با این شیوه نشستن گوارش، آرامش و فشار خون تان را بهبود دهید

خط سلامت: یوگا فواید زیادی برای بدن دارد.

با این شیوه نشستن گوارش، آرامش و فشار خون تان را بهبود دهید

یوگا عملکرد ذهن و بدن را هماهنگ می کند.

به گزارش خط سلامت اجرای تمرین پادماسانا در یوگا بر عمکردهای مختلف بدن تاثیر مثبتی دارد.

یوگا و پادماسانا

یوگا تمرینات مختلف و سبک های گوناگونی دارد. یکی از تمرینات یوگا حرکت پادماسانا است.

پادمسانا یا ژست نیلوفر آبی یک تمرین باستانی است که شامل فردی می شود که به صورت چهارپایی می نشیند و پاهایش را روی ران های مخالف قرار می دهد. برای مبتدیان این حرکت دشوار می باشد، زیرا پاها باید به هم قفل شوند. پادماسانا اغلب در حین مدیتیشن برای آرام کردن ذهن استفاده می شود، اما فواید بیشتری دارد.

فواید یوگای پادماسانا

پادمسانا یک ژست یوگای کلاسیک با ریشه‌های عمیق در تمرین تمرکز حواس، مدیتیشن و کنترل نفس است .پادماسانا یک حرکت اساسی یوگا با فواید بی شماری برای سلامت جسمی و روانی است. در اینجا به برخی از آن ها اشاره می کنیم:

افزایش انعطاف پذیری

پادماسانا در درجه اول روی باز کردن باسن، زانو و مچ پا کار می کند. تمرین منظم به افزایش انعطاف پذیری در این نواحی کمک می کند و دامنه حرکتی بهتری را ارتقا می دهد.

تقویت ستون فقرات و وضعیت بدن

عمودی نشستن در پادماسانا نیاز به ستون فقرات صاف دارد که عضلات پشت را تقویت می کند و وضعیت کلی بدن را بهبود می بخشد. این حرکت به کاهش کمردرد ناشی از وضعیت نامناسب کمک می کند.

تقویت سیستم گوارشی

این ژست یک حالت بلند و صاف را تشویق می کند که به بهینه سازی عملکرد اندام های گوارشی کمک می کند و همچنین به کاهش ناراحتی گوارشی و ارتقای هضم سالم کمک کند.

آرامش ذهن

پادماسانا اغلب به عنوان یک وضعیت مراقبه استفاده می شود. وضعیت نشستن متمرکز و آرام، همراه با تنفس کنترل شده، می تواند به آرامش ذهن، کاهش استرس و افزایش وضوح ذهنی کمک کند.

پرورش ذهن آگاهی

پادماسانا یک موقعیت نشستن ثابت و راحت است که آن را برای مدیتیشن مساعد می کند . این حرکت به ذهن اجازه می دهد تا به درون خود بچرخد، حالت مراقبه و ذهن آگاهی را تقویت می کند.

تحریک مراکز انرژی (چاکراها)

در فلسفه یوگا، اعتقاد بر این است که پادماسانا مراکز انرژی در بدن، به ویژه چاکرای ریشه و چاکرای تاج را فعال می کند.

تنظیم فشار خون

اثر آرام بخش پادماسانا، همراه با تنظیم تنفس، تأثیر مثبتی بر فشار خون دارد و به کاهش فشار خون و ارتقای سلامت قلب و عروق کمک می کند.

کاهش ناراحتی ناشی از قاعدگی

برای برخی از زنان، پادماسانا با کشش و باز کردن ناحیه لگن به کاهش ناراحتی قاعدگی کمک می کند. با این حال، ضروری است که با آگاهی تمرین شود و در صورت وجود هر گونه ناراحتی متوقف شود.

ارتقا آگاهی درونی

ماهیت مراقبه ی پادماسانا، بازتاب خود و آگاهی درونی را تشویق می کند. فضایی آرام برای درون نگری فراهم می کند و به ایجاد ارتباط عمیق تر با خود کمک می کند.

تعادل سیستم عصبی

طبیعت آرام و متمرکز پادماسانا، همراه با تنفس کنترل شده، اثر متعادل کننده ای بر روی سیستم عصبی دارد و به کاهش اضطراب کمک می کند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است. 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان