5 کاری است که افراد کم خون برای افزایش انرژی باید انجام دهند

خط سلامت: کم خونی یک بیماری مرتبط با خون است. کم خونی زمانی به وجود می آید که بدن فاقد گلبول های قرمز یا هموگلوبین کافی برای انتقال موثر اکسیژن باشد.

 5 کاری است که افراد کم خون برای افزایش انرژی باید انجام دهند

کم خونی مرتبط با کمبود هموگلوبین که برای اتصال و حمل اکسیژن به بافت‌ها و اندام‌ها ضروری است، منجر به خستگی، ضعف و تنگی نفس می شود و افراد در طول روز با این علائم درگیر هستند.

به گزارش خط سلامت کم خونی را می توان با تغییراتی در سبک زندگی کنترل کرد.

کم خونی و سبک زندگی

کم خونی نقش زیادی در کیفیت زندگی افراد دارد و در موارد حاد برای بدن خطر آفرین محسوب می شود. تغییراتی در عادات زندگی می تواند باعث مدیریت مشکلات کم خونی و افزایش انرژی روزانه شود. عوامل موثر در افزایش انرژی عبارتند از:

مصرف آهن بیشتر

پیروی از یک رژیم غذایی غنی از آهن برای حمایت از سلول های خونی سالم ضروری است. خوشبختانه، غذاهای غنی از آهن زیادی وجود دارد که می توان به رژیم غذایی اضافه کرد.  انواع سبزیجات برگدار و حبوبات سرشار از آهن هستند .

مصرف مکمل ها

قبل از مصرف انواع مکمل، مهم است با پزشک صحبت کنید تا مطمئن شوید با نیازهای سلامتی خاص شما مطابقت دارد. ترکیب روزانه آهن و مکمل B12 برای افراد مبتلا به کم خونی مفید است.  

محدود کردن مصرف کافئین

کافئین بر جذب آهن تاثیر بالقوه ای دارد. بهتر است مصرف کافئین در طول روز محدود شود.  

ورزش منظم

ممکن است فکر کنید که اگر احساس خستگی می کنید، ورزش منظم اوضاع را بدتر می کند. با این حال، درگیر شدن در فعالیت بدنی منظم سیستم های بدن را تقویت می کند و عملکرد کلی را بهبود می بخشد. چه یک پیاده روی صبحگاهی، یک کلاس تمرینی یا یک جلسه تمرین قدرتی باشد، ترکیب این فعالیت ها در تلاش برای بهبود گردش خون در بدن ضروری است.

استراحت کافی

حفظ یک برنامه ثابت زمان خواب و بیدار شدن، همراه با کاهش زمان استفاده از موبایل برای داشتن یک استراحت خوب و افزایش انرژی روزانه مفید است. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است. 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان