، که اثرات شدیدتری برای زنان یائسه دارد، تقریبا به میزان 20.1 درصد.

این مطالعه بینش جدیدی در مورد اثرات سلامتی حتی کم خوابی کوچک در زنان در تمام مراحل بزرگسالی ارائه داد. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان